بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
شرکت پلیمر آریاساسول در ۹ ماهه سال جاری محقق ساخت؛

رشد ۲۰ درصدی سود خالص "آریا"

رشد ۲۰ درصدی سود خالص
آریا توانسته با رشد ۴ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومانی درآمدی خود، نسبت به دوره مشابه سال گذشته؛ به سقف ۲۴ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومانی دست یابد. درآمد تجمیعی منتهی به آذر ماه سال ۱۴۰۲ "آریا" نسبت به دوره مشابه حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.   
کد خبر : ۲۷۸۰۷۲

بورس نیوز: 
شرکت پلیمر آریاساسول با سرمایه ثبت شده یک هزار و ۳۷۵ میلیارد تومانی، در سامانه کدال اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه خود را منتشر کرده است. 
این شرکت در پایان آذرماه سال ۱۴۰۲ توانسته با رشد ۴ هزار و ۳۴۵ میلیارد تومانی درآمدی خود، نسبت به دوره مشابه سال گذشته؛ به سقف ۲۴ هزار و ۳۷۶ میلیارد تومانی دست یابد. 
درآمد تجمیعی منتهی به آذر ماه سال ۱۴۰۲ "آریا" نسبت به دوره مشابه حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

رشد ۲۰ درصدی سود خالص

درآمد حاصل از فروش محصولات "آریا" در سه ماهه نخست سال جاری با رشد ۱۱ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است و این نسبت در سه ماهه تابستان نیز حفظ شده است. اما در پاییز شاهد یک روند افزایشی ۲۰۳ درصدی هستیم که نسبت به دوره مشابه سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش درآمدی را حاصل کرده است.

رشد ۲۰ درصدی سود خالص

مقادیر یاد شده از افزایش فروش شرکت پلیمر آریا از روند رو به رشد فروش محصولاتی آن حاصل شده است که گفتنی است "آریا" در ۹ ماهه سال جاری موفق به فروش ۸۷۱ هزار و ۵۶۱ تن از محصولات خود شده است.

رشد ۲۰ درصدی سود خالص

شایان ذکر است که در کنار رشد ۲۲ درصدی درآمدی "آریا"؛ هزینه‌های تولید محصولات و ارائه خدمات این شرکت نیز ۹ درصد زیاد شده است. در نهایت "آریا" توانسته سود عملیاتی ۸ هزار و ۲۶۲ میلیارد تومانی را در این دوره حاصل کند که نسب به دوره مشابه سال گذشته بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.
گفتنی است درآمد‌های غیرعملیاتی "آریا" در این دوره نیز با ۹۱۸ میلیارد تومان، بیش از ۵۰ درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است. 
پس از کسر مالیات بر درآمد، سود خالص ۹ ماهه شرکت پلیمر آریاساسول ۸ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان محاسبه شده است. این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

رشد ۲۰ درصدی سود خالص

حاشیه سود ناخالص در این دوره ۴۴ و حاشیه سود خالص ۳۴ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. اما در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه شود.
"آریا" در پایان آذرماه که دوره ۹ ماهه خود را سپری کرده است، موفق به ثبت ۹ هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان سود انباشته شده است.

رشد ۲۰ درصدی سود خالص

در انتها در یک نمودار خلاصه شده، صورت سود و زیان شرکت پلیمر آریاساسول را ملاحظه می‌فرمایید؛

رشد ۲۰ درصدی سود خالص

پایان مطلب 

 

اشتراک گذاری :
برچسب ها :
اخبار مرتبط
راز رشد
حکایتی از روزهای موفقیت آمیز شرکت پلیمر آریا؛

راز رشد "آریا" چیست؟

ارسال نظر