بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۱
معاملات امروز بورس با رشد 42 واحدی شاخص کل همراه شد در حالیکه همچنان کلیت بازار منفی بود به عبارت دیگر سود تقسیمی شرکتها در مجامع عامل افزایش شاخص کل بورس است
کد خبر : ۳۲۸۰۱
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 89.04.08 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 48 واحد افزایش به رقم 11976 واحد رسيد . عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 35 واحد کاهش عدد 20662 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 44 واحد افزایش به رقم 14545 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 240 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز پتروشیمی خارک با 50 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل فولاد خوزستان با 7 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

معاملات امروز بورس با رشد 42 واحدی شاخص کل همراه شد در حالیکه همچنان کلیت بازار منفی بود به عبارت دیگر سود تقسیمی شرکتها در مجامع عامل افزایش شاخص کل بورس است و این همان عاملی است که اعتراض اکثر سهامداران بورس را موجب شده چرا که این افراد معتقد به غیر واقعی بودن رقم شاخص بورس می باشند .

امروز اهالی تالار با بیان مطالبی جالب و البته خنده دار عنوان می کردند که بهتر است سرمایه گذاران در فصل مجامع اقدام به خرید سهام برخی شرکتهای خاص ( تأثیر گذار بر شاخص ) کرده و با آنها وارد مجمع شوند و دعا کنند در روز بازگشایی نماد سهامشان ، بازار در حالتی نزولی باشد تا با رشد قیمت و بازدهی این سهم ها که البته اصلاً از پیش تعیین شده نیست جلوی افت شاخص گرفته شود تا هم آنها سود کنند و هم شاخص بورس رشد کند.

اما در نماد شرکت حمل و نقل جاده ای پتروشیمی امروز شاهد بازگشایی نماد پس از برگزاری مجمع بودیم . این شرکت پس از تقسیم 415 تومان سود به ازای هر سهم خود امروز با رشدی 4 درصدی پا به بورس نهاد .

از سوی دیگر پرحاشیه ترین نماد سال 89 بورس امروز با صف فروش بیش از یک میلیون سهمی مواجه شد . سهام شرکت صدرا امروز پس از معامله بیش از سه میلیون سهمی با صف فرش مواجه شد .

اهالی تالار معتقدند سهام شرکت صدرا اگرچه دارای پتانسیل های فراوانی برای رشد و سود آوری می باشد اما با مدیریت فعلی راه به جایی نخواهد برد ، به گفته این اهالی مدیر عامل صدرا به دلیلی نامعلوم تمایل به رشد قیمت سهام خود ندارد و در این راه نیز از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد .

چراکه مدیر عامل این شرکت هم اکنون به وسیله واحد کارشناسی قراردادها رقم تخمینی سود خود از محل اجرای پروژه های پارس جنوبی را بدست آورد ، اما از اعلام آن خودداری می کند .

سهامداران صدرا امیدوارند که پس از برگزاری مجمع این شرکت مدیر عامل صدرا نیز برکنار شود.

شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن نیز که طی هفته های گذشته از افزایش قیمت برخوردار شده بود مدتی است که روند نزولی را سپری می کند به اعتقاد اهالی تالار هم اکنون " وصنعت " قیمت هایی را نظاره می کند که برای سرمایه گذاری وسوسه انگیز می باشد چراکه این سهم در قیمت های 97 تومان تا 104 تومان در حال تغییر بوده و در این میان سود خوبی را نیزبه سهامداران نوسان گیر بورس داده است . گفته می شود این شرکت تعدیل مثبت سودی را به بورس طی آینده ای نزدیک ارایه خواهد کرد که البته نزدیک به 9 درصد می باشد .

همچنین خبرهای رسیده از شرکت مپنا حاکی از ارایه گزارشات مالی جدید با اعمال تعدیل سود به بورس است . از همین رو احتمال بازگشایی نماد مپنا طی روزهای آینده وجود دارد ، البته بازگشایی نماد در شرایط فعلی بورس به سود سهامداران مپنا نخواهد بود اما رشد قیمت قطعی است .

در پایان اهالی تالار علیرغم افت کلی بازار سرمایه برای شاخص بورس حالتی صعودی به جهت بازگشایی نماد شرکتها پیش بینی می کنند . اهالی تالار معتقدند قیمت های فعلی برای سرمایه گذاری بسیار جذاب بوده و خرید سهام پر پتانسیل در شرایط فعلی می تواند در آینده با سود خوبی همراه باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر