بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
ایجاد کنسرسیوم ارزش‌گذاری برای نخستین بار توسط تامین سرمایه سپهر/ اتخاذ سیاست نوین جذب سرمایه‌گذاران خارجی در تامین سرمایه سپهر
مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره تامین سرمایه سپهر در حاشیه نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران پتروکم گفت:  ما در محور ارزشگذاری تلاش کرده‌ایم با ایجاد کنسرسیوم ارزشگذاری که در بازار سرمایه برای اولین بار کلید خورد، سه قرارداد کنسرسیوم ارزشگذاری داشته باشیم.
کد خبر : ۲۷۸۶۴۷

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره تامین سرمایه سپهر در حاشیه نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران پتروکم گفت:  ایجاد کنسرسیوم ارزش‌گذاری برای نخستین بار توسط تامین سرمایه سپهر و اتخاذ سیاست نوین جذب سرمایه‌گذاران خارجی در تامین سرمایه سپهر

مهدی ابراهیمی، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه سپهر در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص رویداد "پتروکم" اظهار کرد: این نمایشگاه به همراه پنل‌های برگزار شده، اقدام موثری برای به روز شدن فعالیت‌های تامین مالی و بررسی راه کار‌های مربوط به چگونگی حل چالش‌های تامین مالی در صنعت پتروشیمی است. 

وی افزود: با توجه به اینکه تامین سرمایه‌ها نقشی اساسی در حوزه تامین مالی کشور به عهده دارند، بخصوص در پروژه‌های نیمه بهره برداری شده و پروژه‌هایی که در مسیر پیشرفت قرار دارند. برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها بسیار موثر و نقطه عطفی در مسیر مواجهه با چالش‌هایی که تاکنون وجود داشته، خواهد بود. امیدوار هستیم که این نمایشگاه و نمایشگاه‌های مشابه، بتواند گفتمان مطلوبی برای تولید راهکار‌های مناسب برای مواجهه با این مسائل در جامعه را فراهم سازد.

دکتر ابراهیمی، در خصوص نقش تامین سرمایه سپهر در تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی ادامه داد: شرکت تامین سرمایه سپهر در ۱۱ ماه گذشته توانسته با اتخاذ سیاست تنوع تخصیص، مسیر خوبی را در جهت تامین مالی شرکت‌های متعددی دنبال کند. همچنین با به عهده گرفتن نقش نهاد مالی در حوزه کرادفاند‌ها موفق شدیم به شرکت‌های دانش بنیان کمک‌های خوبی داشته باشیم.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت تامین سرمایه سپهر در این باره بیان کرد: ما با به‌کار‌گیری مفهوم شبکه ارزش و باتوجه به سیاست جدیدی که در پیش گرفته‌ایم، توانستیم شبکه خوبی بین شرکت تامین سرمایه و مشتریان برقرار کنیم. به این ترتیب حرکت موثری را در حوزه تحول به‌سوی نسل نوین تامین سرمایه‌ها دنبال می‌کنیم؛ به نحوی که از رویکرد سنتی به رویکرد نوین فعالیت خود را ارتقا دهیم و تا این لحظه مذاکرات مختلفی را با شرکت‌های متعدد انجام داده‌ایم. مبالغ قابل توجهی را در حوزه تامین مالی تخصیص داده‌ایم. آنچه که برای ما بسیار مهم است، این است که بتوانیم در خصوص به وجود آوردن نسل نوین تامین سرمایه‌ها در کشور اقدام کنیم تا فعالیت خود را از حوزه خدمات و محصولات به حوزه راهکار‌ها و سلوشن‌ها ارتقا دهیم و نقشی که شاید در بازار سرمایه کمتر مورد توجه بوده را محقق کنیم. از طرفی در حوزه‌های ارزشگذاری و خدمات مشاوره مالی با رویکرد گسترش دانش، گسترش اطلاعات و کمک به بازار هدف سعی کرده‌ایم خدماتی نوآورانه ارائه کنیم.

وی با اشاره به جدیدترین خدمات تامین سرمایه سپهر توضیح داد: ما در محور ارزشگذاری تلاش کرده‌ایم با ایجاد کنسرسیوم ارزشگذاری که در بازار سرمایه برای اولین بار کلید خورد، سه قرارداد کنسرسیوم ارزشگذاری داشته باشیم. همچنین با ایجاد ارتباط بین شبکه ارزش خود با مشتریان تلاش کرده‌ایم باشگاه مشتریان را در حوزه B۲C تقویت کنیم و نیز تلاش کرده‌ایم در حوزه B۲B به بزرگتر شدن کیک فعالیت مشتریان کمک کنیم. در واقع تلاش کردیم مسیر کاملا متفاوتی را دنبال کنیم. همچنین، سعی کرده‌ایم بجای تمرکز بر بالابردن نرخ تامین مالی، با ایجاد ارزش به شبکه ارزش مشتریانی که در طرف تامین منابع به ما کمک می‌کنند و هم به مشتریانی که در طرف تخصیص ما به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهیم.

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر درباره چالش‌های تامین مالی به صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی، صنعتی پروژه محور است. با توجه به اینکه مزیت نسبی و رقابتی صنعت پتروشیمی کشور ما بر دنیا واضح است، ما یک صنعت کاملا رو به رشد را داریم. آنچه که بسیار روشن است، این است که باتوجه به حجم بالای صنعت پتروشیمی و نیاز بالای این صنعت به تامین مالی لازم است ما روی جذب سرمایه گذار خارجی در پروژه‌های قابل اعتماد دنبال کنیم. موضوعی که در افتتاحیه رویداد پتروکم به آن اشاره شد، وجود سرمایه‌گذارانی است که به دنبال پروژه‌های مطمئن هستند تا بتوانند در کشور سرمایه گذاری کنند. این نکته بسیار مهم است و جایگاه تامین سرمایه‌ها را از حیث ارزش آفرینی به شدت تقویت می‌کند. به کمک سازمان بورس این مسیر در حال طی شدن است. امیدوار هستیم مسیر‌های خوبی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که باید درخصوص پروژه ها، برای شرکت‌های پروژه و صندوق‌های پروژه به خصوص نرخ تامین مالی و نرخ تخصیص در آنها، تلاش شود. اتفاقی که در کرادفاند‌ها رخ داده، این است که ما دامنه‌ای از بازدهی برای جذب سرمایه گذاران را داشته باشیم و بتوانیم ایشان را به پروژه‌های صنعت پتروشیمی که بسیار پربازده هستند، جذب کنیم و نسبت به تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدام نماییم تا بازدهی مناسبی را تعریف کنیم.

ابراهیمی در پایان با اشاره به برگزاری این رویداد‌ها در کشور گفت: برگزاری این رویداد‌ها را برای کشور ضروری می‌دانم و لازم است برای اثربخش کردن آنها، پیگیری پیشنهادات در قالب ایجاد دبیرخانه‌ای متمرکز صورت پذیرد و به یک انسجام برسند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
تبریک به دولت 13 بابت فتح قله بی ارزشترین پول جهان. رتبه اول بی ارزشترین پول بین تمام کشورهای دنیا نشون میده که قطار پیشرفت سرعتش چنان زیاد بوده که ترمز بریده و مستقیم به ته دره سقوط کرده حال هی بیا بگو قطار در حال پیشرفته .توهم بسه بیدار شید .دلالی رو جمع کنید تولید و بورسو رونق بدید شاید فرجی بشه.