بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲
مستطيل شيشه اي تالار

فردا روز سرنوشت

در این روز مپنا با 18 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل مخابرات با 43 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.
کد خبر : ۳۱۳۷۵

با اتمام ساعات معاملات روز دو شنبه 89.02.13 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 101 واحد کاهش به رقم 11465 واحد رسيد . عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 208 واحد افزایش عدد 20466 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 73 واحد کاهش به رقم 14012 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 456 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز مپنا با 18 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل مخابرات با 43 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

با توجه به افت امروز شاخص بورس هم اکنون شاخص تنها 12 واحد تا خروج از مرز 14 هزار واحد و ورود به مدار 13 هزار واحدی فاصله دارد ، به گفته کارشناسان بازار سرمایه در صورت خروج شاخص از محدوده 14 هزار واحدی امکان افت 350 واحدی شاخص محتمل می باشد از همین رو معاملات روز آتی می تواند تعیین کننده و سرنوشت ساز باشد .

بر اساس گزارش بورس نیوز ؛ طی معاملات امروز صف فروش سهام شرکتهایی همچون مخابرات و فولاد مبارکه جمع آوری شد اما بیشترین تأثیر منفی را این دو شرکت بر شاخص کل بورس گذاشتند .

همچنین در نماد شرکتهای چادر ملو و سنگ آهن گل گهر نیز شاهد انجام معاملات در نوسانهای منفی بودیم به اعتقاد اهالی تالار اگر چه سهام این شرکت ها در حالت اصلاح قیمتی می باشند اما دیدگاه آتی آنها در بلند مدت روشن بوده و پس از پایان جو پیرامونی آنها که تا حدی سبب طولانی شدن روند اصلاح قیمتی آنها شده است دوباره شاهد سیر صعودی قیمت سهام این دو شرکت خواهیم بود .

در نماد شرکتهای صدرا ، آذرآب و ماشین سازی اراک نیز امروز علاوه بر سنگین تر شدن صف خرید آنها شاهد کاهش عرضه سهام نسبت به روزهای گذشته می باشیم .

هم اکنون شایعه توقف نماد دو شرکت صدرا و آذرآب به جهت تعدیل سود بیش از روزهای اخیر افزایش پیدا کرده است .

در نماد بیمه آسیا نیز امروز شاهد معامله بیش از 3 میلیون سهمی و صف خرید 2.5 میلیون سهمی بودیم اما در پایان معاملات صف خرید این شرکت به 176 هزار سهم کاهش پیدا کرد .

این در حالیست که بیمه البرز نیز امروز در درصدهای منفی معامله می شد که در پایان معاملات با تغییر این روند ، تقاضای فعالان بازار برای این سهم تا درصدهایی پایین تر از یک درصد مثبت بر روی سیستم معاملاتی افزایش یافت .

به اعتقاد اهالی تالار سهام این دو شرکت بیمه ای خصوصاً بیمه البرز با توجه به کاهش محسوس قیمت سهام قابلیت رشد دارد اما شایعه شده بانک ملت که هم اکنون سهامدار 20 درصدی بیمه البرز است به علت تصمیم خرید بلوک بیمه البرز از یکی از شرکتهای سهامدار آن اجازه افزایش قیمت را نخواهد داد حال باید دید این روند تا کجا ادامه دار خواهد بود !

از سوی دیگر در نماد شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران نیز امروز شاهد جمع آوری صف فروش این شرکت و افزایش قیمت تا 3.5 درصد مثبت بودیم . شایان ذکر است که این شرکت هم اکنون پس از تغییر مدیر سرمایه گذاری و پرتفوی خود در حال اصلاح سرمایه گذاری های خود می باشد .

در نماد شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن نیز شاهد افزایش قیمت تا 3.5 درصد مثبت بودیم . به گفته مدیرعامل این شرکت در حال حاضر "وصنعت" در حال اصلاح پرتفوی سرمایه گذاری های خود بوده و هم اکنون با کاهش سرمایه گذاری های خود در صنعت سیمان بیشتر به سمت صنایع معدنی تمایل پیدا کرده است .

سهام بانکهای فعال در بورس نیز امروز به جز بانک تجارت در نوسان های مثبت در حال معامله بودند به اعتقاد اهالی تالار سهام بانکها نیز می توانند روند صعودی معقولی را طی روزهای آینده سپری کنند اما این روند برای بانکهای دولتی واگذار شده بسیار مقطعی می باشد .

در پایان اهالی تالار معتقدند که فردا روز خاصی برای بازار سرمایه می باشد چرا که بنظر می رسد تمایل شاخص برای عقبگرد از محدوده 14 هزار واحد کم بوده و براحتی این محدوده را از دست نخواهد داد اما اگر چنین شود بازگشت دوباره سخت خواهد بود .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر