بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر : ۳۲۹۷۱
رییس جمهور گفت: برای شکستن تحریم، کار زیادی انجام نمی‌دهیم و بدانند اگر قادر به ایجاد مزاحمت هم باشند، همین مردم آذربایجان برای شکستن تحریم و عقب‌راندن آنها تا داخل خاک‌شان کفایت خواهند کرد.

به گزارش شبکه ایران، دکتر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور، در مراسم بهره برداری از مجتمع فولاد بناب گفت: تحریم هایی که غربی‌ها اعمال کرده‌اند، ضربه به ایران نیست و نمی‌خواهند با این تحریم‌ها ایران را مهار کنند بلکه این تحریم‌ها را برای دفاع از خودشان وضع کرده‌اند و خودشان می‌دانند که نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.

رییس جمهور گفت: برای شکستن تحریم، کار زیادی انجام نمی‌دهیم و بدانند اگر قادر به ایجاد مزاحمت هم باشند، همین مردم آذربایجان برای شکستن تحریم و عقب‌راندن آنها تا داخل خاک‌شان کفایت خواهند کرد.

آقای احمدی‌نژاد ادامه داد: اصلا نیاز به فراخوان عمومی در کشور برای شکستن تحریم نیست، همین جا قرار می‌گذاریم تا با همت شما یک سال بعد آنها بگویند غلط کرده‌اند.

وی با اشاره به سابقه تمدنی ایران افزود: آن موقع که ایران، ایران بود و تمدن داشت، آنها که امروز مدعی شده‌اند، کجا بودند؟ دری به تخته خورد و فرصتی از غفلت ایرانی‌ها یافتند و بار خود را بستند.

آقای احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در دوره‌ای، حکومت‌های بی‌کفایت و بریده از ملت، نگذاشتند ایران در مسیر خود حرکت کند بیان داشت: پهلوی بی‌غیرت و بی‌همت، که ذره‌ای عشق به وطن و ایران در وجودش نبود، سد راه ملت ایران شد و غفلت ایجاد کرد.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، رییس جمهور اضافه کرد: دنیای استکبار، بار خود را با بهره‌برداری از این غفلت ایجاد شده و با غارت ملت‌ها بست و آنها همه آسیا و آفریقا را غارت کردند.

آقای احمدی‌نژاد با تشریح نمونه‌ای از اقدام یکی از کشورهای کوچک اروپایی در استعمار کشوری بزرگ در شرق دور افزود: همه معادن و ثروت‌های دنیا را بردند و حال به وسیله آنها ملت‌ها را تحقیر و قدرت‌نمایی می‌کنند.

وی اضافه کرد: این رخدادها در زمان غفلت ایران روی داد و هر دوره‌ای که ایرانی‌ها هشیار و متحد بودند، گردن کلفت‌ترین زورگویان را به زانو نشاندند.

رییس جمهور تصریح کرد: آن روزها دیگر تمام شده و ایران امروز بیدار است؛ آذربایجانی ها امروز بیدارند و این بیداری حرکتی را در همه ایران شکل داده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر