بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
حضور شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در پروژه های نفت و گاز بالاخص بالادستی شتاب بیشتری یافته که منجر به چند تفاهم نامه با شرکت نفت چین (SINOPEC) و همچنین یک شرکت روسی در زمینه گاز و تفاهم نامه همکاری با یک شرکت اماراتی در خصوص فعالیتهای بالادستی دریایی که امیدواریم در سال 1389 حداقل بخشی از آنها عملیاتی شود.
کد خبر : ۳۳۵۲۸

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت روز سه شنبه مورخ 89.4.29 راس ساعت 10:00 در محل هتل انقلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز ، ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای خاکی به عنوان رئیس مجمع و آقایان خانبانی و یحیی زاده به عنوان ناظرین به همراه دبیری آقای عبدالحسین قاسم زاده شکل گرفت.

همچنین آقای سلطانی نماینده سازمان بورس و آقای هشی نیز بعنوان نماینده حسابرس و بازرس قانونی در جلسه مجمع حضور داشتند. در ابتدای جلسه مهندس نصیری (مدیرعامل شرکت) به قرائت گزارش هیات مدیره ، پرداخت .

در پایان پس از استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی شرکت تصمیمات ذیل اتخاذ شد.


1- تصویب صورتهای مالی

2- تقسیم 27 ریال به عنوان سود نقدی هر سهم

3- ابقاء موسسه حسابرسی هشیار بهمند به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

4- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار


اعضای هیات مدیره:

سمت

نماینده اعضای هیات مدیره

اعضای هیات مدیره

رئیس هیات مدیره

محمد هادی ذوالانواری

موسسه مشاوره حقوق و تجارت بین المللی

نائب رئیس هیات مدیره

ابوالفضل حسن بیگی

شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین

مدیرعامل و عضو هیات مدیره

احمد نصیری

شرکت بازرگانی نیک نفت

عضو هیات مدیره

سید محمود یاسینی

شرکت خدمات مهندسی ری سامان

عضو هیات مدیره

بهروز کره بند بوشهری

شرکت بازرگانی نفت یاب

عضو هیات مدیره

حسین ناوک پور

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی

 

 

شرکت خدمات مهندسی نفتگران


پیام هیات مدیره:

 مرور کلی بر وضعیت و تحولات صنایع نفت و گاز در سال 1388

علی رغم تداوم رکود جهانی، تاثیرات آن در ایران بواسطه پشتوانه نفتی، کمتر بروز و ظهور داشته و به یمن فروش نفت با قیمت مناسب ، پروژه ها و طرح های نفتی پیگیری شده است. هرچند تحولات و اتفاقات سیاسی سال گذشته عملا بسیاری از پروژه ها را نه تنها با تاخیر شدید نقدینگی روبرو نموده و موضوع تحریم، حضور شرکتها و پیمانکاران را با بحرانهای خارج دچار مخاطراتی کرده است لیکن رویکرد وزیر جدید نفت مبنی بر اجرای طرحها و پروژه ها توسط شرکتهای ایرانی از یک طرف و روی آوری به تامین منابع از بانکها و موسسات مالی داخلی و تشکیل صندوقهای انرژی از طرف دیگر ، فضای کسب و کار را برای شرکتهای ایرانی فعال، در سال 1389 تا حدودی مناسب می کند.

 مرورو کلی بر جایگاه شرکت در صنایع نفت و گاز و وضعیت رقابتی آن در سال 1388:

گروه شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در زمینه تولید و ارایه خدمات به صنعت نفت و گاز فعال بوده و در برخی موارد جایگاه ویژه ای کسب نموده است. به عنوان مثال در خصوص تولید رگولاتور گاز شهری بیش از 30 درصد بازار، سوخت رسانی به هواپیما ها 30 درصد بازار، در زمینه حفاری چاهها در بخش خصوصی 10 درصد بازار که ظرف سال آتی به 35 درصد خواهد رسید و در تولید مواد شیمیایی در پاره ای از موارد تولید انحصاری جمعا 30 درصد بازار را در اختیار داشته است.

در خصوص حفاری افقی تنها شرکت ایرانی خصوصی که پروژه اجرا نموده است شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت می باشد. البته در سال 1388 بدلایل مسائل و مشکلات کشور و شرایط جهانی، شرکت دچار مشکل نقدینگی بوده که امید است با توجه به برنامه و سیاستهای سال آتی، این مشکل برطرف و جبران گردد.


 بیان استراتژی شرکت:

حضور شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در پروژه های نفت و گاز بالاخص بالادستی شتاب بیشتری یافته که منجر به چند تفاهم نامه با شرکت نفت چین (SINOPEC) و همچنین یک شرکت روسی در زمینه گاز و تفاهم نامه همکاری با یک شرکت اماراتی در خصوص فعالیتهای بالادستی دریایی که امیدواریم در سال 1389 حداقل بخشی از آنها عملیاتی شود. در جهت سیاستهای کلی شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت مبنی بر گسترش فعالیت در زمینه فعالیتهای نفتی و گسترش صنایع بالادستی نفت و از طرفی خروج از سرمایه گذاریهای غیر مرتبط با این رویکرد، استراتژی شرکت توسعه پروژه های موجود شامل ترمینال نفتی، توسعه ناوگان حفاری و خدمات مربوطه، افزایش سوخت رسانی در سایر فرودگاهها، توسعه فعالیت حفاری در کشور لیبی و انجام معاملات فرآورده های نفت و گاز خواهد بود.


اقدامات انجام شده طی سال مورد گزارش:

 تهیه آئین نامه های مختلف ، استاندارد نمودن اطلاع رسانی مربوط به عملکرد شرکتها، احداث ساختمان مرکزی شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت واقع در خیابان طالقانی جنب وزارت نفت ، مشارکت در پروژه ترمینال نفتی قشم و آغاز به کار دکل حفاری جدید در سال 1388 جهت حفاری چاههای اکتشافی، انجام پروژه های راه سازی و فرودگاهی و سوخت رسانی به هواپیما حدود یک میلیون لیتر در روز،


بیان برنامه ها و چشم انداز وضعیت شرکت درسال مالی آتی:

 حضور شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت در پروژه های نفت و گاز بالاخص صنایع بالادستی شتاب بیشتری میباید و تاکنون منجر به حصول چند تفاهم نامه با شرکت نفت چین (SINOPEC) و همچنین یک شرکت روسی در زمینه گاز و تفاهم نامه همکاری با یک شرکت اماراتی در خصوص فعالیتهای بالادستی دریایی گردیده است.


برنامه های آتی هیات مدیره در سال 1389 به شرح زیر می باشد:

اجرای پروژه تامین خوراک پالایشگاه بندرعباس و شروع عملیات اجرای ساخت ترمینال و همچنین گسترش ترمینال نفتی در زمینه افزیش حجم ذخیره سازی نفت خام قشم و انجام خدمات بانکرینگ.

 توسعه ناوگان حفاری: تامین یک دکل دریایی به مدت پنج سال برای شرکت نفت فلات قاره

 افزایش حجم سوخت رسانی در فرودگاه امام خمینی با توجه به انتقال پروازهای خارجی و سرمایه گذاری در خرید تجهیزات مربوط و تعمیم خدمات سوخت رسانی به سایر فرودگاههای کشور با توجه به سیاستای نظام درخصوص حذف یارانه بدین منظور تعداد واحدهای سوختگیری در سال 88 به 7 عدد رسید که در حال خرید دو واحد دیگر نیز می باشد.

 تشکیل کنسرسیوم به رهبری شرکت سرمایه گذاری نفت بمنظور اجرای خطوط لوله گاز نهم با استفاده از تجربه اجرای پروژه تامین خوراک پالایشگاه بندرعباس و ارایه پیشنهاد به شرکت ملی گاز و کسب توافق با ساینوپک و یک شرکت روسی جهت فایناس نمودن این خط بصورت B.O.O

 با عنایت به تجربه این شرکت در خرید و فروش فرآورده های نفتی از سال 1378 اخیراً فعالیت گسترده ای برای سوآپ گاز طبیعی صورت گرفته و تفاهم نامه ای نیز با یک شرکت تامین کننده گاز امضاء شده است.

 با امضاء قرارداد نهایی انجام خدمات حفاری در کشور لیبی خدمات حفاری در سال 1388 انجام پذیرفته که علاوه بر حل مشکل چندین ساله، تداوم فعالیت را در سال 1389 در لیبی شاهد خواهیم بود.

 اتمام ساختمان مرکزی شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت که از نظر تولید برق و همچنین بهینه نمودن استفاده انرژی بعنوان ساختمان نمونه زیرنظر سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور در حال ساخت می باشد.


فعالیتهای انجام یافته در شرکتهای تابعه:


 شرکت مهندسی و خدمات نفتکاو ژرف:

حفاری جهت دار HDD که قبلا توسط شرکتهای خارجی صورت می گرفت دو سال است که توسط شرکت مهندسی و خدمات نفتکاو ژرف ، بصورت 100 درصد ایرانی انجام می گردد. با توجه به قرارداد منعقده جهت حفاری 20 حلقه چاه اکتشافی با مدیریت اکتشاف به ارزشی بالغ بر 1.400 میلیارد ریال ، دکل خریداری شده در اواخر سال 1387 وارد و در سال 1388 عملیات حفاری را برای مدیریت اکتشاف آغاز نموده است.

همچنین پس از برنده شدن درمناقصات مربوطه قراردادهای ذیل در سال 1388 آغاز گردید.

1- قرارداد یکسال حفاری قابل افزایش به دوسال در جزیره خارک برای شرکت نفت فلات قاره به ارزش 11.940.000 یورو

2- قرارداد یک سال حفاری قابل افزایش به دو سال برای شرکت ملی حفاری به ارزش 11.230.330 یورو

3- نسبت به آغاز عملیات در کشور لیبی اقدام گردیده و پس از عقد قرارداد با شرکت ملی حفاری و انتقال مالکیت دستگاه و تجهیزات مستقر در لیبی به این شرکت ، عملیات بازسازی اتمام که با آماده شدن تجهیزات ، عملیات خدمات حفاری با همکاری شرکت ملی حفاری در لیبی آغاز گردیده است.

4- در مناقصه نظارت بر عملیات دکل نیمه شناور امیرکبیر در دریای خزر برنده شده که عملیات اجرایی آن در ابتدای سال 1389 آغاز خواهد شد.


شرکت مهندسی خدمات نفتگران:

این شرکت با مشارکت CNPCI (شرکت ملی نفت چین) مجری طرح توسعه میدان نفتی مسجد سلیمان است . هدف از اجرای این طرح افزایش ظرفیت تولید این میدان به میزان 25.000 بشکه در روز می باشد . در راستای اجرای طرح تاکنون 10 حلقه از 17 حلقه چاه در منطقه شمالی میدان (North Flank) حفاری شده که یک واحد فرآوری و نمک زدایی نیز در این منطقه احداث شده است.

البته با توجه به رکود اقتصادی در دنیا ، و بروز مشکلات فایناس ، مذاکرات سهم نفتگران به CNPCI انجام شد که قراردادهای مربوطه امضاء و در پایان سال پرداختهای آن نیز صورت پذیرفت.


شرکت ره گستر نفت:

این شرکت در سال مورد گزارش پس از به پایان رسانیدن پروژه های قبلی از جمله راه های داخلی واحد توسعه نیشکر و همچنین تحویل موقت پروژه تثبیت 400 هکتار از اراضی عسلویه که با 25 درصد افزایش منظور در قرارداد، رقم آن بالغ بر 185.000.000.000 ریال گردید، اجرای پروژه بازیافت سرد و روکش محور بیجار دیواندره که در سه قطعه از این مسیر بطول 3 و 5 و 15 کیلومتر اتمام و تحویل گرید. پروژه فرودگاه لاوان در اواسط سال 1386به مبلغ 105.8 میلیارد ریال با شرکت نفت فلات قاره منعقد گردید که هم اکنون با پیشرفت 80 درصد ادامه دارد.

پروژه گرمسار به میزان 92 میلیارد ریال منعقد که تا بحال 70 درصد پیشرفت داشته است، این شرکت بعنوان MC در ساخت ساختمان مرکزی شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت انتخاب گردید.

ضمنا در سال 1388 پروژه زیرسازی قطعه 4 ب راه آهن غرب کشور به مبلغ 148.000.000.000 ریال نیز به شرکت ره گستر نفت واگذار گردیده است که عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه در حال انجام می باشد.

همچنین واگذاری پروژه زیرسازی خط اصلی راه آهن از مسیر هشتگرد به کارخانه کشت و صنعت پارس به طول 1.5 کیلومتر در سال جاری انجام پذیرفته است.


شرکت سوخت رسانی و خدمات فرودگاهی اوج:

شرکت سوخت رسانی اوج در سال 1380 جهت ارایه خدمات سوخت رسانی به هواپیما در فرودگاههای مختلف تاسیس گردید. این شرکت در سال 1383.03.11 در پی برگزاری مناقصه جهت سوخت رسانی در فرودگاه امام خمینی برنده شد که طی ابلاغیه مورخ 1382.02.07 قرارداد فعال گردید . بر اساس این قرارداد از زمان انتقال کلیه پروازهای بین المللی به فرودگاه امام خمینی تا 15 سال بصورت انحصاری مسئول سوخت رسانی در این فرودگاه خواهد بود.

فرودگاه اما در سال 84 افتتاح که ابتدا تعداد کمی پرواز منتقل گردید و بتدرج کلیه پروازهای بین المللی (در سال 1386) به این فرودگاه منتقل گردید.

ظرف سال گذشته بصورت میانگین روزانه 900 هزار لیتر سوخت رسانی شده است.

همچنین این شرکت تاکنون موفق به دریافت تاییدیه از سوی IFQP وابسته به IATA در خصوص کیفیت سوخت، مقررات ایمنی، تجهیزات و نحوه عملیات اجرایی سوخت رسانی نیز شده است.


شرکت کنترل گاز اکباتان:

اهم فعالیت این شرکت تولید انواع رگولاتورهای گاز شهری است که طی 2 سال گذشته با اعمال سیاست تنوع تولیدو خدمات بالاخص با قراردادهای جدید ساخت کیت خودروی دو گانه سوز و درپوش سرسیلندر برنامه افزایش درآمد عملیاتی و خدماتی خود را به سمت و سوی تداوم فعالیت اقتصادی هدایت نمود بطوریکه پس از عبور از چالشهای سال مالی 1383 لغایت 1385 ، در سال مالی 1387 و 1386 و 1388 شرکت دارای سود عملیاتی بوده و اقدام به تولید میترهای گاز طبیعی نیز نمود و در حال حاضر با توجه به تنوع تولیدات این شرکت که تا بحال به 24 دستگاه رسیده است این شرکت توانسته است با درآمد حاصل از فروش محصول و خدمات، مرحله سوددهی خود را تداوم بخشد.


شرکت شیمیایی نفت گستر:

این شرکت با نوع فعالیت و امکانات در اختیار بمنظور تولید انواع امولسیفایرها، دیمولسیفایرها، مواد ضد خوراکی ضد رسوب وانواع آنتی فوم ها که محصولات آن در صنایع نفت شامل خدمات حفاری، تولید و بهره برداری پالایشگاه و خطوط لوله و گاز و مجتمع های پتروشیمی قابل استفاده می باشد.با توجه به امضائ قراردادهای مختلف به ارزش 126.620 میلیون ریال و با مدیریت بر منابع و کاهش هزینه توانسته است حاشیه سود خود را افزایش دهد.


لینک سایت شرکت :

http://oiic-ir.com/Default.aspx?alias=oiic-ir.com/fa

اشتراک گذاری :
ارسال نظر