بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۲
جلسه مجمع عمومی عادی و سالیانه شرکت شركت سيمان شاهرود (سهامي عام) با حضور بیش از 56 درصد صاحبان سهام رأس ساعت 10 صبح روزدوشنبه مورخ 89.2.20 در هتل سیمرغ برگزار شد.
کد خبر : ۳۱۶۷۰

جلسه مجمع عمومی عادی و سالیانه شرکت شركت سيمان شاهرود (سهامي عام) با حضور بیش از 56 درصد صاحبان سهام رأس ساعت 10 صبح روزدوشنبه مورخ 89.2.20 در هتل سیمرغ برگزار شد.

به گزارش بورس نیوز ؛ ترکیب هیات رئیسه با حضور سید شفیعی به عنوان رئیس مجمع، آقایان جواهری و تقی پور به عنوان ناظرین و آقای قدمی به عنوان مدیر عامل و منشی جلسه کامل گردید.

شایان ذکر است که نماینده حسابرس آقای دیلمی پور نیز برای استعماع گزارش بازرس قانونی در مجمع حاضر شدند .

در خاتمه جلسه ، سهامداران پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل و گزارش بازرس قانونی مصوبات ذیل را به تصویب رساند.

1- تصویب صورتهای مالی

2- تقسیم540 ریال سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار

4- انتخاب موسسه همکاران به عنوان بازرس قانونی شرکت


ترکیب اعضاء هیأت مدیره :

اعضاء هيأت مديره

نماينده

سمت

علي اكبري شهري

سيمان قائن

رييس هيأت مديره

عبدارضا بهمنش

شركت سيمان صوفيان

نائب رييس عضو هيأت مديره

محمد فتو گرافي

شركت سرمايه گذاري سيمان تامين

عضو هيأت مديره

غلامرضا كريمي

شركت سيمان اروميه

عضو هيأت مديره

منصور قدمي

شركت سرمايه گذاري تامين اجتماعي

عضو هيأت مديره و مديرعامل


پیام هيأت مديره

شركت سيمان شاهرود به مجمع عمومي ساليانه 1388 مروري بر وضعيت صنعت سيمان و جايگاه سيمان شاهرود در صنعت در سال مالي منتهي به 1388.12.29

مهمترين اتفاق در سال 1388 انجام برنامه صادراتي در صنعت سيمان بود كه محقق گرديد . از مقدار كل صادرات انواع سيمان توليدي كشور به ميزان 5.5 ميليون تن ، حدوداً 215095 تن توسط اين شركت به كشورهاي تركمنستان ، آذربايجان و عراق صادر گرديد .

سیمان شاهرود دهمین صادر کننده سیمان جهان

هم اكنون در زمينه ظرفيت توليد مقام نهم و در رابطه صادرات مقام دهم جهاني را كسب نموده و در ميان كشورهاي خاورميانه به لحاظ توليد سيمان مقام دوم را پس از تركيه به دست آورده است و سهم ايران از كل توليد جهاني سيمان در سال 1388 به ميزان حدود 56 ميليون تن معادل حدود 1.6 درصد مي باشد .

با عنايت به راه اندازي كارخانجات جديد توليد سيمان در شرق كشور و كاهش تقاضا با توجه به وضعيت ساخت و ساز عليرغم امكان توليد انواع سيمان تيپ 325-1 و 425-1 ، تيپ 2 ، تيپ 3 (سيمان زودگير) و تيپ 5 با بهترين كيفيت بهلحاظ عدم تعادل بين عرضه و تقاضا رقابت شديدي بين توليد كنندگان وجود داشت كه بواسطه تنوع محصول و كيفيت پايدار و مطلوب و توجه ويژه صادرات مقادير بودجه در سال مالي مذكور تحقق يافته است . در سال 88 كل سيمان توليدي كشور 46.8 ميليون تن و توليد اين شركت 1.24 ميليون تن بوده كه دو درصد توليد سيمان كشور را شامل مي شود .

استراتژي هاي اصلي شركت شامل :

كاهش قيمت تمام شده از طريق كاهش هزينه هاي مالي ، اخذ وامهاي ارزان قيمت داخلي و خارجي و كاهش داراييهاي مازاد ، استفاده از معافيتهاي مالياتي ، برون سپاري امور خدماتي ، كاهش قيمت مواد اوليه از طريق رقابت بين پيمانكاران ، مديريت انرژي و بررسي سوخت جايگزين ، اجراي دقيق سيستم P.M و CM براي كليه ماشين آلات و افزايش بهره وري از طريق كاهش داراييها و پرسنل مازاد و آموزشي

افزايش سهم بازار

از طريق تعامل با شبكه حمل و نقل ، ارتقاء خدمات شهري ، ورود به صنايع پايين دست ، تنوع محصول ، بازيابي و تبليغات ، ارايه محصول با بسته بندي جديد وزني ، تحول سيمان با جامبوگ

توسعه صادرات

از طريق : رفع موانع استفاده از امكانات ريلي ، ايجاد تاسيسات مستقل در ايستگاه راه آهن شاهرود براي تسهيل در بارگيري ، استفاده از مزاياي بارگيري با جامبوبگ ، استفاد از ويژگي هاي كيفي محصول .

تسلط بر فن آوري

از طريق : برنامه ريزي آموزشي و تامين سخت افزار مورد نياز

تنوع محصول

از طريق توليد انواع سيمان با توجه به تقاضاي بازار به خصوص سيمان هاي 525-1 و مخصوص چاه نفت توليد و فرو ش بتن آماده ، توليد قطعات بتني

ثبات كيفيت

از طريق : مواد اوليه مناسب و هموزن ، كنترل محصول هر دپارتمان جهت احراز شرايط شده ، استفاده از فنون و مختلف آماري براي كنترل فرآيند ، استفاده از تجهيزات آزمايشگاهي مدرن و كاليبره نمودن آنها ، استفاده از سيستمهاي جديد توزين براي مواد افزودني

تعامل با مشتريان

از طريق تحويل به موقع ، سهولت در شرايط فروش ،‌هدايت شبكه حمل و نقل در همت رضايت مشتري ، متنوع و نوآوري در نحوه فروش با توجه به فزوني عرضه بر تقاضا

برنامه ها و چشم انداز وضعيت شركت براي سال مالي 1389

با عنايت به بودجه ارسال شده ها بورس اوراق بهادار توليد و فروش و سود هر سهم پيش بيني شده بشرح ذيل آورده مي شود .

توليد سيمان به مقدار 1.560.000 تن كه به تفكيك خط تقديم 637.667 تن و توليد سيمان خط جديد 922.333 تن

فروش سيمان به مقدار 1.560.000 تن كه از اين مقدار 212846 تن صادراتي و 1347154 در بازار داخل توزيع خواهد شد . خط توليد 637.667 تن كه شامل 563.170 تن فروش داخلي و 74.497 تن صادرات مي باشد .

فروش سيمان خط جديد 922.333 تن كه شامل 783.984 تن فروش داخلي و 138.349 تن صادرات مي باشد . سود هر سهم پيش بيني شده 493 ريال مي باشد .

طرح توجیهی افزایش سرمایه

شركت در رابطه با افزايش سرمايه مبادرت به تهيه گزارش توجيهي نمود كه حسابرس و بازرس محترم نيز آنرا تاييد نموده و جهت بورس اوراق بهادرا تهران ارسال گرديده است و پس از تاييد آن سازمان محترم اقدام به تشكيل مجمع عمومي فوق العاده جهت تصويب سهامداران محترم خواهد گرديد .

طرح هاي سرمايه اي شركت براي سال آينده شامل تكميل طرح افزايش ظرفيت سيمان خط قديم ، تكميل نصب تجهيزات و ساختمان باي پاس خط جديد ، نصب آسانسور توليد ، اجراي محوطه سازي كارخانه ، مشاركت در احداث و جاده دسترسي به كارخانه ، احداث ساختمان سيلوي 15000 تني سيمان و اجراي طرح الكتروفيلتر هيبريد خريد و نصب الواتور سيمان مي باشد .

سياستهاي تأمين مايل و سياستهاي اعتباري شركت بشرح ذيل اعلام مي گردد :

با توجه به تكليف مجمع عمومي عادي ساليانه در مورخ 1388.02.28 در خصوص اصلاح نسبت مالي حقوق صاحبان سهام به مجموع داراييها شركت اقدام به تهيه گزارش افزايش سرمايه از مبلغ 300 ميليارد به 600 ميليارد نموده كه به تأييد حسابرس و بازرس قانوني شركت رسيده و هم اكنو جهت اخذ مجوز به بورس اوراق بهادرا ارسال گرديده است ان شاء ا. . . پس از تاييد نسبت به تشكيل مجمع عمومي فوق العاده اقدام خواهد گرديد .

همچنين با عنايت به مصوبه 1.88.31126 مورخه 88.12.3 هيات وزيران در خصوص تبديل بدهي ارزي از يورو به دلار و تغيير نرخ بهره آن شركت در نظر دارد بررسي هاي لازم را انجام داده و پيشنهاد تغيير نرخ را درخواست نمايد . مبلغ 25.2 ميليون يورو بدهي شركت بابت تعهدات صندوق ذخيره ارزي شامل اين مصوبه خواهد شد .

همچنين شركت در نظر دارد تسهيلات اخذ شده با نرخ سود بالا را تسويه نمايد كه اين مورد شامل مبلغ 45 ميليارد ريال تسهيلات اخذ شده از بانك پاسارگاد خواهد شد .

برنامه های سال آتی شرکت

برنامه های سال آتی شرکت بشرح ذیل می باشد :

الف : گسترش بازار های فروش محصولات در استان های تهران و مازندران و ورود به بازار های جدید صادراتی در کشورهای تاجیکستان ، ازبکستان و آذربایجان

حفظ و افزایش سهم بازار در کشور ترکمنستان و تنوع بخشی در ارسال کالاهای صادراتی در مسیر حمل زمینی ، دریایی و ریلی .

حضور در نمایشگاه بین المللی در آسیای میانه و کشور عراق

ارایه محصول در پاکتهای 25 کیلویی .

ب : تولید محصولات و معرفی محصولات جدید

تولید و فروش بتن آماده و قطعات بتنی

ج : مشارکت ها و سرمایه گذاریها

مشارکت با راه آهن جمهوری اسلامی ایران در تکمیل سکوی بارگیری اختصاصی بارگیری سیمان در ایستگاه راه آهن شاهرود به منظور تسریع و تسهیل در ارسال محصولات صادراتی مشارکت و سرمایه گذاری در استقرار آسیای سیمان در کشور ترکمنستان .

سرمایه گذاری در بهینه سازی خطوط تولید به استانداردهای زیست محیطی .

سرمایه گذاری در طرح های تولید از بازیافت حرارتی از خطوط تولید به منظور صرفه جویی مصرف انرژی



آدرس لینک سایت :

http://www.shahroudcement.com/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر