بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۶
از سوی دیگر طی این سالها همواره صادر کننده نمونه بوده ایم که بیانگر کیفیت خوب محصولات و قدرت واحد بازرگانی شرکت است و وجود این فاکتورها در شرکت منجر به دریافت تقدیر نامه سه ستاره از سوی پتروشیمی اصفهان از سازمان ملی بهره وری شد .
کد خبر : ۳۳۱۵۷

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی اصفهان در ساعت 10:00 صبح مورخ 89.4.21 در محل سالن تلاش با حضور بیش از 77 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای حسینی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان فروغی و خالق و به دبیری آقای مستاجران کامل شد. همچنین نماینده سازمان بورس آقای عیوضلو و آقای دانش نماینده سازمان حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.


مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای مستاجران (مدیرعامل شرکت) و گزارش بازرس قانونی توسط دانش تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی

2- تقسیم 500 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


حاشیه مجمع :

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز مستاجران مدیرعامل پتروشیمی اصفهان با اشاره به افق روشن آینده شرکت گفت : در سالهای اخیر 2184 روز تداوم تولید داشته ایم و طی این مدت هیچ آتشی سوزی هم بوجود نیامده است که رکورد بسیار خوبی است و نشان از دقت متخصصان در کار خود دارد .


از سوی دیگر طی این سالها همواره صادر کننده نمونه بوده ایم که بیانگر کیفیت خوب محصولات و قدرت واحد بازرگانی شرکت است و وجود این فاکتورها در شرکت منجر به دریافت تقدیر نامه سه ستاره از سوی پتروشیمی اصفهان از سازمان ملی بهره وری شد .

وی در ادامه اظهار داشت که پتروشیمی اصفهان تنها تولید کننده نرم افزار CMMS است که در شرکتهای پتروشیمی برای فرآیند تولید خوب عمل می کند در همین راستا موفق به اخذ تقدیر نامه چهار ستاره نیز شده ایم .


ترکیب اعضاء هیأت مدیره

اعضاء هیات مدیره

نماینده

سمت

سید عباس حسینی

به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صبا تامین

رییس و عضو هیات مدیره

علی مستاجران

به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی و شیمیایی تامین

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل

منصور معظمی

به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

 عضو هیات مدیره

سلیمان فهیمی

به نمایندگی از شرکت صندوق بازنشستگی کشوری

عضو هیات مدیره

محمد رضا سروش

به نمایندگی از شرکت سرمایه گذاری بهمن

عضو هیات مدیره


پیام هیأت مدیره

شرکت پتروشیمی اصفهان در سالیان گذشته تلاش نموده است اقدامات و اهداف خود را براساس الگوها و سیستمهای نوین مدیریتی برنامه ریزی و اجراء نماید . به این منظور برنامه ریزی استراتژیک شرکت را با در نظر داشتن شرایط محیطی و ریسک های شناسایی شده تدوین نموده و اجرای آن را در قالب برنامه های سالیانه شرکت پیگیری می نماید .

شرکت در سال 1388 نیز علیرغم مشکلات و عوامل بازدارنده بیرونی ، موفقیت ها و دستاوردهای قابل توجهی داشته است که برای نمونه می توان به موارد زیر اشاره نمود .

1. انتخاب بعنوان صادرکننده نمونه کشوری

2. راه اندازی آزمایشی اولین طرح توسعه شرکت (واحد PA) و دستیابی به ظرفیت 80 درصد

3. دریافت تقدیرنامه چهار ستاره در جایزه ملی بهره برداری و تعالی سازمانی

4. دستیابی به رکورد 2184 روز تولید بدون توقف

5. دستیابی به 4341 روز رکورد تولید بدون حادثه


همچنین با توجه به محدودیت ها در خوراک و قیمت های جهانی محصولات شاخص های کلیدی شرکت از حاکی از مثبت بودن برآیند کلی عملکرد شرکت می باشد .

 

سرانه تولید (تعداد کل کارکنان /میزان تولید)

37.23

استمرار تولید

100 درصد

تولید واقعی / پیش بینی تولید

102 درصد

میانگین تولید واقعی

47313 تن

میانگین فروش محصول

13110 تن

درصد تحقق برنامه فروش صادراتی

72 درصد

درصد تحقق برنامه فروش داخلی

78 درصد

همچنین شرکت تلاش نموده است علاوه بر تولید و فروش محصولات بعنوان ماموریت اصلی خود ، از پتانسیل های موجود در شرکت جهت افزایش درآمدهای شرکت بهره گیری نماید .

امید است درسال 1389 که مقارن با اجرای طرحهای تحول اقتصادی در کشور نیز می باشد بتوانیم ضمن مدیریت صحیح منابع و کاهش ریسک های محتمل بر توفقات شرکت بیفزاییم .


رئوس برنامهای شرکت در این سال عبارتند از :

1. پیگیری های گسترده جهت به نتیجه رساندن فرمول محاسبه قیمت خوراک و عقد قرارداد طولانی مدت با توجه به هدفمندسازی یارانه ها انجام گردیده .

2. پیگیری و تعیین تکلیف طرحهای توسعه ای با توجه به محدودیت ها

3. حفظ شرایط مناسب تولید در واحدهای عملیاتی

4. استقرار نهایی و یکپارچه سازی سیستم های مکانیزه اصلی شرکت

5. تداوم و افزایش ارایه خدمات فنی و مهندسی درقالب شرکت پتروصنعت

6. پیگیری ارایه خدمات نرم افزاری به سایر شرکت ها و ایجاد یک شرکت تخصصی

مجموعه اقدامات صورت گرفته و برنامه ریزی شده در شرکت همواره در یک فضای چالشی و همواره با ریسک های اجتناب ناپذیر انجام گردیده و دنبال خواهد شد .


جهت آگاهی از تحولات تأثیر گذار بر شرکتت ، پایش محیط بیرونی و درونی شرکت در حوزه سیاسی ، اقتصادی ، فناوری ، اجتماعی و ... بصورت مستمر در شرکت انجام می گیرد . مهمترین ریسک های شناسائی شد و فرآوری شرکت عبارت است از :

1. تامین خوراک به میزان کافی ، قیمت عادلانه و کیفیت مناسب

2. ریسک اجرای طرح توسعه با توجه به وضعیت پروژه های مرتبط و بالا دست

3. شرایط رکود جهانی و تأثیر آن بر نوسانات بازار محصولات

4. طرح هدفمند کردن یارانه ها و تأثیر آن بر هزینه های جاری شرکت

همچنین شرکت در بلند مدت باریسک هایی از قبیل عدم انعطاف در تعداد محصولات ، تغییرات تکنولوژی تولید و کنترل به همراه تغییرات ساختار نیروی انسانی مواجه خواهد بود که جهت گیریهای استراتژیک شرکت به در نظر داشتن این موارد طرح ریزی گردیده است .


جایگاه شرکت در صنعت


محصول پتروشیمی اصفهان آروماتیکها شامل بنزین ، تولوئن ، ارتوزایلین ، مخلوط زایلین ، پارازایلین و اخیراً انیدریدفتالیک می باشند . این محصولات کاربردهای متنوع در صنایع پایین دستی برای تولید شوینده ها ، پلاستیک ها ، الیاف مصنوعی ، رنگ ورزین و سموم دارند .

متوسط نرخ رشد مصرف این محصولات بالاتر از رشد اقتصادی و بیانگر اهمیت بازار این محصولات می باشد مهمترین منطقه برای تقاضا آسیای جنوب شرقی ، چین و هند و بیشترین رشد عرضه مربوط به حوزه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی است . تولیدکنندگان این صنعت در داخل کشور در محدوده محصولات آروماتیک انگشت شمار و در خارج عمدتاً کم تعداد و بزرگ هستند . کیفیت مستمر و تحویل به موقع اصلی ترین خواسته و عامل تصمیم گیری مشتریان است . محصولات عرضه کنندگان عمده طبق مشخصات استاندارد عرضه می گردد و تفاوت محسوسی نسبت به هم ندارند بنابراین مزیت اقتصادی مبادلات این محصول بیشتر برای بازارهای همجوار و در چهار چوب روابط تجاری پایدارتر شک می گیرد .


اطلاعات طرح های توسعه شرکت

1. پروژه انیدریدفتالیک (PA)

فعالیت های نصب پروژه در اواسط سال 1388 به اتمام رسیده و تولید آزمایشی محصول در همان سال آغاز و بتدریج با رفع پاره ای از مشکلات فنی پیش آمده در 1388.12.29 به 60 درصد ظرفیت اسمی آن رسید . در تاریخ 89.04.01 واحد انیدریدفتالیک به همراه دیگر واحدهای مجتمع جهت انجام تعمیرات اساسی دوره ای از سرویس خارج شد . پس از تعمیرات اساسی واحد راه اندازی و تست کارایی (Performance test) انجام خواهد گرفت .


2. پروژه تولید فنل – استن

پس از انجام مراحل گشایش LC و فعال شدن فاز مهندسی با توجه به واگذاری شرکت پتروشیمی اصفهان به بخش خصوصی و مشکلات مالی طرح توسعه فرآیند و بهینه سازی پالایشگاه امکان تامین پروپیلن مورد نیاز پروژه تولید فنل استن از این محل دچار ابهام گردیده است . لذا با توجه به مشکل تامین خوراک طرح و پاره ای از مشکلات دیگر انجام پروژه به حالت تعلیق درآمد و راه کارهای مختلف در حال بررسی و پیگیری است .


3. پروژه تولید حلال نرمال پنتان در واحد THDA

پکیچ مهندسی تغییرات لازم در واحد THDA تهیه محل اتصالات اصلی آماده گردیده شده و شایان ذکر است که تولید آزمایشی این حلال در واحد مذکور با نصب اتصالات موقت انجام گرفته است . محصول تولیدی دارای مقداری ناخالص اولفین بود که در جهت کم کردن این ناخالصی پروژه تحقیقاتی اولفین زدایی از حلال تولیدی تعریف و اجرا گردید . چون دستیابی به دانش فنی الفین زدایی مستلزم انجام آزمایشهای متعدد بوده وزمان بر می باشد . احداث واحد صنعتی تا بدست آمدن نتایج این فرآیند اولفین زدایی HOLD نگه داشته شده است لیکن از سوی دیگر فعالیتهای بازاریابی با هدف فروش محصول تولید حلال پنتان (با ناخالصی اولفین) نیز انجام می شود .


لینک سایت شرکت :

http://www.epciran.com/default.aspx


اشتراک گذاری :
ارسال نظر