بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
توضیحات تکمیلی مصوبه خروج بازارگردانی از حالت الزامی منتشر شد؛

جزئیات و تغییرات صورت گرفته درخصوص بازارگردانی الزامی

جزئیات و تغییرات صورت گرفته درخصوص بازارگردانی الزامی
با بررسی‌های انجام شده بر کلیه شاخص‌های عملکردی بازارگردان‌ها این جمع‌بندی حاصل شد که موضوع به شرکت‌های بورس و فرابورس واگذار شود و آنها بر اساس نوع بازار خود خواستار دارا بودن یا عدم بازارگردان یک شرکت باشند.
کد خبر : ۲۸۰۲۲۳

به گزارش بورس‌نیوز، روز گذشته با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، بازارگردانی از حالت الزامی خارج و در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت.


معصومی خانقاه، مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، توضیحات تکمیلی این مصوبه را بیان کرده و اظهار داشت: پیرو جلسات و بررسی‌های متعددی که درخصوص موضوع بازارگردانی صورت گرفته بود، در اواخر فروردین ماه طی جلسه‌ای با حضور اعضای هیأت مدیره سازمان، به این جمع‌بندی رسیدیم که موضوع بازارگردانی از حالت الزامی خارج در اختیار شرکت‌های بورس تهران و فرابورس ایران قرار بگیرد.

 

اهمیت این مصوبه و تأثیر آن بر بازار سهام و زمان اجرای این تصمیم:

 

وی افزود: موضوع بازارگردانی از اواخر شهریور ۹۹ پررنگ شد و الزامش نیز پیرو مصوبه‌ای بود که هیأت مدیره وقت سازمان به تصویب رساند. در آن زمان برداشت نادرستی نیز از فرآیند بازارگردانی به بازار مخابره شد با این مضمون که بازارگردان باید رویکرد مخابراتی داشته باشد و بیشتر در قالب حمایت از سهام وارد بازار شود، درصورتی که بازارگردان طبق آن چیزی که از نامش نیز برمی‌آید بیشتر باید به نقدشوندگی بازار و سهام یاری رساند و با سفارش گذاری در دو طرف به معامله بازار یاری رساند؛ همچنین در زمان مناسب باتوجه به قرارداد بسته شده با ناشر، اجازه ندهد که سفارشات مانا و ایستا باشند.


معصومی خانقاه بیان کرد: این موضوع به دلیل زمان انتشار این مصوبه با بحث حمایتی درهم آمخیته شد و برداشت حمایتی از آن صورت گرفت که تا الان نیز ادامه داشته است.


مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: اعتراضی بر عملکرد بازارگردان‌ها نیز وجود داشت که با بررسی‌های انجام شده بر کلیه شاخص‌های عملکردی بازارگردان‌ها این جمع‌بندی حاصل شد که موضوع به شرکت‌های بورس و فرابورس واگذار شود و آنها بر اساس نوع بازار خود خواستار دارا بودن یا عدم بازارگردان یک شرکت باشند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه اولیه در بازار سرمایه لغو شد
مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس:

عرضه اولیه در بازار سرمایه لغو شد

ارسال نظر