بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۵:۲۳
مدیر عامل شرکت شیشه همدان عنوان کرد :

تغییر رویه زندگی مردم عامل سود آوری شرکت شد

وی زمان لازم برای راه اندازی مجدد کوره پس از خروج از خط تولید را در حدود چهارماه پیش بینی کرد و افزود : تمام منابع مالی لازم که حدود 5 میلیون یورو پیش بینی می شود از منابع مالی شرکت و از بانک صنعت و معدن اخذ شده و در شرکت موجود است .
کد خبر : ۳۴۷۳۹

شرکت شیشه همدان که از تیر ماه 1369 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است به تولید انواع ظروف شیشه ای اعم از بطری و جار مورد مصرف صنایع مواد غذایی و نوشابه سازی مشغول است ، این شرکت با خطوط تولید متعدد و مجهز به تکنولوژی مدرن و پیشرفته ، یکی از بزرگترین تولید کنندگان بطری وجار در کشور است .

این شرکت برای سال مالی منتهی به 89.03.31 خود موفق به تحقق 771 ريالEPS شده که نسبت به پیش بینی قبلی تعدیل قابل ملاحظه ای داشته است . این مسئله منجر به اقبال اهالی بازار به سهام این شرکت از آخرین روز مرداد ماه که صورت های مالی حسابرسی شده روی سایت قرار گرفته ، شده است به گونه ای که در حال حاضر در نماد شیشه همدان شاهد صف خریدی 300 هزار سهمی هستیم .

در همین ارتباط خسرو فخیم هاشمی مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت شیشه همدان در گفتگو با بورس نیوز به تشریح وضعیت فعلی و آتی شرکت پرداخت .

فخیم هاشمی در اظهار نظری جالب تغییر رویه زندگی مردم و روی آوردن به مصرف ماءالشعیر ، مربا و ترشی های صنعتی را در سودآوری سال اخیر شرکت امری مهم ارزیابی کرد ، زیرا این امر باعث احیای دوباره فروش محصولات شرکت که عمدتاً بطری های شیشه ای شده است .

مدیرعامل شیشه همدان  در خصوص مقدارEPS پیش بینی شده برای سال مالی منتهی به 90.03.31 که به نظر خبرنگار بورس نیوز کمی محتاطانه به نظر می رسید اینگونه عنوان کرد : با توجه به سرآمدن عمر مفید کوره واحد 2 شرکت ، کارشناسان ما پیش بینی کرده اند که کوره مذکور تا فروردین ماه آینده بیشتر جوابگو نبوده و بنابر این طی دو ماهه آخر سال مالی جاری ، در این خط تولیدی نداشته باشند به همین خاطر سود سال مالی جاری کمی محتاطانه و 631 ریال برای هر سهم پیش بینی شده است . البته احتمال اینکه واحد مذکور بیشتر ازپیش بینی کارشناسان ما کارکند وجود دارد و ما تا آخرین لحظه ای که این کوره قادر به کار باشد از آن استفاده خواهیم کرد .

وی زمان لازم برای راه اندازی مجدد کوره پس از خروج از خط تولید را در حدود چهارماه پیش بینی کرد و افزود : تمام منابع مالی لازم که حدود 5 میلیون یورو پیش بینی می شود از منابع مالی شرکت و از بانک صنعت و معدن اخذ شده و در شرکت موجود است .

فخیم هاشمی در ادامه در خصوص طرح توسعه شرکت در راه اندازی کوره اصلی واحد 3 شرکت مشکلات تأمین مالی این طرح را دلیل اصلی تأخیر در اجرای آن دانست و افزود : بر سر مقدار وام ارزی این طرح بین وزارت صنایع و کمیسیون اقتصادی دولت اختلاف نظر وجود دارد ، همچنین مسئله بدهی های ارزی شرکت که قول هایی مبنی بر استمهال آنها به شرکت ما و دیگر شرکتهای صنایع مختلف داده شده بود به عنوان سدی در برابر این طرح مطرح هستند .

بالاترین مقام مسئول در شرکت شیشه همدان از مزیت جالبی نیز در شرکت صحبت کرد ، وی تولید شیشه های داخلی را به جهت اینکه محصولات وارداتی از کشورهایی مانند چین نمی توانند به کشور وارد شوند را دارای مزیت دانست و دلیل این مسئله را نیز حجم بالای محصولات شیشه ای در باربری و به تبع آن هزینه حمل بالای این محصولات عنوان کرد . وی البته از اینکه به همین دلیل شرکت صادرات کمی نیز دارد به عنوان یکی از نقاط ضعف شرکت یاد کرد .

فخیم هاشمی در پایان با اشاره به سود شرکت از طریق تسعیر ارز ، این مسئله را به شمشیری دولبه تشبیه کرد که در سال مالی گذشته به علت نوسانات کاهشی نرخ یورو به نفع شیشه همدان رقم خورد و سود خوبی نصیب شرکت کرد .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر