بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
عملکردی ضعیف از
در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری، به بررسی عملکرد شرکت‌های کربن ایران، صنعتی دوده فام و دوده صنعتی پارس پرداخته شده است.
کد خبر : ۲۷۸۷۲۰

عملکردی ضعیف از

بورس‌نیوز:

در گزارش زیر سری به صنعت دوده زده شده و به بررسی میزان درآمد، مقدار فروش و نرخ فروش اصلی‌ترین محصول شرکت‌های فعال در این صنعت پرداخته شده است. شرکت‌های بورسی صنعت دوده عبارت‌اند از: کربن ایران، صنعتی دوده فام و دوده صنعتی پارس که باتوجه‌به گزارش دی‌ماه آن‌ها بررسی صورت‌گرفته است.

دوده از قدیمی‌ترین ساخته‌های دست بشر است. در گذشته هندی‌ها و چینی‌ها از دوده به‌عنوان رنگ‌دانه در جوهر استفاده می‌کردند.

دوده‌ها در دسته‌بندی صنایع به زیرمجموعه محصولات شیمیایی در بورس تعلق دارند. دوده صنعتی، دوده خالصی است که از سوزاندن هیدروکربن‌ها در مجاورت هوای محدود تهیه می‌شود. به‌عبارت‌دیگر از سوختن ناقص کربن و مواد آلی دیگر هیدروکربن‌های سنگین تولید می‌شوند.

کربن صنعتی نقش مهمی در خواص پلاستیک‌ها، رنگ، جوهر و لاستیک دارد. برای مثال، دوده در پلاستیک‌ها محافظت در برابر اشعه ماورا بنفش را افزایش می‌دهد. همچنین این محصول رسانای خوبی است و استفاده از آن در لاستیک به‌عنوان فیلر، پارامتر‌هایی نظیر فرسایش، ساییدگی، خراشیدگی و شکست را بهبود می‌بخشد.

شرکت‌های دوده بورسی

شرکت کربن ایران سرمایه ثبت شده ۶۳۸ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۳ هزار و ۸۱۸ میلیاردتومان

شرکت صنعتی دوده فام سرمایه ثبت شده ۷۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۲ هزار و ۴۷۸ میلیاردتومان

شرکت صنعتی دوده پارس سرمایه ثبت شده ۹۵ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۲ هزار و ۲۵۲ میلیاردتومان

درآمد تجمیعی از ابتدای سال مالی

عملکردی ضعیف از

در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به دی‌ماه سال جاری که مهر تأییدی بر عملکرد ۱۰ ماهه این شرکت‌ها است دیده میشود که شرکت کربن ایران از محصول اصلی خود یا بهتر است بگوییم تنها محصول خود که دوده صنعتی است به درآمد یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومانی رسیده است و نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است.

همچنین شرکت صنعتی دوده فام که تنها محصول آن هم دوده صنعتی است توانست ۸۸۶ میلیارد تومان درآمد داشته باشد که بیانگر رشد ۵ درصدی نسبت به ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ است. در نهایت شرکت صنعتی دوده پارس از درآمدزاترین و تنها محصول خود که انواع گرید دوده است توانست یک هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان درآمد داشته باشد که نشان‌دهنده افزایش ۴۵ درصدی آن نسبت ۱۰ ماهه قبل است.

مقدار فروش محصول اصلی در ۱۰ ماهه

عملکردی ضعیف از

دوده صنعتی "شکربن" در ۱۰ ماهه امسال در بازار داخل کشور بیش از ۳۷ هزار تن فروش داشته است که نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته نزدیک به ۳۹ درصد افزایش داشته است و از طرفی دیگر دوده صنعتی "شصدف" از ابتدای سال مالی تاکنون حدود ۲۰ هزار تن فروش داشته است که افت ۱۱ درصدی فروش این شرکت را نسبت به ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

از ابتدای سال مالی تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰، "شدوص" توانست ۲۷ هزار و ۵۱ تن انواع دوده را در بازار داخل کشور به فروش برساند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲۱ درصد زیاد شده است. 

تمامی نرخ‌ها افزایشی بودند

عملکردی ضعیف از

در دو شرکت کربن ایران و صنعتی دوده فام، نرخ فروش محصول دوده صنعتی اختلاف اندکی با یکدیگر دارند و از طرفی هر دو نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش داشتند. البته گفتنی است که در ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۲ "شکربن" هر تن را ۴۶ میلیون و ۷۲۶ هزار تومان و "شصدف" هر تن را ۴۴ میلیون و ۷۷۳ هزار تومان در بازار داخل کشور به فروش رسانده‌اند.

در نهایت نوبت به قیمت فروش انواع گرید دوده، دوده صنعتی پارس می‌رسد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است و نسبت به دیگر شرکت‌ها بیشترین افزایش نرخ را به خود اختصاص داد.

جمع‌بندی:

در مجموع بهترین عملکرد متعلق به "شکربن" و "شدوص" و بدترین عملکرد متعلق به "شصدف" بود.

پایان

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
روند نوسانی درآمدزایی
دوده صنعتی پارس با کاهش ۱۱ درصدی فروش محصولات همراه بود؛

روند نوسانی درآمدزایی "شدوص" در ۴ ماه اخیر

فراز و نشیب درآمدزایی
دوده صنعتی نزدیک به ۳ میلیون تومانی افزایش نرخ داشت؛

فراز و نشیب درآمدزایی "شکربن" تا مهرماه

ارسال نظر