بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۴
با نگاهی به بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در ماه گذشته مشخص شد :

پیشتازی صندوق سرمایه گذاری پیشتاز

بنابر اطلاعات موجود در سازمان بورس ، بهترین عملکرد در بازار سرمایه ، طی ماه اخیر ، متعلق به صندوق سرمایه گذاری پیشتاز با بازدهی 18.428 درصدی در ماه گذشته است .
کد خبر : ۳۱۰۵۱

بی شک یکی از ابزارهای کنترل ریسک بازار سرمایه برای سرمایه گذارانی که می خواهند برای اولین بار وارد این بازار شوند ، استفاده از صندوق های سرمایه گذاری می باشد که سهامداران می توانند با سرمایه گذاری در این صندوق ها و پرداخت مبلغی ، مالک بخشی از دارایی های آن شوند و ریسک سرمایه گذاری معاملات بورس را به مدیریت حرفه ای و افراد کاردان در این صندوق ها سپارند .

از این رو ، بورس نیوز بنا دارد با توجه به رونق چشمگیر و شرایط کنونی بازار سرمایه کشور به معرفی برترین صندوق های سرمایه گذاری به لحاظ عملکرد آنها در طی هفتۀ گذشته و نیز ماه گذشته در بورس و تبیین استراتژی آنها در کسب بیشترین بازدهی در بازار سرمایه بپردازد .

بنابر اطلاعات موجود در سازمان بورس ، بهترین عملکرد در بازار سرمایه ، طی ماه اخیر ، متعلق به صندوق سرمایه گذاری پیشتاز با بازدهی 18.428 درصدی در ماه گذشته است .

این صندوق سرمایه گذاری که مدیریت آن متعلق به شرکت کارگزاری مفید است ، توانسته در هفته اخیر نیز با بازدهی 4.96 درصدی پس از صندوق سرمایه گذاری فارابی و پاسارگاد ، رتبۀ سوم را به لحاظ کسب بازدهی برتر بدست آورد .

در همین رابطه سیدمحمد باقر غروی نخجوانی مدیر صندوق سرمایه گذاری پیشتاز شرکت کارگزاری مفید در گفتگو با بورس نیوز ، گفت : حدود 23 ماه از آغاز فعالیت صندوق پیشتاز در بازار سرمایه می گذرد و طی این 431 روز کاری صندوق ، به طور میانگین حدود 125 درصد بازدهی مثبت برای صندوق کسب نموده ایم و این در حالی است که در طی دو سال گذشته با بحران اقتصاد جهانی و تأثیر آن بر تولید و صنعت کشور مواجه بوده ایم .

وی در تبیین استراتژی پرتفوی صندوق سرمایه گذاری پیشتاز تصریح کرد : استراتژی صندوق بر اساس برنامه ریزی بلند مدت در بازار سرمایه شکل گرفته و چندان به دید نوسان گیری و مقطعی به بازار نگاه نمی کنیم .

نخجوانی با اشاره به اینکه موجودی نقد صندوق بسته به شرایط موجود در بازار تغییر می یابد ، در خصوص تمرکز بورسی پرتفوی صندوق سرمایه گذاری پیشتاز درسال گذشته ، گفت : با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در بازار ، صنایع معدنی و سنگ آهنی و همچنین مخابرات بیشترین وزن شرکت های بورسی را در پرتفوی صندوق تشکیل می دادند و در حال حاضر نیز صنعت بانکداری ، دارویی و فلزات اساسی عمدۀ تمرکز ما در هدایت پرتفوی است .

وی از تملک 135 نفری سرمایه گذاران حقیقی در صندوق خبر داد و گفت : حدود 130 میلیارد تومان از ارزش دارایی های صندوق های سرمایه گذاری مشترک ، در معاملات بازار سرمایه جریان دارد که عموماً با سرمایه های سهامداران خرد شکل گرفته و در این راستا صندوق سرمایه گذاری پیشتاز می کوشد با عملکرد مناسب و استفاده از مجرب ترین تحلیل گران و کارگزاران بورس ، بیشترین جذب سرمایه را به لحاظ کسب بازدهی بیشتر فراهم آورد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر