بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر : ۳۱۵۳۵
تابناک: در حالي كه قرار است نام جديد خودرو ملي سايپا (مينياتور سابق) فردا در مراسم افتتاح كارخانه خودروسازي سايپا در كاشان - كه با حضور رييس‌جمهور برگزار خواهد شد - اعلام شود، آخرين اطلاعات به دست آمده حاكي از انتخاب نام "تيبا" براي اين خودرو است.

به گزارش ايسنا، تيبا در لغت به معني آهو است و آخرين اطلاعات دريافتي حاكي از آن است كه تاكنون اين اسم با توجه به برنامه‌هاي تبليغاتي اخير سايپا در راستاي حفاظت از اين گونه حيوان در كشور مورد توافق مسوولان قرار گرفته است. البته اين نام تاكنون از سوي هيچ مقامي در سايپا تاييد نشده است.

فلاحي‌نژاد - قائم مقام سايپا - در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در اين باره، ابن موضوع را به مراسم فردا موكول و اعلام كرد كه انتخاب نام "تيبا" را نه تاييد و نه رد مي‌كند.

گفتني است، سايپا231 (S81) يا همان مينياتور سابق، اولين خودروي ملي توليدي سايپاست كه به دنبال ديدار نوروزي مقام معظم رهبري از نمايشگاه توانمندي‌هاي صنعت خودرو و انتقاد ايشان از انتخاب نام خارجي براي آن، قرار است نام جديد آن فردا يكشنبه - 19 ارديبهشت - همزمان با افتتاح سايت خودروسازي سايپا در كاشان اعلام شود.

داستان سايپا231 (مينياتور) به اين قرار بود كه شركت سايپا سال گذشته 12 هزار دستگاه از اين خودرو را به عنوان اولين خودرو ملي توليدي خود در سه مرحله پيش فروش كرد كه قرار بود حدود هشت هزار دستگاه (دو سري 4 هزار دستگاهي) از آن پاييز و زمستان سال گذشته و چهار هزار دستگاه نيز در بهار امسال تحويل مشتريان شود. با اين حال به دليل عدم توليد به موقع اين خودرو، حدود سه ماه پيش اين شركت در تماس با ثبت‌نام كنندگان به آنان پيشنهاد كرد که در صورت تمايل مي‌توانند به جاي اين خودرو، پرايد دريافت كنند.

تاكنون نيز تعداد معدودي از اين خودرو به توليد آزمايشي رسيده و هنوز خبري از واگذاري آن نيست. احتمالا فردا از سوي مديران سايپا آخرين اطلاعات درباره نحوه توليد و زمان عرضه اين خودرو اطلاع‌رساني خواهد شد و بايد ديد وعده مديرعامل اين شركت مبني بر تحويل قطعي اين خودرو تا پيش از تابستان امسال محقق خواهد شد؟
اشتراک گذاری :
ارسال نظر