بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر : ۳۱۲۸۰
عصر ایران: مدیر هنرهای تجسمی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، چگونگی به سرقت رفتن 8 مجسمه مشاهیر، استادان و شاعران از بوستان‌ها و میدان های پایتخت را شرح داد.

سید مجتبی موسوی،در مورد مجسمه‌های به‌سرقت رفته مشاهیر در تهران با بیان اینکه همه مجسمه‌های به سرقت رفته در یک ماه اخیر، برنزی هستند، ‌افزود: مجسمه‌های به سرقت رفته، مربوط به مشاهیر و شاعرانی نظیر شهریار، استاد خاتم، ستارخان، باقرخان و مجسمه های انتزاعی و همچنین مجسمه مادر و فرزند است.

این مقام مسئول، با اشاره به ارزشمندی مجسمه مادر و فرزند که در حاشیه میدان صنعت شهرک قدس نصب شده بود، افزود: سارقان با دستگاه‌های برش و جرثقیل، این مجسمه‌ها را سرقت کرده‌اند.

موسوی گفت: به جز مجسمه مادر و فرزند که حدود 50 میلیون تومان ارزش دارد، دیگر مجسمه‌های به سرقت رفته، هر کدام حدود 12 میلیون تومان قیمت دارند.

مدیر هنرهای تجسمی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، با بیان اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران و مراجع قضایی در حال بررسی این موضوع هستند، افزود: تلاش می‌کنیم با تدابیر جدیدتر از جمله تغییر در چگونگی نصب و افزایش حفاظت و نگه‌داری، از سرقت مجسمه‌های نصب شده در مناطق مختلف شهر تهران جلوگیری کنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر