بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۸
ظاهراً توسعه ملی و بانک ملی قصد دارند از این پس با هماهنگی بیشتری عمل کنند و حق برادری خود را به یکدیگر ادا نمایند.
کد خبر : ۳۰۲۶۰

در بازار سرمایه ای که شایعات و اخبار پیرامونی شرکتها بیشترین تأثیر را بر ایجاد صف خرید یا فروش سهام شرکتها دارد و یا حضور یک سرمایه گذار و یا عدم حضور آن در سهام یک شرکت یا شرکتهای بورسی سبب تغییر رفتار سرمایه گذاری و تغییر نگاه سرمایه گذاران یا فعالان نسبت به سهام آن شرکت می شود شاید اخبار تحلیلی موجود در بازار که در شرایط فعلی نتواند کمک زیادی به سرمایه گذاران نماید و بنظر می رسد تحلیل مورد نیاز در بازار تحلیل جدیدی به نام تحلیل جو بازار باشد ، از سوی دیگر اعلام آخرین ورود و خروج های حقوقی های مطرح بورس نیز یکی دیگر از معیارهایی است که می تواند در تصمیم گیری بسیار موثر باشد .

به گزارش بورس نیوز ؛ طی معاملات روز چهارشنبه بازار سرمایه شاید بتوان شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را به عنوان فعال ترین سهامدار بورس نامید اگرچه با توجه به خریدهای این شرکت به نظر نمی رسد سود قابل قبول و مناسبی متوجه سهامداران آن شود اما از نظر حضور در معاملات نقش پررنگ تری نسبت به بقیه داشته حتی اگر این فعالیت سودآور نبوده و زیان آور باشد.

بر این اساس هم اکنون شرکت سرمایه گذاری ملی ایران در حال خرید سهام شرکتهای صنعتی آما ، فیبر ایران ، آلومتک و کف از بورس می باشد .

از سوی دیگر شرکت صبا تأمین نیز تنها بر روی سهام یک شرکت در حال سرمایه گذاری می باشد بطوریکه خریدار سهام ایران ترانسفو از فروشندگان بازار است .

همچنین بیمه آسیا نیز طی روزهای اخیر اقدام به فروش دو شرکت دارویی پرتفوی خود نموده بطوریکه فروشنده سهام دارویی رازک و البرز دارو بوده و ظاهراً در آینده شاهد تغییر پرتفوی بورسی بیمه آسیا خواهیم بود .

صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها نیز تنها شرکتی است که هم اکنون در حال خرید سهام زامیاد می باشد، از علت این سرمایه گذاری با توجه به وضعیت کنونی خودرویی ها خبری در دست نیست .

اما نکته جالب بازار دیروز حمایت دو شرکت سرمایه گذاری از یکدیگر بود چراکه شرکت سرمایه گذاری آتیه ایرانیان در حالی سهام شرکت سرمایه گذاری بانک ملی را می فروخت که شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی خریدار سر سخت این شرکت بود . ظاهراً توسعه ملی و بانک ملی قصد دارند از این پس با هماهنگی بیشتری عمل کنند و حق برادری خود را به یکدیگر ادا نمایند.

شایان ذکر است که هم اکنون سرمایه گذاری بوعلی در حال خرید کردن سهام آذرآب ، سرمایه گذاری غدیر و سهام سیمان شرق است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر