بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
سرپرست امور سهام و مجامع شرکت معدنی و صنعتی گل گهر خبر داد :

انتشار اوراق مشارکت اجرای طرح های کنسانتره و گندله سازی در پاییز

یکی از شرکت های زیر مجموعه "کگل" پروژه های شرکت زیر مجموعه سنگ آهن گهر زمین است که طرح ها و پروژه هایی مشابه در دست اجرا دارد و بهره برداری از آنها در سال 93 با توجه به اینکه مالکیت 30 درصدی آن در اختیار شرکت است، می تواند اثرات مثبت چشمگیری بر روند سودآوری سهم داشته باشد.
کد خبر : ۵۳۵۹۳

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر طبق مصوبه مجمع فوق العاده خود در خردادماه سال جاری با تغییر نام و افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران خود وارد فاز جدیدی شده و موضوع فعالیت آن از اکتشاف ، استخراج و بهره برداری از معادن سنگ آهن و تولید کنسانتره، به اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن فلزی و غیرفلزی از جمله سنگ آهن و تولید سنگ آهن دانه بندی شده ، کنسانتره ، گندله ، فولاد وانواع محصولات فولادی تغییر یافت .

امیدی ، سرپرست امور سهام و مجامع شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در رابطه با طرح های توسعه ای درنظر گرفته شده که موضوع افزایش سرمایه اخیر آن است ، به خبرنگار بورس نیوز گفت : در راستای احداث کارخانه کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت چهار میلیون تن در سال، احداث کارخانه گندله سازی به ظرفیت پنج میلیون تن در سال و ورود به صنعت فولاد وتولید انواع محصولات فولادی و برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی درنظر گرفته شد . در حال حاضر نیز این برنامه ها طبق زمانبندی اعلام شده در دست اجرا بوده و در سال 1393 به بهره برداری می رسند .

افزون بر آن پروژه آبرسانی از خلیج فارس به گل گهر سیرجان و نیز احداث نیروگاه در دست اجرا بوده و جزو پروژه های زیربنایی محسوب می شود .

وی با اشاره به اینکه ظرفیت فعلی خطوط تولید کنسانتره سنگ آهن سالانه حدود هفت میلیون تن است ، از اثرات این پروژه بر سودآوی شرکت پس از بهره برداری و آغاز تولید خطوط آن سخن گفت و در ادامه دررابطه با برنامه های جدید شرکت های زیر مجموعه "کگل" بیان داشت: یکی از شرکت های زیر مجموعه "کگل" پروژه های شرکت زیر مجموعه سنگ آهن گهر زمین است که طرح ها و پروژه هایی مشابه در دست اجرا دارد و بهره برداری از آنها در سال 93 با توجه به اینکه مالکیت 30 درصدی آن در اختیار شرکت است، می تواند اثرات مثبت چشمگیری بر روند سودآوری سهم داشته باشد.

سرپرست امور سهام و مجامع " کگل " با اشاره به تغییر نام شرکت و ورود به فعالیتهای صنعتی مرتبط اظهار داشت : در راستای ورود به صنعت فولادسازی و تأمین خوراک مورد نیاز این صنعت به احداث کارخانه تولید گندله به ظرفیت پنج میلیون تن اقدام شده است.

از سوی دیگر با بهره برداری از طرح احداث کارخانه آسیاب پلی کام در تیرماه سال جاری با حضور ریاست جمهوری تولید سالانه دو میلیون تن کنسانتره آهن مگنتیتی آغاز شده است.

وی به یک اقدام مثبت شرکت در سال گذشته اشاره کرد و در رابطه با آن افزود : اواخر سال مالی گذشته پروژه هماتیت به بهره برداری رسیده و تولید یک میلیون تن کنسانتره را به لیست تولیدات شرکت اضافه کرده است.

امیدی همچنین از انتشار اوراق مشارکت جدید در اوایل پاییز خبر داد و خاطر نشان کرد: پذیره نویسی این اوراق که برای تکمیل طرح های در دست اجرای شرکت در نظر گرفته شده، از اوایل فصل پاییز آغاز می شود و اطلاعات کامل آن بزودی به بازار ارایه خواهد شد.

وی درخاتمه روند قیمتی سهم را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد : طبق روال گذشته "کگل" جزو سهم هایی بوده که بازده مناسبی نصیب سهامداران خود کرده است ، البته باید به این نکته مهم توجه داشت که نگاه سهامداران به این سهم باید به صورت میان مدت و یا بلندمدت باشد و از هر گونه نگاه کوتاه مدت به آن پرهیز کنند . چراکه این سهم بگونه ای نیست که در کوتاه مدت نوسانات زیادی داشته باشد و در این بازه زمانی بازده چشمگیری عاید سهامداران آن شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر