بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
به دنبال اعلام خبر عدم عرضه بلوک سایپا و ایران خودرو در خرداد ماه :

مقاومت بدنه دولت در برابر واگذاری خودرویی ها

سازمان خصوصی سازی خواهان عرضه بلوکی این دو شرکت است اما سازمان گسترش این واگذاری را به تعویق می اندازد تا شاید در بحث خودرو ، سیاست گذاری های جدیدی اعمال شود .
کد خبر : ۳۱۱۹۹

به دنبال منتفی شدن عرضه بلوک خودرویی ها در خرداد ماه محمد جواد شیخ در گفتگو با بورس نیوز گفت : با توجه به اتمام رکود اقتصاد جهانی و افزایش صادرات چین سهام خودرویی ها در بازار با اقبال روبرو شده است .

وی افزود : چین یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو در ماه مارس فروخته که این رقم بیانگر رشد 56 درصدی نسبت به مدت مشابه است لذا در چنین شرایطی قیمت فولاد نیز افزایش یافته تا آنجا که آمار گمرگ چین بیانگر صادرات 3.3 میلیون تنی فولاد است .

به گفته شیخ چنین شرایطی بیانگر بهبود وضعیت اقتصادی اروپا و امریکا و افزایش مصرف این کشور هاست .

وی ادامه داد : بحث بازگشت تعرفه ها از 70 به 90 درصد و نزدیک شدن به مجامع باعث استقبال و افزایش قیمت سهام خودرویی ها شد .

مشاور کرد زنگنه در پاسخ سوالی مبنی بر چرایی عدم عرضه بلوک خودرویی ها در تاریخ یاد شده گفت : بدنه دولت موافق واگذاری سایپا و ایران خودرو نیست چرا که با واگذاری این دو شرکت سازمان گسترش دیگر دارایی و مالکیتی نخواهد داشت .

وی تاکید کرد : سازمان خصوصی سازی خواهان عرضه بلوکی این دو شرکت است اما سازمان گسترش این واگذاری را به تعویق می اندازد تا شاید در بحث خودرو ، سیاست گذاری های جدیدی اعمال شود .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر