بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
نکات خرید بهترین فلش مموری ۱۴۰۳ + لیست مدل ها
شاید بسیاری تصور کنند که خرید فلش مموری ساده‌ترین کار ممکن است. اما باید بدانید در صورتی که در زمان خرید این کالای دیجیتال به نکاتی که در راهنمای خرید بهترین فلش مموری آمده است، توجه نداشته باشید، خرید مناسبی نخواهید داشت.
کد خبر : ۲۷۸۹۴۵

به گزارش بورس نیوز، شاید بسیاری تصور کنند که خرید فلش مموری ساده‌ترین کار ممکن است. اما باید بدانید در صورتی که در زمان خرید این کالای دیجیتال به نکاتی که در راهنمای خرید بهترین فلش مموری آمده است، توجه نداشته باشید، خرید مناسبی نخواهید داشت. توجه به نکاتی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، باعث خواهد شد که بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید بهترین فلش مموری

با مطالعه راهنمای خرید بهترین فلش مموری می‌توانید یک فلش مموری مناسب با نیاز‌های خود تهیه کنید تا در نوروز ۱۴۰۳ بتوانید از آن برای مقاصد متفاوت مانند دیدن فیلم، ذخیره عکس، نگهداری موسیقی برای پخش در خودرو و بسیاری موارد دیگر استفاده کنید. مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید این کالای دیجیتال باید به آن توجه داشته باشید، عبارتند از:

۱- ظرفیت حافظه

ظرفیت فلش مموری یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود. در بازار فلش مموری‌های گوناگون با میزان ظرفیت متفاوت وجود دارند. تنها با یک جست‌وجوی ساده متوجه خواهید شد که فلش مموری‌هایی با ظرفیت چند مگابایت تا چند گیگابایت در بازار وجود دارند. در صورتی که یک فلش مموری با میزان ظرفیت کمتر از میزان مورد نیاز خود خریداری کنید، کار‌های شما به درستی انجام نخواهد شد. البته در طرف دیگر در صورتی که یک فلش مموری با ظرفیت بسیار بالا خریداری کنید، باید هزینه بسیار بیشتری پرداخت کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم که یک فلش مموری مناسب با نیاز خود خریداری کنید.

خرید آنلاین بهترین فلش مموری:

اینجا

۲- سرعت انتقال داده

دومین موردی که باید به آن توجه کنید، سرعت انتقال داده است. این مورد زمانی که بخواهید فایلی حجیم را به داخل فلش مموری انتقال دهید یا از روی فلش مموری روی سیستم دیگری بریزید، اهمیت بسیاری پیدا می‌کند. برای اطلاع از میزان سرعت انتقال داده می‌توانید به استاندارد (USB) توجه کنید. در بازار فلش مموری‌هایی با استاندارد (USB ۲.۰)، (USB ۳.۰)، (USB ۳.۱) و استاندارد‌های بالاتر و پایین‌تر وجود دارند. هر چه این استاندارد بالاتر باشد، سرعت انتقال اطلاعات بیشتر خواهد بود.

۳- سازگاری با دستگاه و سیستم‌عامل

در حال حاضر سیستم عامل‌های متفاوتی برای دستگاه‌های دیجیتال مختلف وجود دارند. برخی از فلش مموری‌ها تنها با یک یا چند عدد از این سیستم‌عامل‌ها سازگاری دارند و در صورتی که بخواهید از آن‌ها برای انتقال اطلاعات به سیستم‌عامل دیگری استفاده کنید، کار شما بدون سر انجام خواهد ماند. پس مورد دیگری که در راهنمای خرید بهترین فلش مموری باید به آن اشاره کنیم، توجه به سازگاری با سیستم‌عامل‌های متفاوت و مدنظر شماست.

۴- قیمت

قیمت را باید یکی از مهم‌ترین مواردی دانست که افراد به آن توجه می‌کنند. توجه داشته باشید که فلش مموری‌هایی با ظرفیت بالاتر از یک برند و یک مدل قیمت بیشتری دارند. همین امر سبب شد که اولین نکته‌ای که در مطلب راهنمای خرید بهترین فلش مموری به آن اشاره کردیم، ظرفیت باشد. اما موارد دیگری مانند برند سازنده، کیفیت فلش مموری و بسیاری نکات دیگر در تعیین قیمت این وسیله تأثیرگذار هستند. پیشنهاد می‌کنیم که با توجه به بودجه خود، یک فلش مموری از برند مناسب تهیه کنید.

۵- برند سازنده

برند‌های بسیاری اقدام به تولید فلش مموری کرده‌اند، اما همه آن‌ها را نمی‌توان در میان برند‌های باکیفیت و مناسب قرار داد. برخی از تولیدکنندگان فلش مموری‌هایی با کیفیت بسیار بالاتر تولید می‌کنند. پس برای این که بتوانید از این وسیله برای طولانی مدت و بدون مشکل استفاده کنید، حتماً به برند سازنده توجه داشته باشید.

۶- جنس فلش مموری

یکی دیگر از مواردی که در مطلب راهنمای خرید بهترین فلش مموری باید به آن اشاره کنیم، جنس فلش مموری است. بدنه برخی فلش مموری‌ها با استفاده از فلزات ساخته می‌شوند و بدنه برخی دیگر پلاستیکی هستند. البته این مورد را هر فرد باید با توجه به نوع استفاده و سلیقه خود انتخاب کند. اما توجه به آن باعث خواهد شد که فلشی بهتر خریداری کنید.

نکات خرید بهترین فلش مموری ۱۴۰۳ + لیست مدل ها

توجه به درگاه ارتباطی فلش مموری

۷- درگاه ارتباطی

درگاه ارتباطی از دیگر مواردی است که توجه به آن باعث خواهد شد، خرید بهتری داشته باشید. برخی افراد دوست دارند که فلش مموری خود را به گوشی نیز وصل کنند. پس باید به دنبال نوعی از فلش مموری باشند که درگاه (USB-C) داشته باشد. البته این مورد تنها برای کسانی که می‌خواهند فلش خود را به گوشی یا مک‌بوک وصل کنند، اهمیت دارد. کسانی که از دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل ویندوز، ضبط ماشین، تلویزیون‌های متفاوت و دستگاه‌های مشابه استفاده می‌کنند، فلش مموری‌های عادی با درگاه (USB) می‌تواند نیاز آن‌ها را مرتفع کند.

۸- امنیت

در صورتی که قصد دارید از فلش مموری به عنوان فضایی برای ذخیره اطلاعات حساس مانند عکس‌های شخصی خود استفاده کنید، حتماً به موارد امنیتی آن توجه کنید. برخی از فلش مموری‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای مانند قابلیت رمزنگاری و حتی اسکن اثرانگشت برای اجازه دسترسی دارند. درست است که قیمت این گونه فلش مموری‌ها بالاتر از فلش مموری‌های عادی است، اما می‌توانند از اطلاعات شما به خوبی نگهداری کنند.

۹- گارانتی و خدمات پس از فروش

آخرین نکته‌ای که در زمان خرید فلش مموری باید به آن توجه داشته باشید، گارانتی و خدمات پس از فروش است. فلش مموری کالایی مصرفی است که ممکن است به دلایل متفاوت خراب شود. برخی از این دلایل شامل گارانتی می‌شوند و شما می‌توانید بدون متضرر شدن، فلش مموری جدیدی در اختیار داشته باشید.

نکات خرید بهترین فلش مموری ۱۴۰۳ + لیست مدل ها

بهترین فلش مموری‌های بازار

معرفی چند نمونه از بهترین فلش مموری‌های موجود در بازار

در جدول زیر می‌توانید برخی از بهترین فلش مموری‌های موجود در بازار با ظرفیت‌های مختلف و سرعت‌های متفاوت را مشاهده کنید.

نکات خرید بهترین فلش مموری ۱۴۰۳ + لیست مدل ها

همانطور که مطالعه کردید، فلش مموری‌های متنوعی با حجم‌های متفاوت در بازار وجود دارند. در جدول بالا تنها به برخی از بهترین برند‌ها و مدل‌های فلش مموری موجود در بازار اشاره کردیم. البته توجه داشته باشید که برای خرید فلش مموری بهتر است این کالا را از فروشگاه‌های معتبر حضوری و آنلاین خریداری کنید.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر
خبرنامه
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نظرسنجی
به نظر شما دولت چهاردهم باید کدام یک از موارد زیر را در اولویت کاری خود قرار دهد.