بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۶
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در مجمع:

افزایش ۳۰ درصدی سود خالص "وآتی"/ وصول مطالبات شرکت را ادامه می‌دهیم

افزایش ۳۰ درصدی سود خالص
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند گفت: در حال حاضر ما به مولدسازی، ساماندهی و فروش می‌اندیشیم تا بتوانیم این سه مورد را در سال جاری نهایی کنیم و سال آینده این کار‌ها به پایان برسد.
کد خبر : ۲۷۹۸۵۵

به گزارش بورس نیوز، سعید فائقی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند در مجمع عمومی عادی شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند اظهار کرد: به نظر ما وضعیت بازدهی شرکت مطلوب بود. با توجه به اوضاع اقتصادی و تورم مشاهده می‌کنیم که با بازدهی ۹۳ درصدی به آن چیزی که دلخواه ما بود، نتوانستیم برسیم، اما نسبت به شاخص سرمایه گذاری‌ها و شاخص کل گام‌های موثری در سال مالی ۱۴۰۲ برداشتیم.

وی افزود: یکی از مواردی که توانستیم در سال ۱۴۰۲ به آن دست یابیم، این بود که نماد معاملاتی " وآتی" به بازار اصلی سازمان بورس منتقل شد و از سازمان بورس و همکاران خود تشکر می‌کنیم. 

در سال ۱۴۰۲، شاهد افزایش سرمایه بودیم و امیدوار هستیم که امسال نیز بتوانیم از محل سود انباشته افزایش سرمایه داشته باشیم و به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان برسیم.

فائقی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲، یکی از شرکت‌های زیان ده "خاور" را واگذار کردیم و در کنار آن توانستیم "ملایر" را با وجود اینکه بیش از ۲۰ سال زیانده بود، به سوددهی برسانیم. فومنات نیز کاهش ۳۰ درصدی زیان را ثبت کرد. 

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند با اشاره به واگذاری شرکت‌ها بیان کرد: واگذاری‌ها در شرایط سختی که وجود دارد تلاش مضاعفی را می‌طلبد. واگذاری یکی ازکار‌های بسیار سخت است. اقساط واگذاری‌های سال گذشته آغاز شده است. اقساط شرکت لاستیک پارس نیز به پایان رسیده و در سال آینده قطعا ما شرکت لاستیک پارس را نخواهیم داشت. 

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری توانستیم حدود ۳۰ درصد سود خالص شرکت‌ها را افزایش دهیم. در سود تلفیقی به دلیل زیانده بودن شرکت‌ها نتوانستیم به هدف مطلوب برسیم.

فائقی با اشاره به برنامه‌های آتی شرکت توضیح داد: امیدوار هستیم که امسال با توجه به برنامه‌های آتی در امور شرکت‌ها دست یابیم. وضعیت شرکت‌ها به سمت مثبت شدن پیش می‌رود. 

مدیرعامل "وآتی" ادامه داد: ما از نظر بهره بهره وری انسانی نسبت به بهره وری کل در کشور ۱.۷ هستیم و بهره وری ما نسبت به بهره وری کشور، ۷۰ درصد بیشتر است. 

وی بیان کرد: تقریبا می‌توان گفت که در بسیاری از موارد نتوانستیم مطالبات شرکت را وصول کنیم. اما در سال گذشته توانستیم بخشی از مطالبات را وصول کنیم و این کار را ادامه خواهیم داد.

در شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند همه کار‌های ما با عقل جمعی پیش می‌رود. ما ۶ کمیته داریم که همه کار‌ها با اجماع نظر انجام می‌شود. هر کشوری اگر بخواهد شرایط اقتصادی مناسبی داشته باشد باید به بورس توجه کند. 

فائقی با اشاره به احداث پل در یک روستا گفت: درخصوص پل روستای قرندیج باید بگویم که به دلیل رفتن به یک مدرسه در این روسیتا همه ساله تعدادی از افراد در رودخانه جان خود را از دست می‌داند. ما توانستیم پل را احداث کنیم و برای مسئولیت‌های اجتماعی تلاش خواهیم کرد.

مدیرعامل "واتی" گفت: در حال حاضر ما به مولدسازی، ساماندهی و فروش می‌اندیشیم تا بتوانیم این سه مورد را در سال جاری نهایی کنیم و سال آینده این کار‌ها به پایان برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر