بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵
به دنبال بهبود چشم انداز تقاضای ذرت و گندم تولیدی ایالات متحده ، قیمت این دو محصول در معاملات پایان هفته افزایش یافت اما در این میان کاهش تقاضا برای سویا منجر به افت قیمت این کالا گردید .
کد خبر : ۲۹۶۴۱

گروه بین الملل بورس نیوز ؛ به دنبال بهبود چشم انداز تقاضای ذرت و گندم تولیدی ایالات متحده ، قیمت این دو محصول در معاملات پایان هفته افزایش یافت اما در این میان کاهش تقاضا برای سویا منجر به افت قیمت این کالا گردید .

بر طبق گزارش دپارتمان کشاورزی ایلات متحده در هفته منتهی به 11 فوریه ، میزان صادرات ذرت آمریکا 31 درصد بالا رفت . در این بین صادرات گندم نیز 70 درصد رشد کرده است .

در این میان صادرات سویا در هفته مذکور 35 درصد کاهش یافته است .

طی معاملات روز جمعه در برد معاملاتی شیکاگو هر بوشل ذرت برای تحویل در ماه می با رشد قیمت 2.75 سنتی (0.7 درصد) مواجه شد و به قیمت 3.7175 دلار رسید . این محصول در طول هفته 0.4درصد ارزران شده است .

هر بوشل گندم نیز تحت قرارداد مشابه در این بازار 4.5 سنت (0.9درصد) گران شد و به سطح قیمت 5.04 دلار رسید . قیمت گندم در طول هفته 0.5 درصد بالا رفته است .

در این میان سویا برای تحویل در ماه می در برد معاملاتی شیکا گو به قیمت 9.545 دلار در هر بوشل رسید . قیمت سویا در روز جمعه سه سنت (0.3درصد) کاهش یافت اما 0.1 درصد افزایش در طول هفته را به ثبت رساند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر