بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۲
پیرو درج مطلبی در برگ چهارم مقاله "هفت برگ بورس" در آن سایت در تاریخ 1390.04.20 مقاله مذکور به ذکر مطلبی در خصوص میزان سود قابل توزیع شرکت سایپا اختصاص داشت .
کد خبر : ۵۱۲۵۰

مدیریت محترم سایت بورس نیوز

باسلام و احترام ، پیرو درج مطلبی در برگ چهارم مقاله "هفت برگ بورس" در آن سایت در تاریخ 1390.04.20 مقاله مذکور به ذکر مطلبی در خصوص میزان سود قابل توزیع شرکت سایپا اختصاص داشت . لذا با عنایت به تحلیل نادرست مطلب مذکور ، خواهشمند است دستور فرمائید نسبت به درج مطلب اصلاحی ذیل اقدام لازم صورت پذیرد.

"برآورد سود هر سهم شرکت اصلی طبق صورت های مالی حسابرسی نشده در سال مالی منتهی به 1389.12.29 در حدود 347 ريال می باشد که دلیل کاهش آن نسبت به بودجه تغییر استراتژی در خصوص توزیع سود شرکت های تابعه و همچنین عدم برگزاری مجمع شرکت سرمایه گذاری سایپا در موعد مقرر (به دلیل طولانی شدن تشریفات ثبت افزایش سرمایه) می باشد ولیکن با توجه به سود انباشته ابتدای دوره در شرکت اصلی (403 ريال به ازای هر سهم) ، مجموع سود قابل توزیع معادل 750 ريال به ازای هر سهم خواهد بود.

همچنین براساس صورتهای مالی تلفیقی طبق اطلاعات حسابرسی نشده ، سود هر سهم بالغ بر 589 ريال و سود قابل تقسیم تلفیقی هر سهم بالغ بر 680 ريال می باشد . با توجه به استانداردهای حسابرسی و مقررات سازمان بورس (توزیع سود براساس سود قابل تقسیم شرکت اصلی و تلفیقی هر کدام که کمتر است) مبنای توزیع سود ، سود انباشته تلفیقی می باشد که پیشنهاد هیأت مدیره سایپا توزیع 500 ريال به ازاء هر سهم می باشد."


توضیحات بورس نیوز

ضمن سپاسگزاری از معاونت محترم مالی سایپا و با امید به موفقیت روز افزون آن شرکت معظم با عنایت به مطلب فوق مشخص است که میزان سود توزیعی در مجمع عادی سالیانه سال مالی منتهی به 89.12.29 زمانی می تواند 500 ريال باشد که سود سال مالی 89+ سود انباشته توزیع گردد که این امر سبب تضعیف وضعیت آتی و قدرت نقدینگی شرکت خواهد شد که قطعاً اثرات آن در قیمت سهم پس از مجمع و بازگشایی نماد و همچنین سودآوری شرکت در سال آینده هویدا خواهد شد .

در ضمن همانگونه که از پیش بینی درآمد سال 90 سایپا مشخص است ، EPS شرکت برای این سال تنها 550 ريال برآورد شده که هیأت مدیره تقسیم 80 درصد از آن را برای مجمع سال آینده در نظر گرفته که رقمی معادل با 440 ريال به ازای هر سهم می باشد و روند کاهشی سود شرکت به خوبی در آن مشخص است . حال اینکه شرکتی که با چنین وضعیتی روبه روست چرا قصد توزیع سود از محل انباشته  دارد ، سوالی است که همچنان بی پاسخ مانده است؟

اشتراک گذاری :
ارسال نظر