بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۸
مستطيل شيشه اي تالار

آبرو داری در دقیقه 90

در پی ادامه ناکامی های سازمان خصوصی سازی در عرضه بلوکی سهام شرکتها این بار نزدیک بود نوبت به یکی دیگر از بزرگترین معاملات تاریخ بورس کشور یعنی بلوک 18 درصدی شرکت ایران خودرو برسد.
کد خبر : ۳۲۶۴۸

با اتمام ساعات معاملات روز دو شنبه 89.03.31 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 12 واحد کاهش به رقم 11696 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 91 واحد کاهش عدد 20592 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 24 واحد کاهش به رقم 14257 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 981 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز بانک ملت با 7 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل مخابرات با 13 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

به گزارش بورس نیوز ؛ در پی ادامه ناکامی های سازمان خصوصی سازی در عرضه بلوکی سهام شرکتها این بار نزدیک بود نوبت به یکی دیگر از بزرگترین معاملات تاریخ بورس کشور یعنی بلوک 18 درصدی شرکت ایران خودرو برسد که با آبرو داری و پیگیری مسئولین خصوصی سازی این اتفاق به وقوع نپیوست و بلوک این شرکت پس از عرضه و رقابت به دلیل پایان معاملات به روز بعد موکول شد .
 
به گفته اهالی تالار مسئولین امر در دقیقه 90 توانستند اجازه عرضه این بلوک را دریافت نمایند که البته هنوز از چگونگی دریافت اجازه عرضه بلوک 18 درصدی ایران خودرو اطلاعاتی در دست نیست اما به هر حال سهام این شرکت علیرغم اینکه گفته می شد طی روزهای رقابت با رشد قیمت مواجه خواهد شد ، دیدیم که معاملات امروز برای سهام این شرکت بسیار پر نوسان و نا مساعد بود و همین امر سبب شد تا برخی از سرمایه گذاران سهام سایپا نیز از ترس دچار شدن به درد امروز سهامداران ایران خودرو اقدام به فروش سهامشان نمایند. در مجموع امروز ، روز خوبی برای خودرو سازان نبود .

از سوی دیگر در نماد حفاری شمال نیز در دقایق پایانی امروز شاهد معامله سهام در نوسانات مثبت بودیم به اعتقاد اهالی تالار از آنجائیکه کف قیمتی سهام این شرکت 246 تومان محاسبه می شود انتظار رشد قیمت طی روزهای آینده بعید نیست البته حجم معاملات امروز این سهام نسبت به روزهای گذشته کاهش یافت .

امروز نماد دو قلوهای سنگ آهنی بورس بر خلاف حرکت شاخص روندی صعودی بخود گرفتند به عقیده اهالی تالار همچنان رشد قیمت سهام چارد ملو در میان مدت تا 550 تومان محتمل است اما این روند شرایط نرمال بازار را می طلبد که آنهم به زودی فراهم خواهد شد .

در نماد پالایشگاه نفت اصفهان نیز طی روزهای جاری شاهد صف خرید 340 هزار سهمی و معامله بیش از 615 هزار سهمی بودیم . اهالی تالار روند فعلی پالایش نفت را مقطعی دانسته و احتمال متعادل شدن معاملات این سهم طی روزهای آتی را می دهند مگر اینکه سیاست دیگری قبل از واگذاری 2 پالایشگاه در هفته آتی مدنظر باشد که این سهم همچنان صف خرید خود را حفظ نماید .

همچنین بیمه البرز علی رغم نوسانات منفی در معاملات امروز در پایان با نوسان 0.5 درصدی مثبت به کار خود پایان داد . گفته می شود بیمه البرز تا قبل از برگزاری مجمع رشد قیمت قابل قبولی را تجربه خواهد کرد . به اعتقاد اهالی تالار بیمه البرز می تواند با بازگشت روند صعودی به بورس با رشد قیمت وصف خرید مواجه شود .

سرمایه گذاری صنعت و معدن هم از جمله شرکتهایی است که طی چند روز اخیر با حجم معاملات قابل توجه روبرو می باشد اهالی تالار معتقدند اتفاقات خوبی در درون این شرکت وجود دارد که هنوز نهایی نشده اما در صورت نهایی شدن و اعلام آنها به بازار شاهد رشد قیمت سهام وضعیت مطلوب این سهم خواهیم بود ولی در شرایط فعلی با توجه به مشخص بودن روند حرکتی این سهم در سقف و کف قیمتی ، "وصنعت" گزینه مناسبی برای نوسان گیران بورس محسوب می شود .

در پایان اگر چه اهالی تالار معاملات فردا را نیز نزولی می دانند و تشکیل صف فروش را برای برخی شرکتها محتمل عنوان می کنند اما این افراد به افزایش حجم معاملات و بازگشت اقبال خرید سهام از روز چهارشنبه بسیار امیدوار هستند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر