بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳
پنجم خردادماه در دانشگاه شریف برگزار می گردد

سمينار استراتژي‌هاي مناسب سرمايه‌گذاري در سال90

سمينار استراتژي‌هاي مناسب سرمايه‌گذاري در سال1390 پنج شنبه 5 خرداد ماه با حضور مديران، كارشناسان و تحليل گران اين حوزه در محل دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي‌شود
کد خبر : ۴۸۱۱۲

سمينار استراتژي‌هاي مناسب سرمايه‌گذاري در سال1390 پنج شنبه 5 خرداد ماه با حضور مديران، كارشناسان و تحليل گران اين حوزه در محل دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي‌شود.

به گزارش بورس نیوز؛ دغدغه اصلي سرمايه‌گذاران در هر نقطه‌اي از جهان كسب سود معقول و يا حداقل حفظ ارزش پول است، اين موضوع در هر كشوري با توجه به محيط‌هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي متفاوت است. در ايران با توجه به شرايط خاص سياسي و اقتصادي آن، موضوع كسب سود و حفظ ارزش پول از اهميت خاصي برخوردار است، اين موضوع در سال 90 كه سال تغييرات اساسي در اقتصاد ايران به لحاظ تاثيرات طرح تحول اقتصادي و همچنين تغييرات اساسي در معادلات سياسي اهميت ويژه‌اي دارد.

در اين سمينار سعي مي‌شود تا ديدي جامع از چشم‌انداز سرمايه‌گذاري در چهار بازار اصلي بورس، مسكن،‌ طلا و ارز ارایه شود.

اين سمينار در سه پانل تخصصي «تحليل بازار مسكن»، «بورس و بازارهاي جهاني (تحليل روند قيمتي نفت، فلزات، بورس‌هاي مطرح و ...)» و «تحليل روند بازار سرمايه در سالهاي اخير و چشم‌انداز 90» برگزار مي‌شود.

از جمله موضوعات پانل «تحليل بازار مسكن» شامل تحليل بازار مسكن طي سه دوره افت و خيز اخير، پيش‌بيني وضعيت مسكن طي سال 90 با توجه به پياده شدن طرح هدفمندسازي يارانه‌ها و سياست‌هاي دولت در زمينه مسكن و تحليل و پيش‌بيني موج بعدي افزايش قيمت مسكن است.

موضوعات مورد بررسي در پانل «بورس و بازارهاي جهاني» نيز شامل بررسي و تحليل شرايط اقتصاد جهاني و آثار و پيامدهاي احتمالي آن، بررسي شرايط اقتصادي و سياست‌هاي پولي و مالي كشور، تحليل روند قيمت جهاني نفت و محصولات پتروشيمي در سالهاي اخير و چشم‌انداز آن، تحليل روند قيمت جهاني فلزات اساسي و طلا و ارز و بررسي استراتژي‌ها در بورس كالا و پيش‌بيني روند آتي آن است.

در پانل «تحليل روند بازار سرمايه در سالهاي اخير و چشم ‌انداز 90» نيز مباحثي همچون اثر ريسك‌هاي سياسي و اقتصادي بر استراتژي‌هاي سرمايه‌گذاري در بازار جامعه، بررسي و تحليل سياست‌هاي پولي و مالي دولت، در سالهاي اخير و سال جاري، تجزيه و تحليل روند گذشته بورس در سالهاي اخير و پيش‌بيني روند آتي بورس، مديريت پرتفوي و ريسك بازار و فرصت حضور شركت‌هاي اصل 44 و چشم انداز صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري مشترك مورد بحث قرار مي‌گيرد.

به گزارش گروه مالي و سرمايه گذاري مركز مطالعات و تكنولوژي دانشگاه صنعتي شريف علاقمندان مي‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر به سايت اينترنتي مركز به آدرس www.irfinance.ir   مراجعه كنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر