بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۱
مهندس هدايت مجموعه ايزوايكو را بزرگترين مجموعه كشتي سازي خاورميانه عنوان كرد و افزود: ايجاد چنين مجموعه اي امروز بدون اغراق 2/1 ميليارد دلار سرمايه و 7 سال زمان نياز دارد.
کد خبر : ۳۲۱۷۵

با تلاش جمع زيادي از كارشناسان و متخصصان كشور و بررسي و جمع بندي اسناد متعدد، اولين ويرايش سند راهبردي توسعه صنايع دريايي در افق 1404 تهيه شده و اميدواريم تا پايان تيرماه در شوراي عالي صنايع دريايي به تصويب برسد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از اداره اطلاع رساني ايدرو، رييس هيات عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران با بيان اين مطلب افزود: سند مذكور پس از تصويب، به مجلس محترم شوراي اسلامي ارائه مي‌شود تا در تنظيم برنامه پنجم توسعه مورد استفاده قرار گيرد.

مهندس سيد مجيد هدايت در توصيف سند راهبردي توسعه صنايع دريايي اظهار داشت: اين سند، عمق كارشناسي خوبي دارد و بخش ها و نهادهاي مختلف فعالانه در تدوين آن شركت داشته اند و مي توان گفت، سند افتخارآفريني تهيه شده است.

وي در خصوص تركيب شوراي عالي صنايع دريايي گفت: اين شورا شامل وزراي صنايع و معادن، راه و ترابري، نفت، دفاع، اقتصاد و دارايي و معاون برنامه ريزي راهبردي رييس جمهور است كه مسئوليت كارگروه اقتصادي و فني آن با سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران است.

رييس هيات عامل سازمان گسترش، صنعت دريايي را يك صنعت فرابخشي عنوان كرد و افزود: اين صنعت فقط به ساخت كشتي، ناو و ادوات دريايي منحصر نمي شود بلكه ساخت سازه هاي دريايي، پلتفرم ها و سكوهاي دريايي را نيز در بر مي گيرد كه امروز صنايع دريايي داراي امكانات زيرساختي خوبي در منطقه است و با توجه به گسترش پروژه هاي نفت و گاز در دريا، توان بالايي در اين حوزه در كشور وجود دارد.

مهندس هدايت ادامه داد: صنعت دريايي يك صنعت استراتژيك با فناوري بالا و مديريت خاص است كه حاشيه سود بالايي ندارد و دولتها براي آن بازار فروش و تسهيلات مالي كافي فراهم مي كنند.

وي همچنين با تبريك اتمام مراحل ساخت و آزمون و تحويل كشتي ايران- اراك به دست اندركاران اين پروژه به ويژه در مجموعه ايزوايكو، گفت: اين كشتي تمام تست هاي دريايي را با موفقيت گذرانده و مجوزهاي موسسات بين المللي را اخذ كرده است.

مهندس هدايت مجموعه ايزوايكو را بزرگترين مجموعه كشتي سازي خاورميانه عنوان كرد و افزود: ايجاد چنين مجموعه اي امروز بدون اغراق 2/1 ميليارد دلار سرمايه و 7 سال زمان نياز دارد.

وي با بيان اين كه ساخت كشتي ايران- اراك كه 187 متر طول، 30 متر عرض و 18 متر ارتفاع داشته و با حمل بار 35000 تن وزن دارد، مستلزم دارابودن دانش فني است، اظهار داشت: در طول دوره ساخت اين كشتي انتقال فناوري انجام گرفت و آموزش هاي لازم ارائه و سازوكارهاي ساخت فراهم شد و پيمانكاراني حول و حوش اين صنعت شكل گرفتند تا در نهايت مجموعه عظيم و منحصر به فرد ايزوايكو توانست با ساخت كشتي ايران- اراك وارد جرگه سازندگان كشتي هاي بزرگ شود.

رييس هيات عامل ايدرو ابراز اميدواري كرد كشتي اقيانوس پيماي ايران- شهر كرد با مختصات مشابه ايران - اراك تا پايان امسال و كشتي ايران- كاشان اوائل سال 1390 تحويل ناوگان كشتيراني جمهوري اسلامي شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر