بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر : ۵۴۳۲۷
به گزارش خبرنگار موج، پذيرش و ورود يکي از بزرگترين زيرمجموعه هاي گروه خودروسازي سايپا در فرابورس ايران زمينه حضور ديگر شرکت هاي زيرمجموعه سايپا به بازار سرمايه ايران را فراهم خواهد کرد.
شرکت سايپاکاشان با يک هزار و 240 ميليارد ريال سرمايه، هم اکنون از ظرفيت توليد سالانه 150 هزار دستگاه انواع خودرو(تيبا و خانواده ايکس100) برخوردار است.
براساس اين گزارش، اين شرکت در سال مالي 1389 مبلغ 396 ميليارد ريال سود خالص داشته، بدان معني که به ازاي هر سهم 319 ريال سود ساخته است.
100 درصد سهام شرکت سايپا کاشان از آن گروه خودروسازي سايپا است و اين شرکت در سال گذشته موفق به توليد 79 هزار دستگاه خودرو "پرايد" و "تيبا" شده است.
به گفته مديران گروه خودروسازي سايپا اين شرکت خودروسازي استاني که در فرابورس پذيرفته شده است به زودي وارد بازار سرمايه کشور نيز خواهد شد.
براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته و تا پايان سال 1393 توليد سالانه 300 هزار دستگاه خودرو در سايپا كاشان محقق خواهد شد. 
همچنين با انجام فاز دوم شركت سايپا كاشان شامل سالن هاي پرس و فاز سوم و برنامه ريزي براي احداث شركت هاي قطعه سازي در كنار اين شركت، ظرفيت ايجاد اشتغال مستقيم به بيش از 10هزار نفر و اشتغال غير مستقيم در اين شرکت به 20 هزار نفر در منطقه خواهد رسيد.
حضور شرکت هاي تابعه گروه خودروسازي سايپا در بازار سرمايه کشور حاکي از شفاف سازي فعاليت هاي اين گروه و برنامه ريزي براي دستيابي به افق هاي روشن تري در عرصه صنعت و اقتصاد کشور است.
به واقع مديران گروه خودروسازي سايپا پس از خصوصي سازي به اين نتيجه رسيده اند که با حضور بيشتر شرکت هاي تابعه در بازار سرمايه کشور ضمن شفاف سازي بيشتر فعاليت ها و برنامه هاي راهبردي خود، مي توانند شاهد مشارکت بيشتر مردم و به معناي واقعي اداره خصوصي صنعت باشند. 
حضور و پذيرش شرکت سايپاکاشان به عنوان اولين شرکت خودروسازي استاني در بازار اول فرابورس کشور را مي توان گامي ديگر در راستاي شفاف سازي بيشتر فعاليت هاي اقتصادي سايپا و همچنين ترغيب و تشويق ديگر واحدهاي صنعتي براي فعاليت بيشتر در بازار سرمايه به عنوان نبض اقتصاد کشور دانست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر