بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۸۴ - ۱۵:۱۶
کد خبر : ۵۱
 با ترويج فرهنگ دادوستد الکترونيکى سهام در کشور، زمينه توسعه بازار سرمايه فراهم مى‌شود.
نصرا... برزنى کارگزار بورس اوراق بهادار تهران با اعلام اين خبر افزود: با تقويت سيستم خريد و فروش سهام از طريق اينترنت، انجام مبادله براى سهامداران تسهيل مى‌شود. وي، انجام خريد و فروش سهام از طريق تلفن همراه توسط بانک توسعه صادرات ، را از جمله اقدامهاى مناسب براى توسعه بازار سرمايه دانست. وى تصريح کرد: استفاده از اينترنت نه تنها هزينه خريد و فروش سهام را کاهش داده بلکه براى سرمايه‌گذاران نيز امکانى مهيا کرده تا با کسب اطلاعات مورد نياز قادر به سرمايه‌گذارى در هر زمان مناسب باشند.
کارگزار بانک اقتصاد نوين، از بورس به عنوان يکى از ارکان بازار سرمايه ياد کرد و افزود: خدمات الکترونيکى در بازار يادشده در سال‌هاى اخير در دنيا توانسته نقش زيادى در جذب سرمايه‌ها داشته باشد.
وى با مثبت ارزيابى کردن فعاليت‌هاى بازار اوراق بهادار، افزود: همگانى شدن بورس در کشور از جمله اقدام‌هاى مهم و مثبت در بازار اوراق بهادار بوده است.
کارگزار بانک اقتصاد نوين، جهانى‌سازى بورس را از جمله اقدام‌هاى اساسى در چهارمين برنامه توسعه ذکر کرد و گفت: اولين راه جهانى کردن اقتصاد کشور، جهانى شدن بازار سرمايه است.
برزني، درخصوص ميزان سرمايه‌هاى بورسى که وارد امور سرمايه‌گذارى مى‌شوند، گفت: 10‌,‌درصد از منابع مالى وارده به بورس براى امور سرمايه‌گذارى و بقيه جهت سوداگرى صرف مى‌شود.
اين کارشناس اقتصادي، از بانک‌ها به عنوان يکى از موسسه‌هاى مالى مهم و تاثيرگذار بر فعاليت‌هاى بورس ياد کرد و گفت: با ورود و گسترش فعاليت بانک ها در داد و ستد بازار اوراق بهادار، حضور سهامداران در بورس گسترش خواهد يافت.
وى افزود: بورس تهران بايد با استفاده از ابزارهاى متنوع و جديد تمام سرمايه‌هاى موجود را به بخش‌هاى مختلف صنعتى هدايت کند.
اين کارشناس اقتصادى سپس بر نقش موثر و مثبت اطلاعات در بورس تاکيد کرد و گفت: با در اختيار داشتن اطلاعات صحيح و کامل از نحوه عملکرد شرکت‌ها و معامله‌هاى انجام شده در بورس، تمام سهامداران خرد و کلان به حداکثر سود دست خواهند  
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر