بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
بانک های بی توجه در تسهیلات ساخت دوبرابر جریمه می شوند
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: جریمه دو برابری مالیاتی برای بانک‌هایی که به پرداخت تسهیلات ساخت بی توجهی می‌کنند در نظر گرفته خواهد شد.
کد خبر : ۲۸۱۰۷۹
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس نیوز، ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه در حال حاضر روند پرداخت تسهیلات توسط برخی از بانک‌ها مناسب نبوده و ما همچنان شاهد همکاری کم رنگ برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن هستیم، گفت: تمامی مسئولان در حوزه مسکن به ویژه در شورای عالی مسکن بر اهمیت پرداخت تسهیلات تاکید داشته اند و این موضوع همواره مورد تاکید تمامی بخش‌ها بوده است.

وی افزود: باید تمامی بانک‌ها حداقل ۲۰ درصد از سهم تسهیلاتی خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، اما متاسفانه به این موضوع بی توجهی می‌شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: باید تمامی دستگاه‌ها به این امر توجه کنند تا شاهد بهبود و تقویت تولید ساخت مسکن در تمامی بخش‌های مسکن باشیم.

او اظهار کرد: طبق آخرین آمار‌ها سهم ۱۸ بانک از پرداخت تسهیلات ساخت مسکن صفر بوده و در این بخش طبق قانون جهش تولید مسکن به هیچ عنوان نباید کوتاهی صورت گیرد چراکه اگر این کوتاهی‌ها ادامه یابد با آن‌ها برخورد شده و جریمه مالیاتی سنگینی در پی دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تصمیمات دولت، بزرگ‌ترین‌ ریسک برای بازار
افزایش نرخ انرژی و گاز خوراک نشان از بی‌توجهی دولت در حمایت از تولید دارد؛

تصمیمات دولت، بزرگ‌ترین‌ ریسک برای بازار

مدیرکل راه و شهرسازی تهران گفت:

افتتاح تعدادی مسکن ملی؛ به زودی

ارسال نظر