بازی کودکانه با نمایشگاه قطعات خودرو/ پشت پرده یک تجارت هزار میلیاردی

به گزارش بورس نیوز، همچون همه جای کشور، در خودروسازی نیز مرغ همسایه غاز است. به کرات مشاهده شده که خودروسازان برای اداره خود از ظرفیت داخلی استفاده نکرده و دست به دامن بیرونیها شده است. در یک نگاه آسیب شناسانه ریشه این پدیده نامبارک از دو حالت خارج نبوده است. یا «زدوبندهای بیرونی» و یا «غفلت مدیران داخلی».
از برون سپاری قراردادها در پشتیبانی و تامین مواد و قطعه گرفته تا پولپاشی خصوصیها برای تصاحب امآرپی و انتصاب مدیران بیتجربه بیرونی در پستهای فنی خودروسازی. این رویه در بسیاری از بخشهای مهم و پولدار خودروسازی رایج است.
در همین چارچوب اخیرا شنیده شده قرار است برگزاری «نمایشگاه قطعات خودرو» بعد از سالهای متمادی به یک مجری حوزه «کودک و سرگرمی» واگذار شود که تاکنون هیچ سابقه خودرویی نداشته است. اتفاق عجیبی که با، اما و اگرهای زیادی همراه است.
طبق بررسیهای صورت گرفته پیش از این مجری برگزاری نمایشگاهها قطعات خودرو، «شرکت بازرگانی ایدرو» بوده که یک نهاد نیمه دولتی و متعلق به خودروسازی است. اینکه چرا مسئولان سازمان تجارت اقدام به چنین کاری نمودهاند نیازمند شفاف سازی است. به ویژه این سوال مطرح است که آیا این واگذاری در فرایند رقابتی و شفاف صورت گرفته یا نه؟ براساس کدام منطق و ادله، حکم به چنین کاری داده شده است؟
منبع: خط بازار

