بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۸ - ۲۹ دی ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۸ - ۲۹ دی ۱۴۰۲
هفته‌ای که گذشت، هر چه بود، انگار بازار‌ها هم به این خبر‌ها عادت کرده اند و دیگر با باد هر خط و نشانی نمی‌لرزند و واکنش‌های افراطی ندارند. در پی انتشار اخبار موشکی، دلار کمی بالا رفت و طلا جذاب شد و این جذابیت در روز‌های ابتدایی هفته، منجر به شکل‌گیری حباب قیمتی سکه شد! ضمن اینکه جذابیت طلا، به بورس کالا هم سرایت کرد و بازار طلای بورسی نیز این هفته سکه بود. اما..
کد خبر : ۲۷۷۸۹۹

به گزارش میرزاقلمدون بورس نیوز، در هفته‌ای که گذشت، کما‌فی‌السابق، حال ویترین بازار بهتر از پرتفوی اکثر سهامداران بود و در کنار رشد ١٥ هزار واحدی شاخص کل بورس؛ شاخص هم‌وزن افت ٨٧٢ واحدی داشت.

 

آنچه گذشت

 

هفته‌ای که گذشت، اگرچه هفته پر آشوبی بود و خبر‌های متعددی از حملات موشکی داشتیم؛ اما هر چه بود، انگار بازار‌ها هم به این خبر‌ها عادت کرده اند و دیگر با باد هر خط و نشانی نمی‌لرزند و واکنش‌های افراطی ندارند. در پی انتشار اخبار موشکی، دلار کمی بالا رفت و طلا جذاب شد و این جذابیت در روز‌های ابتدایی هفته، منجر به شکل‌گیری حباب قیمتی سکه شد! ضمن اینکه جذابیت طلا، به بورس کالا هم سرایت کرد و بازار طلای بورسی نیز این هفته سکه بود. اما طبق معمول، آقایان باز برای حباب‌زدایی، راهکار‌های "من‌درآوردی" ارائه کردند و فرمودند علاوه بر آنکه برای کاهش عطش سرمایه‌گذاران، سکه بدون تاریخ ضرب کرده و راهی بازار می‌کنند؛ بلکه به دنبال متوقف کردن معاملات گواهی سپرده طلا هم هستند؛ چون امکان سفته‌بازی و افزایش قیمت تحت تاثیر سازوکار‌های بورس وجود دارد! بعضی دوستان هم همان زمان ادعا کردند این گارد دفاعی در برابر معاملات طلا در بورس کالا، از این جهت است که آقایان در میرداماد نزدیک به ٤ همت صرف خرید یک ساختمان برای مرکز مبادله کرده‌اند تا بازار طلا کلا در کنترل خودشان باشد و حالا تاب اقبال طلای بورسی ندارند و صد البته که در بوق و کرنا کردن خبر معامله ١٠ کیلو شمش طلا در این مرکز معامله‌شان آن هم توسط مدیرعاملی که سال‌ها نان بورس خورده و حالا سنگ بانک مرکزی به سینه می‌زند، مهر تاییدی بر این ادعا بود! 

 

شفافیت فدای حفظ ساختمان ٤ همتی

هر چند واکنش بورسی‌ها به این خبر، یک دهن کجی و ثبت رکوردی جدید با معامله ٧٤ کیلو شمش طلا به ارزشی بالغ بر ٢٦٤ میلیارد تومان بود و حباب سکه هم با نزدیک شدن به پایان هفته، کوچکتر شد؛ ولی نکته عجیب، سکوت معنادار رئیس بزرگ تخت‌طاووس بود! بزرگوار نه تنها در این خصوص، موضعی نداشت و اظهارنظری نکرد؛ که هیچ جا هم نبود! سراغش را گرفتیم؛ دوستان در پشت صحنه خبر دادند از طرف بالایی‌ها بدجور تحت فشار است و بعید نیست همین روزها، زیر پایش را خالی کنند! البته از آنجا که در این دو سال بار‌ها چنین احتمالی مطرح شده، نمی‌توان فعلا اظهار نظر کرد؛ فقط همین قدر می‌دانیم که برخی مخالفان این بزرگوار، علاوه بر تشکیل کارزار برکناری، تا مرحله درخواست رسمی برای دیدار با رئیس قوه قضا هم پیش رفته‌اند! 

 

شکایت دو وکیل از سازمان بورس 

دو وکیل دادگستری نیز چند روز قبل، از شورای عالی بورس و سازمان بورس بابت مصوبه اخیر این سازمان در خصوص تعیین مصادیق مجرمانه با ظاهر گمراه‌کننده، نزد دیوان عدالت اداری شکایت کردند و خواستار ابطال مصوبه شدند!

 

امان از خری که از پل بگذرد

این هفته منفی‌های فصبا هم حسابی سهامداران را شاکی کرد. شرکتی که اتفاقا یکی از اعضای هیئت مدیره‌اش، عضو شورای عالی بورس نیز هست و همین ٤٠ روز پیش با تبلیغات فراوان، بزرگترین تامین مالی تاریخ از بازار سرمایه را به نام خود ثبت کرد و به راحتی آب خوردن، ٤٤٥٠ میلیارد تومان نقدینگی جذب کرد. ولی انگار خرشان از پل گذشت و حمایتی از سهم نشد! جالب اینجاست که چند عکس یواشکی از حضور رئیس بزرگ تخت‌طاووس در این شرکت نیز به دست‌مان رسید؛ ولی هر چه گشتیم، خبر رسمی از این بازدید در رسانه رسمی تخت‌طاووس پیدا نکردیم. در عوض رسانه رسمی‌شان تا دل‌تان بخواهد، تحلیل بورس‌های عربی و آسیایی به خورد بازار داده! حالا چرا بورس خودمان را ول کرده‌اند و هیچ اشاره‌ای به شرایط رخوت‌انگیز این بازار نمی‌کنند؛ ولی برای تحلیل بورس‌های آسیایی انرژی می‌گذارند، الله اعلم. 

 

خبری از جمع کردن بساط رانت نیست

رئیس باب همایون هم این هفته اعلام کرد بانک‌های تحت مدیریت دولت ٢٧٠ همت افزایش سرمایه خواهند داد. ضمن اینکه تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌های بورسی تسهیل خواهد شد. اما خبری از فروش خودرو نزدیک به قیمت حاشیه بازار نیست و بساط رانت کماکان پهن است.

 

بی انگیزگی بهارستان در مالیات ستانی 

از بهارستان هم خبر رسیده مستاجران این محل، در سایر محله‌ها املاک زیادی در تملک دارند که به نام همسر و فرزندان و سایر بستگان کرده‌اند و به همین خاطر هم اراده‌ای برای اجرای طرح مالیات بر خانه‌های خالی یا عایدی سرمایه ندارند! کاش می‌شد اهالی بهارستان را به بورس دعوت کرد تا هوای این بازار را هم داشته باشند.

 

نگاهی به مهم‌ترین خبر‌های هفته 

 

توثیق اوراق بهادار، سه برابر شد

مدیر خدمات حقوقی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از افزایش سه برابری توثیق اوراق بهادار در پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 

زرشک طلایی برای انتصاب در یک شرکت بورسی

زرشک طلایی انتصابات هم می‌رسد به عضویت یک مداح در هیات مدیره یک شرکت خودرویی!

 

 

سکه جدید بانک مرکزی وارد بازار می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی خبر داده ضرب سکه جدیدی در دستور کار است که به بازار عرضه می‌شود؛ سکه‌های جدید بدون تاریخ و بصورت تمام بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است.

 

  شکر سهمیه‌ای شد!

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بنا به مصوبه هفتمین جلسه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، توزیع شکر در سامانه بازارگاه به صورت سهمیه بندی استانی و براساس دستور العمل نحوه فعالیت اعضای زنجیره تامین و توزیع شکر انجام می‌شود.

 

تولید ۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار تن «شمش فولاد» در ۹ ماهه امسال

محصولات زنجیره تولید و صادرات فولاد طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت بر این اساس شرکت‌های فولادی از ابتدای فروردین تا پایان آذر، ۲۴ میلیون و ۴۹۲ هزار تن «شمش فولاد» و ۱۶ میلیون و ۶۲۶ هزار تن «انواع محصولات فولادی» تولید کردند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
جمعه بازار بورس - شماره ۱۶ - ۱۵ دی ۱۴۰۲
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۶ - ۱۵ دی ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۵ - ۸ دی ۱۴۰۲
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۵ - ۸ دی ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۴- ۱ دی ۱۴۰۲
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۴- ۱ دی ۱۴۰۲

جمعه بازار بورس - شماره ۱۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۲
بورس زیر ذره‌بین میرزاقلمدون

جمعه بازار بورس - شماره ۱۷ - ۲۲ دی ۱۴۰۲

ارسال نظر
نظرات بینندگان
سردبیر بورس نیوز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
متاسفانه هیئت مدیره سازمان بورس و شورای عالی بورس با تصویب قوانین اشتباه باعث ضرر و زیان به سهامداران بورس میشوند.نمونه آن دستورالعمل صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری بورس است که از امسال اعمال شده است و باعث شده برای 15 شرکت کارگزاری بورس و سهامدارانشان محدودیت عملکردی و ممنوعیت خرید و فروش سهام برای سهامدارانشان اعمال شود و همین باعث ضرر سنگین بسیاری از سهامداران این کارگزاری ها شده است.اگر قرار است نظارتی بر کارگزاری ها شود نباید این نظارت باعث ضرر به سهامدار خرد شود.شرکتهای کارگزاری بورس طبق قانون جدید باید سرمایه خود را به 100 میلیارد تومان برسانند.اگر 15 شرکت کارگزاری نمیتوانند حد نصاب سرمایه را تامین کنند باید برای سهامداران این کارگزاری ها شرایط فروش سهام و خارج شدن از کارگزاری مورد نظر فراهم شود.نه اینکه فروش سهام در این 15 کارگزاری برای سهامداران ممنوع شود.صدها هزار نفر در این 15 کارگزاری سهام دارند و بی خبر از همه جا یهو صبح هنگام فروش سهام خود باخبر میشوند اجازه فروش سهام در فلان کارگزاری را ندارند.که کسی پاسخگوی زیان سهامدار است؟از ریاست سازمان بورس و معاونت نظارت بر کارگزاری ها و کانون کارگزاران بورس میخواهم شرایط فروش سهام توسط سهامداران در این 15 کارگزاری تسهیل شود.و تکلیف صدها هزار مشتری آنلاین و غیر آنلاین در این 15 کارگزاری مشخص شود.حداقل بطور موقت امکان فروش برای سهامداران و خارج شدن از این 15 کارگزاری فراهم شود.وجه نقد و مانده سهامداران در این 15 کارگزاری خودکار به حساب سهامداران واریز شود تا مورد سو استفاده این 15 کارگزاری قرار نگیرد.اگر امکان ادامه فعالیت در این کارگزاری ها وجود ندارد فوری این 15 کارگزاری با کارگزاری های بزرگتر ادغام شوند.شبیه ادغام بانکها عمل شود تا کارکنان کارگزاری و نمایندگی ها هم بیکار نشوند.لطفا پیگیری و اطلاع رسانی شود.
میرزا قلمدون
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹
سلام
گزارش تخلفی رو دارم میکنم که اگر روش کار بشه میتونه تاثیر گذار باشه
سازمان بورس مدت هاست آزمون استخدامی برگزار میکنه، چند تا موضوع قابل تامل وجود داره
۱-ابتدا نیرو سفرشی استخدام میکنه بعد برای اون نیرو ها آزمون استخدامی میزاره
۲-شرایط سنی و مدرک میزاره اما چون شامل حال نیروهای سفارشی نمیشه دیتور میدن که اونارو دستی ثبت نام کنند.
۳-درصد قبولی تو هیچ آزمون استخدامی اعلام نمیکنند و با توجه به شرایط افراد درصد رو که میتونه هر عددی باشه در نظر میگیرند، تازه اون عدد هم هیچ وقت اطلاع رسانی نمیشه
سهامدار خرد دزد زده
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
دولت .زانوتو از گردن بورس بردار تمام پس انداز 30 سال کارم نابود شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
پیشاپیش روز مرد
را نامردان کثیف روزگار خصوصا
به اشیخ مجید خان عشقی عشقی
و دار ودسته سیسیلی .و .خوارش
از صندوقای کثافت یا حقوقیای .منش
از .سرگردنه تا متوهمین روزگار
تبریک و تهنیت عرض مینماییم
...ن با این ریاستتان و.....