بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷
در مجمع عمومی عادی سالیانه خوارزمی تصویب شد

تخصیص 150 ریال سود نقدی برای هر سهم خوارزمی

سود حاصل از سرمایه گذاری های شرکت خوارزمی نیز با افزایش ۵۷ درصدی نسبت به سال مالی قبل همراه بوده است به گونه ای که این شرکت طی مدت یادشده توانسته است از محل سرمایه گذاری های خود حدود ۸۰۰ میلیارد ریال سود کسب کند
کد خبر : ۵۶۰۸۹

مجمع عمومي عادي ساليانه صاحبان سهام شركت سرمايه‌گذاري خوارزمي (سهامي عام) با حضور 93.12 درصد سهامداران و مديرعامل شركت و اعضاي هیأت مديره برگزار شد.

در اين مجمع كه رياست آن را حجت الله صيدي بر عهده داشت، سهماني اصل و داورنیا به عنوان ناظر، مظفري به عنوان دبير مجمع، مسعود مبارك به عنوان حسابرس و اميرخاني به عنوان نماينده سازمان بورس و اوراق بهادار حضور داشتند و پس از بررسي گزارش عملكرد و گزارش حسابرسي رقم 150 ريال را به عنوان سود تقسيمي نقدي به تصويب رساندند.

در اين مراسم دکتر مهدي كرباسيان مديرعامل شركت سرمايه گذاري خوارزمي با ارائه گزارش عملكرد شركت و بيان برنامه­ها و چشم انداز آتي شركت تقسيم رقم 467,400 ميليون ريال را به عنوان سود پيشنهاد دادند و پس از بررسي گزارش حسابرسي و تصويب آن توسط اكثريت آ‌را، اعضاي هيات رئيسه و مجمع با توافق سهامداران با تقسيم سود 150 ريال به ازای هر سهم موافقت كردند.

به گفته دکتر كرباسيان مقرر شده تا رقم سود نقدي سهامداران حقیقی شرکت خوارزمی تا پايان آ‌بان ماه پرداخت خواهد شد.

همچنین روزنامه اطلاعات و دنياي اقتصاد به عنوان روزنامه رسمي و شركت همیار حساب به عنوان حسابرس و آقاي مسعود مبارك به عنوان بازرس به تصويب رسید.

در پايان اين مراسم انتخابات هيات مديره شركت با كانديدا شدن 5 شركت موسسه همياري غدير ،سرمايه گذاري تامين آتيه مسكن ، كارت ايران، پاياپاي ملي ، اميد آيندگان سپهر به عنوان اعضای هیات مدیره برگزیده شدند.


گزارش مدیرعامل به مجمع عمومی عادی سالیانه خوارزمی

دکتر مهدی کرباسیان مدیر عامل و نائب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری خوارزمی برای سال منتهی به 31 خردادماه 1390 که چهارشنبه 27 مهرماه 1390 در تهران برگزار شد،گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سالیانه خوارزمی را تشریح کرد.

وي پس از ارايه تحليلي درباره وضعيت و شرايط اقتصادي جهان و ايران و فرصتها و چالشهاي بازار سرمايه، به تبيين تحولات و كاركردهاي شركت سرمايه گذاري خوارزمي پرداخت.

دکتر کرباسیان پس از تشریح وضعیت اقتصاد جهان و ایران ، و همچنین اوضاع بازار سرمایه کشور به تشریح عملکرد شرکت سرمایه گذاری خوارزمی پرداخت.

وی با بیان این که سود خالص شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در سال های 88 و 89 به ترتیب 365 و 540 ميليارد ريال بوده است، از افزایش 67 درصدی سود خالص این شرکت در سال منتهی به 31 خرداماه 1390 به899 میلیارد ریال خبر داد.

به گفته وی ، سود حاصل از سرمایه گذاری های شرکت خوارزمی نیز با افزایش ۵۷ درصدی نسبت به سال مالی قبل همراه بوده است به گونه ای که این شرکت طی مدت یادشده توانسته است از محل سرمایه گذاری های خود حدود ۸۰۰ میلیارد ریال سود کسب کند.

سود تقسیمی شرکت که برای سال مالی منتهی به ۳۱ خردادماه ۱۳۸۹ بالغ بر ۲۴۴,۹۶۵ میلیون ریال گردید با 138.5 درصد رشد به مبلغ 584,250 میلیون ریال برای سال مالی منتهی به 31 خرداد ماه 1390 رسید.


ورود خوارزمی به فصل نوینی از فعالیت حرفه ای

دکتر کرباسیان از ورود شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به بازار فرابورس ایران به عنوان فصل نوینی در دوران فعالیت حرفه ای این شرکت در صنعت سرمایه گذاری بورسی کشور یاد کرد و گفت: شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در سال 1376 با 100 میلیارد ریال به صورت سهامی خاص فعالیت خود را آغاز کرد. این فعالیت از سال 1384 به بعد، به شکل حرفه ای و در قالب سهامی عام تداوم یافت.

در اوایل خردادماه سال جاری نماد شرکت سرمایه گذاری خوارزمی پس از طی مراحل قانونی در بازارفرابورس گشایش یافت و دوران جدیدی از حیات این شرکت آغاز شد.

وی همچنین به درصد سهامداری دو شرکت موسسه همیاری غدیر (24.25درصد) و شرکت سرمایه گذاری تامین آتیه مسکن(15.52 درصد) بعنوان دو سهامدار عمده شرکت سرمایه گذاری خوارزمی اشاره نمودند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری خوارزمی از «توسعه و تعامل با ذی نفعان»،«بهبود ساختار سرمایه گذاری ها بر اساس برنامه استراتژیک پرتفوی» و «بهبود ساختار تامین مالی» به عنوان استراتژی ها و برنامه های این شرکت به منظور ارزش آفرینی برای سهامداران نام برد و گفت: به منظور بهبودساختار تامین مالی ، مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در تاریخ 26 مهرماه 1389 تصویب کرد تا سرمایه شرکت تا 5,000 میلیارد ریال افزایش یابد.


ساختار پرتفوی خوارزمی

وی بهای تمام شده کل سرمایه گذاری های شرکت خوارزمی را در تاریخ 90.3.31 بالغ بر 5,230,170 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: 37 درصد (معادل 1,930,104 میلیون ریال) از سرمایه گذاری های خوارزمی در «بانک ها ، موسسات پولی و بانکی» تمرکز یافته است.

سرمایه گذاری در «انبوه سازی، املاک و مستغلات» نیز 17 درصد از کل سرمایه گذاری های شرکت خوارزمی را تشکیل می دهد.«سیمان ، آهک و گچ» 10 درصد،«سرمایه گذاری » 9 درصد، «خودرو و ساخت قطعات» 7 درصد، «محصولات غذایی» 7درصد و سایر حوزه های سرمایه گذاری 4 درصد سرمایه گذاری های خوارزمی را از آن خود کرده اند.


كرباسيان دربخشی دیگر از سخنان خود از ورود شرکت سرمایه گذاری خوارزمی به حوزه‌هاي جديد سرمايه‌گذاري از جمله بورس کالا ،بيمه ، انرژي ، ليزينگ ،IT، تجارت و صندوق های سرمايه گذاري زمين و مسکن و صندوق های سرمايه‌گذاري مشترک خبر داد .

به گفته وی ، شرکت سرمایه گذاری خوارزمی 100 درصد سهم مدیریتی شرکت های «توسعه ساختمان خوارزمی»،«تجارت گستران خوارزمی»، «توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی»، «داده پردازی خوارزمی» و «آتی نگر سپهر ایرانیان» را دراختیار دارد.

شرکت سرمایه گذاری خوارزمی همچنین 5درصد شرکت انرژی سپهر، بیش از 49 درصد شرکت لابراتورهای سینادارو،24درصد شرکت کارت اعتباری ایران کیش،51درصد شرکت توسعه مدیریت سرمایه خوارزمی، حدود 5 درصد شرکت پارس آریان،حدود 2 درصد شرکت سرمایه گذاری غدیر،29 درصد شرکت صرافی سپهر، و 20 درصد شرکت واسپاری سپهر را در سبد سرمایه گذاری خود جای داده است.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری خوارزمی درباره مالکیت دارایی های غیر مدیریتی این شرکت نیز اظهار کرد: 4.65 درصد از گروه صنعتی بهمن،8.27 درصد شرکت توسعه صنایع بهشهر،10.91 درصد سیمان کارون،5.11 درصد بانک پاسارگاد، و 2.64 بانک صادرات ایران به شرکت سرمایه گذاری خوارزمی تعلق دارد.

بازدهی سهامداران

مازاد ارزش ایجاد شده در شرکت سرمایه ­گذاری خوارزمی به شرح جدول زیر بوده است.


ضمن آنکه بازدهی سهام شرکت برای سهامداران در صورت استفاده از حق تقدم به شرح جدول زیر می­باشد.

صورت سود و زیان



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حسن رئیسی کد01027
ROMANIA
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
سودعملکزد سال 93تاکنون مشخص نشده سایت مربوط سال 93 است