بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
مستطيل شيشه اي تالار

آغاز راند دوم !

در معاملات امروز بازار سرمایه در حالی شاهد رشد 45 واحدی شاخص کل بورس بودیم که تأثیر منفی 56 واحدی افت سهام شرکت مخابرات مانع از رشد بیشتر رقم 18938 واحدی شاخص شد .
کد خبر : ۴۱۱۵۶
با اتمام ساعات معاملات روز چهار شنبه 89.10.01 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 23 واحد افزایش به رقم 15389 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 182 واحد افزایش عدد 24.323 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 45 واحد افزایش به رقم 18938 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 264 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز ملی مس با 36 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل مخابرات با 56 واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

در معاملات امروز بازار سرمایه در حالی شاهد رشد 45 واحدی شاخص کل بورس بودیم که تأثیر منفی 56 واحدی افت سهام شرکت مخابرات مانع از رشد بیشتر رقم 18938 واحدی شاخص شد .

بر اساس گزارش بورس نیوز ؛ در نماد شرکت پست بانک امروز شاهد افزایش صف خرید این شرکت به بیش از 22 میلیون سهم بودیم و علت اصلی این موضوع اعلام عرضه 20 میلیونی سهام این شرکت توسط سازمان خصوصی سازی است . اهالی تالار معتقدند بازی " وپست " وارد راند دوم خود شده است به گفته این افراد پست بانک تا به این لحظه هر بازدهی که به جا گذاشته متعلق به حقیقی های بازار بوده و حقوقی ها تنها نظاره گر بودند و از اینجا به بعد نوبت به ورود حقوقی های بورس رسیده است و این اتفاق یعنی خروج حقیقی ها و رود حقوقی ها به قطار بازدهی " وپست " برای کسب بازدهی حداقل نصف آنچه که حقیقی ها دریافت کردند امروز 5 میلیون سازمان خصوصی سازی عرضه کرده و قرار است تا 5 میلیون دیگر نیز در روزهای آینده عرضه شود یعنی 12 درصد رشد آتی تضمین شده است و پس از آن به علت عدم عرضه حقوقی ها احتمال رشد با اعمال قانون رفع گره معاملاتی زیاد است و این یعنی امکان رسیدن قیمت سهام پست بانک به قیمتهایی...

در نماد تجهیزاتی ها نیز امروز شاهد نوسانات مثبت در نماد هایی همچون مپنا ، صدرا و ماشین سازی اراک بودیم .

اهالی تالار معتقدند طی هفته آینده احتمال وقوع اتفاقاتی در نماد صدرا وجود دارد از همین رو برای اثبات گفته های اهالی تالار تا معاملات هفته آینده باید به انتظار نشست.

در نماد شرکت همراه اول نیز امروز پس از معامله بیش از 7 میلیون سهمی شاهد تعادل در این نماد بودیم که البته این تعادل در نوسانات منفی برقرار شد .

در بین معدنی های بورس امروز شاهد رشد قیمت سهام مس شهید باهنر و تشکیل صف خرید برای این نماد بودیم گفته می شود یا نزدیک شدن به زمان اجرای طرح لوله های مسی این شرکت رشد قیمت سهام نیز آغاز خواهد شد.

در پایان بنظر می رسد احتمال رشد شاخص بورس طی معاملات هفته آینده بیش از افت آن باشد که در این بین سهم شرکتهای تأثیر گذار بر شاخص بیش از بقیه شرکتها است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر