بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
با توجه به نزدیکی به زمان برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه عنوان شد

پیش بینی تعدیل سود سیمان فارس نو در سال مالی 89

درطی 2 تا 3 سال اخیر سود غیرعملیاتی شرکت عمدتاً از خرید و فروش سهام شرکت های سیمانی و درآمد حاصل از سرمایه گذاری در اینگونه شرکت ها بود اما بنا بر تغییر استراتژی شرکت، در سال جاری درآمد غیر عملیاتی چیزی بیش از سود سپرده های بانکی نخواهد بود.
کد خبر : ۳۱۸۲۵

با توجه به طرح های توسعه ای و نیز افزایش صادرات به کشورهای عراق، حوزه خلیج فارس و اخیراً کشورهای آفریقایی پیش بینی می شود در نیمه اول سال جاری شاهد تعدیل مثبت سود پیش بینی شده این شرکت درتابلوی معاملات بورس اوراق بهادار باشیم.

کشاورزی مدیر مالی شرکت سیمان فارس نو در گفتگو با بورس نیوز با اشاره به فروش محصولات این شرکت در سال گذشته، گفت: با توجه به موفقیت جغرافیایی این شرکت در استان فارس و قرار گرفتن در بین بیشترین شرکت های سیمانی کشور در این استان، از شرایط دشواری به لحاظ رقابت در بازار فروش محصولات سیمانی روبرو می باشیم .

وی در ادامه با اشاره به تولید با کیفیت سیمان تیپ یک در شرکت سیمان فارس نو تصریح کرد: چنانچه در سال جاری مشکل سیلوی محصولات جدید رفع شود، تولید آزمایشی سیمان تیپ 3 را نیز ادامه خواهیم داد.

این مقام مسئول در شرکت سیمان فارس نو، افزایش نصب الکتروفیلترها، رشد ظرفیت بارگیرخانه و احداث سیلوهای سیمان در واحدهای فعلی این شرکت را به عنوان اصلی ترین رویکرد شرکت سیمان فارس نو در طی سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: چنانچه ادامه پروژه های آتی قطعیت یابد با توجه به بخشی از هزینه های مالی پیش بینی شده ، و به جهت پوشش آنها تسهیلات بانکی مناسبی به طور محدود دریافت خواهیم کرد .

وی تحقق سود عملیاتی شرکت سیمان فارس نو را مبنای عملکرد اصلی شرکت در طی سال جاری خواند و گفت: درطی 2 تا 3 سال اخیر سود غیرعملیاتی شرکت عمدتاً از خرید و فروش سهام شرکت های سیمانی و درآمد حاصل از سرمایه گذاری در اینگونه شرکت ها بود اما بنا بر تغییر استراتژی شرکت، در سال جاری درآمد غیر عملیاتی چیزی بیش از سود سپرده های بانکی نخواهد بود.

مدیر مالی شرکت سیمان فارس نو، اجرای پروژه تولید سیمان خرامه در سال جاری را در عملکرد مالی این شرکت بی تاثیر دانست و افزود: با توجه به طرح های توسعه ای و نیز افزایش صادرات به کشورهای عراق، حوزه خلیج فارس و اخیراً کشورهای آفریقایی پیش بینی می شود در نیمه اول سال جاری شاهد تعدیل مثبت سود پیش بینی شده این شرکت درتابلوی معاملات بورس اوراق بهادار باشیم.

خاطر نشان می شود : مجمع عمومی عادی سهامداران شرکت سیمان فارس نو در روز چهارشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد و این مطلب در حالی است که این شرکت از تحقق 100 درصدی سود پیش بینی شده سال مالی 88 خبر داده و ابراز امیدواری شده است حدود 70 درصد از این سود جهت تقسیم در بین سهامداران شرکت در مجمع عمومی ، پیشنهاد شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر