بیانیه روابط عمومی وزارت راه درباره سفر خانم وزیر به کیش

به گزارش بورسنیوز، مهدی رمضانی، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، امروز (یکشنبه، ۴ خرداد) در نشستی خبری به تشریح فعالیتهای این سازمان از ابتدای دولت چهاردهم پرداخت و گفت: هدف اصلی ما شفافسازی تمامی خدمات ارائهشده توسط فعالان صنعت هوانوردی است.
وی توضیح داد: اولین محور فعالیتها، شفافسازی مالی است و در مرحله دوم، به مقرراتزدایی و اصلاح شیوهنامهها و دستورالعملها به منظور جذب سرمایهگذاری برای توسعه ناوگان میپردازیم. همچنین، تدوین دستورالعملهای مرتبط با حقوق مسافران، رتبهبندی شرکتهای هواپیمایی، شفافسازی در تخصیص ارز، تأسیس، مسائل گمرکی و وصول مطالبات از سازمانها از دیگر اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری بوده است.
رمضانی افزود: دیگر اقدامات شامل تسهیل در ورود ناوگان جدید، افزایش تعداد صندلیهای پروازی، بازرسیهای منظم از ناوگان و فرودگاهها به منظور ارتقای ایمنی و امنیت پروازها و راهاندازی مرکز اقتصاد دانشبنیان برای مقابله با تحریمها به منظور کاهش زمان تعمیرات هواپیما است.
وی اظهار کرد: یکی از دیگر اقدامات ما، راهاندازی سیستم مانیتورینگ آنلاین برای شرکتهای هواپیمایی است که در حال حاضر، اطلاعات تمامی شرکتهای فعال در این حوزه به صورت آنلاین در دسترس است. این اطلاعات شامل وضعیت پروازی، میانگین تأخیر، تعداد مسافران و سایر شاخصهای عملکردی است.
به گفته رمضانی، در سال ۱۴۰۳، تعداد ۱۷ میلیون بلیت پروازی به فروش رسیده و بر اساس دستورالعملها، بابت هر بلیت، مبلغ ۱۰ هزار تومان به عنوان حق دولت به خزانه واریز شده که مجموعاً حدود ۱۷۰ میلیارد تومان میباشد. این مبلغ مربوط به بلیتهای داخلی است و در پروازهای خارجی نیز به ازای هر بلیت ۶ یورو به خزانه واریز میشود. لازم به ذکر است که این وجوه مستقیماً به خزانه دولت منتقل میشود و هیچگونه واریزی به حساب سازمان صورت نمیگیرد.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین اشاره کرد که با حضور تیم جدید به ریاست حسین فرزانه، تمامی شرکتهای هواپیمایی موظف به اتصال به سامانه مانیتورینگ خواهند بود تا دادههای مربوط به زمان پرواز، تأخیر، تعداد پروازها و سایر اطلاعات به صورت شفاف قابل بررسی باشد. شرکتهایی که هنوز متصل نشدهاند نیز در حال انجام این فرآیند هستند.
رمضانی در ادامه با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به کیش، گفت: استفاده از حقوق خدمات رفاهی کارکنان در دستگاههای دولتی برای تمامی نهادهای دولتی تعریف شده است. همچنین، اگر بنده از خدمات رفاهی مانند هتل، بلیط هواپیما و موارد دیگر استفاده کردهام، این در چارچوب حقوق مشخص شده است و هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی همچنین به شفافسازی مالی و وصول مطالبات از شرکتهای هواپیمایی پرداخت و گفت: در جلساتی که با این شرکتها برگزار شد، کمیتهای برای پیگیری وصول مطالبات تشکیل شده است. در سال گذشته، مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان که به خزانه واریز شده، اکنون به حدود ۳۲۰ میلیارد تومان رسید و هماهنگیهای لازم برای واریز این مبلغ به خزانه در حال انجام است. بررسی موارد گذشته نیز در حال پیگیری است.
منبع: مشرق
انتهای پیام/
این خبر توسط هوش مصنوعی بورس نیوز تهیه شده است.