بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۰
احتمال صعود بیشتر تا محدوده 15300 نیز وجود دارد و از سویی دیگر با توجه به احتمال وجود واگرایی میان شاخص و اسیلاتور MACD احتمال پایان یافتن زیر موج 5 و در نهایت پایان یافتن موج سوم اصلی نیز وجود دارد.
کد خبر : ۳۲۷۴۳
درشکل 1 به بررسی نمودار هفتگی کل با استفاده از تحلیل امواج الیوت پرداخته ایم. در حال حاضر شاخص در موج سوم صعودی خود قرار دارد و از نظر تئوری های تصادفی نیز شاخص در وضعیت صعودی قرار دارد. 
 
 

شاخص JTI نیز قدرت روند شاخص را مطلوب ارزیابی می کند. یک محدوده مقاومتی MOB در محدوده 14250 قابل شناسایی می باشد که با دقت به شکل در می یابید که شاخص موفق به شکستن این محدوده مقاومتی گشته است.


در شکل 2 به بررسی زیر موج های این موج سوم در نمودار هفتگی پرداخته ایم. در حال حاضر شاخص در حال تکمیل موج پنجم از موج سوم اصلی خود در نمودار هفتگی می باشد. احتمال صعود بیشتر تا محدوده 15300 نیز وجود دارد و از سویی دیگر با توجه به احتمال وجود واگرایی میان شاخص و اسیلاتور MACD احتمال پایان یافتن زیر موج 5 و در نهایت پایان یافتن موج سوم اصلی نیز وجود دارد. برای بررسی بیشتر به نمودار ماهانه شاخص در شکل سوم پرداخته ایم.

همانطور که مشاهده می کنید در نمودار ماهانه شاخص در شکل سوم پرداخته ایم. همانطور که مشاهده می کنید در نمودار ماهانه شاخص در موج پنجم صعودی خود قرار دارد و شاخص JTI نیز قدرت روند را قوی ارزیابی می کند و احتمال صعود شاخص تا محدوده مقاومتی MOB در سطح 16100 وجود دارد. اسیلاتور MACD نیز کاملا صعودی می باشد در صورت شکستن این محدوده مقاومتی احتمال صعود بیشتر شاخص نیز وجود دارد.


نتیجه گیری: با توجه به بررسی نمودار هفتگی و نمودار ماهانه شاخص صعود شاخص در فصل تابستان محتمل می باشد.


حمید رضا مهر آور 


اشتراک گذاری :
ارسال نظر