بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر : ۵۵۴۶۳

تابناک: عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس می‌کوشد تا لایحه بودجه ۹۱ را تا پیش از انتخابات به تصویب نهایی برساند، گفت: برای رسیدن به این مقصود، با دولت برای تقدیم لایحه به مجلس-۱۵ آذرماه- در زمان قانونی مقرر رایزنی و مکاتبه شد.

"حسین سبحانی نیا"با اشاره به تشکیل نشست هیئت رئیسه مجلس در عصر روز یکشنبه- ۱۷ مهرماه- گفت: اعضا درباره تقویم کاری ماه مهر و آبان صحبت کردند و تصمیم آن شد که این بار صحن علنی ۴ هفته‌های کاری داشته باشد.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چهارشنبه- ۱۱ آبان- آخرین روز کاری صحن است و سپس نمایندگان یک هفته برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و یکشنبه- ۲۲ آبان- به مدت سه هفته صحن، نشست علنی دارد که هفته بعد از آن مصادف با روز‌های تاسوا و عاشورای حسینی می‌شود.

وی افزود: در بخش دیگر جلسه گزارشی از کل تحقیق و تفحص‌های مجلس هشتم ارائه شد که از ابتدای دوره هشتم تاکنون ۶۶ درخواست در این زمینه به هیئت رئیسه تقدیم که ۳۸ مورد به دلایل مختلف مختومه شد و ۲۸ مورد دیگر در حال جریان است.

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: ‌ در تصمیم گیری اعضای هیئت رئیسه بنا شد با روسای کمیسیون‌های مربوطه و کمیته‌های تحقیق و تفحص- آن ۲۸ مورد- ، مذاکره تا در اسرع وقت گزارشی از اقدامات آن‌ها تهیه شود و در وقت مقتضی با قرائت در صحن علنی به اطلاع نمایندگان برسد، همچنین مقرر شد یکی از اعضای هیئت رئیسه یک یا دو مورد از تحقیق و تفحص‌های اولویت دار را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری کند.

 

طرح استیضاح وزیر اقتصاد هنوز به هیئت رئیسه نرسیده است

وی ادامه داد: موضوع دیگر درباره دستورکار صحن علنی بود چراکه امکان دارد نمایندگان برای بررسی و تصویب برخی طرح‌ها و لوایح همچون لایحه تقسیمات کشوری یا طرح استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی درخواست اولویت دهند، البته هنوز طرح استیضاح به دست هیئت رئیسه مجلس نرسیده اما برخی نمایندگان این مسئله را پیگیری می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به رایزنی‌ها و مکاتبات صورت گرفته با دولت برای تقدیم لایحه بودجه ۹۱ در زمان قانونی- ۱۵ آذرماه- یادآور شد: تلاش نهاد قانون گذاری آن است که این لایحه تا قبل از انتخابات مجلس نهم به تصویب نهایی برسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر