بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
با نگاهی به معاملات سهام شرکتها در سال 89 بنظر می رسد فعالیت سرمایه گذاران حقیقی بورس بیشتر از حقوقی های بورس بوده بطوریکه تعدادسرمایه گذاران حقوقی شرکتها که اقدام به خروج و ورود بر سهام شرکتهای بورسی خصوصاً سهام شرکتهای مورد توجه و پر بازده سال 89 نموده اند چندان قابل توجه نبوده است
کد خبر : ۳۱۰۱۴

با نگاهی به معاملات سهام شرکتها در سال 89 بنظر می رسد فعالیت سرمایه گذاران حقیقی بورس بیشتر از حقوقی های بورس بوده بطوریکه تعدادسرمایه گذاران حقوقی شرکتها که اقدام به خروج و ورود بر سهام شرکتهای بورسی خصوصاً سهام شرکتهای مورد توجه و پر بازده سال 89 نموده اند چندان قابل توجه نبوده است.

بنابر گزارش بورس نیوز ؛ هم اکنون شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن در حال خرید سهام شرکت گروه صنایع بهشهر ایران می باشد بطوریکه تا امروز 2.29 درصد سهام این شرکت متعلق به " وصنعت " می باشد البته سهامدار عمده گروه صنایع بهشهر ، صندوق بازنشستگی کشوری با 28 درصد سهام می باشد .

همچنین شرکت سرمایه گذاری ملی ایران همچنان در حال سرمایه گذاری در سهام 6 شرکت نفت پارس ، قند شیرین خراسان ، فرآورده های غذایی و قند پیرانشهر ، سایپا ، توسعه صنایع بهشهر و بانک تجارت می باشد اما خبری از فروش سهام در این شرکت نیست .

از سوی دیگر سهام شرکتهای پتروشیمی آبادان ، پتروشیمی فن آوران و کمباین سازی ایران سه شرکتی هستند که بیمه ایران در حال سرمایه گذاری بر روی آنها می باشد گفتنی است هم اکنون این شرکت بیمه ای 5.6 درصد از سهام پتروشیمی آبادان ، 2 درصد از سهام پتروشیمی فن آوران و 4.5 درصد از سهام کمباین سازی را در اختیار دارد.

اما شرکت سرمایه گذاری رنا که این روزها سنگین ترین صف خرید را بخود اختصاص داده است امروز تبدیل به فروشنده اصلی سهام ایران خودرو و سایپا شده بود .

همچنین در نماد بیمه آسیا که چندی پیش پس از توقف نسبتاً طولانی دوباره بازگشایی شد سه شخص حقیقی بشدت در تلاش برای خرید سهام این شرکت می باشند و توانسته اند تا پایان معاملات امروز روی هم در حدود 12 درصد از این سهام را از آن خود کنند البته طی معاملات امروز یکی از اشخاص فوق که نسبت به دو نفر دیگر از درصد پایین تری برخوردار است اقدام به افزایش سهام خود کرده است.

در سهام شرکت آذر آب نیز سه شرکت سرمایه گذاری مسکن ، دانایان پارس و تدبیر در حال فروش سهام خود می باشند . بنظر می رسد این فروش به جهت شناسایی سود باشد .

در پایان این گزارش به جرأت می توان اشخاص حقیقی را فعال ترین سهامداران امروز عنوان کرد چرا که هم اکنون این اشخاص در حال خرید سهام 6 شرکت داده پردازی ایران ، فارسیت اهواز ، درخشان تهران ، لیزینگ خودرو غدیر ، جوشکاب یزد و شهد ایران می باشند .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر