بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۵
عينك سياه و سفيد بين الملل دريچه ارتباطي شما با معتبرترين خبر گزاري هاي جهان است تا بدين طريق مهم ترين اخبار اقتصادي جهان را در قالب يك خبر از پيش چشمانتان بگذرانيد
کد خبر : ۲۸۳۰۵


گروه بين الملل بورس نيوز؛ عينك سياه و سفيد بين الملل دريچه ارتباطي شما با معتبرترين خبر گزاري هاي جهان است تا بدين طريق مهم ترين اخبار اقتصادي جهان را در قالب يك خبر از پيش چشمانتان بگذرانيد .

1. آسوشیتدپرس: به دنبال رشد 17.2 درصدی صادرات چین در ماه دسامبر ، میزان کل صادرات این کشور در سال 2009 میلادی بالغ بر 1.2 تریلیون دلار شد و بدین ترتیب چین توانست مقام بزرگترین صادرکننده جهان را از آلمان بگیرد. آلمان در سال 2009 صادراتی به میزان 1.17 تریلیون دلار داشته است.

2. آسوشیتدپرس: خط لوله انتقال نفت شرکت عظیم نفتی Chevron در دلتای رود نیجر مورد حمله مردان مسلح ناشناس قرار گرفت. این حمله نگرانی های تازه ای را پیرامون اختلال در انتقال نفت از نیجریه ایجاد کرده است.

3. رویترز :در پی اعلام کاهش ارزش پول ملی ونزوئلا توسط دولت این کشور، روز گذشته اضطراب شدیدی پیرامون احتمال گران شدن بی سابقه قیمت محصولات وارداتی ایجاد شد و همین امر منجر به هجوم کم سابقه مردم به فروشگاه های عرضه کننده محصولات وارداتی بخصوص لوازم الکترونیکی گردید.

4. رویترز: دولت چین اعلام کرد که از فعالیت های سوداگرانه سرمایه گذاران خارجی در بازار مسکن این کشور به منظور جلوگیری از حباب قیمتی در بازار جلوگیری خواهد گردد.

5. رویترز : دولت بلاروس اعلام کرد که مذاکرات این کشور با روسیه در زمینه انتقال گاز به شکست انجامیده است. عدم حصول نتیجه در مذاکرات مذکور نگرانی های تازه ای را پیرامون احتمال بروز اختلال در انتقال گاز روسیه به اروپا ایجاد کرده است.

6. فرانس پرس : شرکت عظیم نفتی گاس پروم روسیه اعلام کرد که به دنبال رفع مشکلات ایجاد شده میان این کشور با ترکمنستان، سرانجام پس از 9 ماه، عرضه گاز ترکمنستان به روسیه روز گذشته از سر گرفته شد.

7. شینهوا : پاسکال لامی، رئیس سازمان تجارت جهانی اعلام کرد که هیچ تضمینی برای احیای اقتصاد جهان در سال 2010 وجود ندارد چراکه هزینه های دولتی عظیم انجام شده در سال گذشته باعث ایجاد شرایط حباب قیمت در بسیاری از بازارها شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر