بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۶
با نزدیکی به زمان برگزاری مجمع سیمان مازندران عنوان شد :

پیشنهاد تقسیم سود 60 ريالی به ازای هر سهم

پیش بینی می شود طی برگزاری مجمع عمومی عادی سهامداران این شرکت در پایان اردیبهشت ماه جاری ، حدود 60 ریال به ازای هر سهم جهت تقسیم بین سهامداران پیشنهاد شود این در حالی است که سود قابل تقسیم طبق صورتهای مالی شرکت 2013ريال به ازای هر سهم با توجه به سود انباشته است .
کد خبر : ۳۱۸۰۸

شرکت سیمان مازندران با سابقه ی پانزده ساله در بورس اوراق بهادار در صنعت سیمان کشور فعال بوده و موضوع فعالیت های اصلی آن شامل : تأسیس و ایجاد کارخانجات سیمانی و بهره برداری از آنها و نیز خرید هر نوع وسایل و تأسیسات مورد نیاز کارخانه و انجام کلیه اموری است که با اهداف شرکت مغایرت نداشته باشد.

بنابر اطلاعات و مستندات سازمان بورس اوراق بهادار ، شرکت سیمان مازندران با سرمایه 273 هزار و 996 میلیون ريالی ، پیش بینی درآمد هر سهم خود را با افزایش 38 درصدی نسبت به سال مالی قبل ، مبلغ 732 ريال پس از کسر مالیات برای سال مالی منتهی به پایان اسفندماه سال جاری پیش بینی کرده است.

در همین ارتباط ، موسوی زاده مدیر مالی شرکت سیمان مازندران در گفتگویی کوتاه با خبرنگار بورس نیوز با اشاره به پیش بینی افزایش تولیدات شرکت سیمان مازندران در سال جاری ، گفت : فروش بیشتر محصولات شرکت و عرضه آنها با قیمت های بهتر در بازار مصرف تولیدات و همچنین بر نامه ریزی در راستای کاهش هزینه های متغیر ، باعث خواهد شد تا شرکت سیمان مازندران در طی سال جاری افق روشنی را به لحاظ دستیابی به سود پیش بینی شده خود ترسیم نماید .

این مقام مسئول در شرکت سیمان مازندران از تحقق سود خالص 595 ریالی هر سهم این شرکت در سال مالی گذشته خبر داد و گفت : پیش بینی می شود طی برگزاری مجمع عمومی عادی سهامداران این شرکت در پایان اردیبهشت ماه جاری ، حدود 60 ریال به ازای هر سهم جهت تقسیم بین سهامداران پیشنهاد شود این در حالی است که سود قابل تقسیم طبق صورتهای مالی شرکت 2013ريال به ازای هر سهم با توجه به سود انباشته است .

گفتنی است سود انباشته شرکت سیمان مازندران در پایان دوره مالی سال گذشته ، رقم 371.073 میلیون ريال می باشد .

خاطر نشان می شود : طبق آمار منتشر شده توسط وزارت صنایع ، از کل تولید سیمان در سال 1388 ، مقدار یک میلیون و 565 هزار و 527 تن آن توسط این شرکت تولید شده و از این لحاظ رتبه پنجم را در بین کارخانجات سیمانی داراست .

همچنین این شرکت در پیش بینی حسابرسی شده درآمد هر سهم سال مالی 89 به ترتیب فروش 34 درصد ، بهای تمام شده کالای فروش رفته 28 درصد ، سود عملیاتی 9 درصد ، هزینه های عمومی ، اداری و تشکیلاتی 410 درصد و هزینه های مالی 35 درصد افزایش را نشان می دهد .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر