بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۰:۳۶

علل رشد قیمت میوه و سبزیجات در بازار

علل رشد قیمت میوه و سبزیجات در بازار
رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: نبود با برندسازی و کددار شدن محصول زمینه را برای سودجویی عوامل واسطه و دلال و التهابات بازار فراهم کرده است.
کد خبر : ۲۹۷۷۹۱
نویسنده :
مینا علیزاده

به گزارش بورس‌نیوز، به نقل از صدای بورس، اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی در برنامه رادیو اقتصاد با اشاره به دلایل افزایش قیمت میوه و تره بار اظهار داشت: علی رغم پیشرفت‌های تکنولوژیکی، کشاورزان هنوز نسبت به کشورهای همسایه در موقعیت مناسبی قرار ندارند. 

وی افزود: کشاورز بار می‌فرستد اما به دلیل عدم تفکیک مناسب، این امر منجر به ضرر و زیان تولیدکنندگان می‌شود. همچنین، زمین‌های کشاورزی به صورت خرد است و اگر اینچنین نبود، با برندسازی و کددار شدن محصولات، قیمت‌ها به طور مشخص تعیین می‌شد. 

کارگر ادامه داد: در حوزه جهاد کشاورزی به عنوان متولی این امر، نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت احساس می‌شود. تا ۵ سال پیش، زیرساخت‌های لازم فراهم شده بود و می‌توانستیم به آسانی از آن بهره‌برداری کنیم. 

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران همچنین بیان کرد: کشاورزان از باری که می‌فرستند حتی هزینه کرایه حمل را نیز به دست نمی‌آورند و دلالان از این بی‌نظمی بهره‌برداری می‌کنند. اگر برندی وجود داشته باشد که از مبدا مشخص باشد، دیگر شاهد این مشکلات در بازار نخواهیم بود.

 

 

انتهای پیام/

این خبر توسط هوش مصنوعی بورس نیوز تهیه شده است.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
ارسال نظر