بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر : ۴۱۸۴۸
به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس، روزگذشته چهارمين نمايشگاه بورس، بانك،بيمه و خصوصي سازي هم بعد از برپايي 4روزه در نمايشگاه بين المللي تهران به پايان رسيد و هر كدام از 101 شركت و نهاد و سازمان و غيره حاضر هم با ابراز رضايت و گاه با نارضايتي پيگير روند عادي فعاليت هاي خود شدند، اما اين نمايشگاه هم به مانند ديگر نمايشگاه ها هم حاشيه هايي به همراه داشت كه اوج آن در مراسم اختتامه بروز كرد. 
اين نمايشگاه هرچند نسبت به نمايشگاه‌هاي پيشين از كميت بهتري برخوردار بود، اما برخي ازغرفه داران و بازديدكنندگان از كيفيت آن رضايت نداشتند. تعدادي از غرفه داران كه اصرار بر عدم افشاي نام خود داشتند از برخي اختلاف رفتارهاي مسئولان در تعيين جايگاه و نوع چنيش غرفه ها گله مند بوده و خاطر نشان كردند حضور شركتها و نهادهاي مختلف حاضر در سه سالن از رويه مناسبي برخوردار نبود.
عده ايي هم براين باور بودند به جز چند شركت كارگزاري فعال كه با آموزش و نحوه خريد و فروش الكترونيكي سهام و يا چگونگي تحليل شركت ها در جذب مراجعه كنندگان موفق بودند، ديگر نهادها و غرفه ها نتوانستند آن طور كه بايد در جذب بازديدكنندگان عملكرد قابل دفاعي داشته باشند. 

- غرفه سازمان خصوصي سازي هم كه در گوشه اي از سالن 38 قرار داشت به دليل عدم برگزاري برنامه هاي آموزشي مانند نحوه ارزشگذاري سهام نتوانسته بود مورد رضايت واقع شود. عمده سرمايه گذاران مراجعه كننده به اين غرفه هم كه خواهان توضيحات كارشناسي مسئولان سازمان خصوصي سازي در مورد برخي واگذاري ها بودند به دليل عدم حضور مستمر مسئولان رده بالا نتوانسته بودند پاسخ روشني براي سئوالات خود بگيرند. 

- مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه هم هرچند به گفته اكثر غرفه داران و حاضرين با شرايط آبرومند و بسيار بهتري برگزار شد اما برخي از غرفه داران خصوصا " مديران چند شركت كارگزاري از بازاريابي براي سالنامه در حين بازديد مسئولان سازمان بورس و تاكيد بر ارايه سفارش اظهار ناخشنودي مي كردند و اين اقدام را نوع عجيبي از بازاريابي دانستند. 

-يكي از نكات جالب توجه اين نمايشگاه برپايي غرفه ايي بنام سرمايه گذاران كوچك براي كودكان و نوجوانان و با هدف فرهنگ سازي بود كه با استقبال والدين مراجعه كننده صورت گرفت اما با توجه به بازديد محدود مردم عادي،در صورت اطلاع رساني عمومي مي توانست به جذب بيشتر مردم به اين نمايشگاه منتهي شود. 

-عدم برگزاري دو همايش هم از ديگر حاشيه هاي اين نمايشگاه بود. بطوري كه در برابر اعلام قبلي و حضور سخنرانان اين دو همايش در سالن مربوطه، خبري از حاضرين نبود و اين مسئله با گله سخنرانان روبرو شد. 

-غيبت اكثر شركت هاي كارگزاري و حضور فقط 25 شركت از حدود 102 شركت كارگزاري بورس اوراق بهادار و كالا در كنار عدم حضور بانك هاي خصوصي و بورسي تجارت،صادرات و پست بانك از ديگر حاشيه هاي اين نمايشگاه بود. 

-اما اوج اين حاشيه ها در مراسم اختتامه ديده شد، چرا كه مسئولان و سخنرانان مراسم اختتامه نمايشگاه بجاي جمع بندي وارزيابي از چند و چون اين نمايشگاه با هدف رفع ايردات و مشكلات در نمايشگاه بعدي، در فضاي ديگري سير مي كردند و به جز يكي از مسئولان سازمان بورس باقي سخنرانان حرفي براي گفتن نداشتند. 

- گذشته از تاخير يك ساعته و عدم حضور روساي سازمان هاي بورس و خصوصي سازي و مديران شركت هاي بورس و بيمه ، مجري اين مراسم گاه به عنوان كارشناس بازار سرمايه نكاتي را در مورد نيازهاي بازار سرمايه و خصوصي سازي بيان مي كرد. از طرف ديگر وي آنقدر حاضرين را به تشويق و دست زدن ترغيب مي كرد كه به گفته يكي گويا مجري اين مراسم را با برگزاري مراسم جشن اشتباه گرفته است. 

-سخنرانان مراسم اختتامه هم انقدر از خود و ديگران تعريف كردند كه حرف هاي كلي و گاه بدون ارتباط با بازار سرمايه ، بانكداري و غيره موجب تعجب و خستگي حاضرين شدند. اوج اين سخنراني ها هم به يكي مديران شركت هاي سرمايه گذاري حاضر در بورس اختصاص داشت كه گويا به دليل حمايت از اين نمايشگاه، مسئولان وقتي را براي وي و مسئولان يكي از بانك هاي خصوصي بورسي درنظر گرفته بودند. وي كه به گفته خودش براي تهيه متن اين سخنراني دو شب نخوابيده و دو روزكار نكرده بود، هرچند نكات درستي را مطرح كرد اما به جز چند جمله ، باقي سخنانش ارتباطي به اين نمايشگاه نداشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر