بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸
عضو هیأت مدیره شرکت سرامیک های صنعتی اردکان :

در شرایط تحریم "کسرا" می تواند رتبه یک صنعت را بدست آورد

این شرکت با وجود افزایش حجم تولید و فروش هزینه های تولید خود را کاهش داده که نکته مثبتی برای یک شرکت محسوب می شود
کد خبر : ۵۹۰۶۸

شرکت سرامیک های صنعتی اردکان در صورت های مالی حسابرسی شده عملکرد شش ماهه اول سال مالی منتهی به 90.12.29 با تحقق 392 ریال سود با پوشش 43 درصدی EPS خود همراه بوده است.

این شرکت با وجود افزایش حجم تولید و فروش هزینه های تولید خود را کاهش داده که نکته مثبتی برای یک شرکت محسوب می شود .

محمدرضا لطف الله خواجو ، عضو هیأت مدیره شرکت سرامیک های صنعتی اردکان ، در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای تحقق این میزان سود در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز تصریح کرد: شرکت اقدام به تولید آزمایشی یکسری از محصولات با استفاده از مواد اولیه داخلی کرده که به نتایج قابل قبولی در کیفیت این محصولات دست یافته است. کیفیت بالای این محصولات می تواند موجب شود که در شرایط اعمال تحریم ها ، تولیدات شرکت متوقف نشده و از منابع داخلی بتوان مواد اولیه مورد نیاز را تأمین کرد .

وی با اشاره به تأمین 94 درصدی مواد اولیه از منابع خارجی تأکید کرد: مصرف کنندگان محصولات " کسرا" به دنبال کیفیت بالا هستند و این موجب می شود که شرکت از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده می کند، به همین دلیل این مواد در حال حاضر از منابع خارجی تأمین می شود .

از همین رو می توان گفت که شرکت سرامیک های صنعتی اردکان در شرایط رقابتی و در بخش صادرات محصولات خود در این صنعت حرف اول را می زند.

اما با تولید محصول جدید با استفاده از مواد اولیه داخلی می توان گفت که در صورت اعمال هر گونه تحریم صنایع داخلی ایران ، با کنار زدن سایر رقبا همچنان در جایگاه اول این صنعت قرار خواهیم داشت .

وی در خصوص کاهش هزینه های تولید در مقابل افزایش حجم تولید و فروش محصولات اظهار داشت : اقدامی که در مورد کاهش هزینه های تولید انجام شده ، این است که پس از تأمین مواد خام مورد نیاز ، جهت پخت و تولید محصول از ظرفیت ها و کوره های بدون استفاده شرکت های صنعت نسوز استفاده می شود . بگونه ای که با اجاره ظرفیت های خالی این شرکت ها، محصولات پس از مرحله پخت به بازار عرضه می شود ، بدون آنکه سرمایه گذاری مضاعفی در این باره صورت گیرد . این امر موجب می شود با وجود افزایش تولید، قیمت تمام شده تولیدات کاهش یافته و سوددهی شرکت افزایش یابد .

لطف الله خواجو با اعلام اینکه عملکرد شرکت طبق روال عادی در جریان است ، تحقق بودجه پیش بینی شده در حد منطقی طی عملکرد 9 ماهه را خاطر نشان کرد و با رد هر گونه برنامه افزایش سرمایه و یا راه اندازی خطوط جدید در کوتاه مدت گفت: "کسرا" از نظر شفافیت اطلاعاتی رتبه 14 را در بین شرکت های بازار سرمایه در اختیار دارد و با اتخاذ هر تصمیم جدیدی در شرکت در اولین فرصت از طریق سازمان بورس اطلاع رسانی می شود . اما برنامه ای از این قبیل در حال حاضر در دستور کار شرکت قرار ندارد.

بنابراین سهامداران نباید به شایعاتی که در مورد افزایش سرمایه شرکت در بازار منتشر می شود ، توجه کنند. چرا که این سهم تحت تأثیر شایعات موجود در بازار قرار ندارد و سهمی کم شایعه است.

گزارش های عملکرد 9 ماهه نیز در حال تهیه است و بنا بر این در شرایطی فعلی نمی توان راجع به اعلام تعدیل EPS سخن گفت و در این گزارش وضعیت فعلی تشریح شده و شایعات موجود در بازار را نیز از بین می برد.

وی در خاتمه سخنان خود در خصوص حمایت از سهم از سوی سهامداران عمده عنوان کرد : مدتی حرکت بازار به سمت صنعت کاشی و سرامیک و نیز کانی های غیر فلزی بود. در نتیجه با رونق یافتن مقطعی این صنعت، سهم های پرپتانسیل این صنعت مثل " کسرا" مورد توجه بازار قرار گرفت.

اما در حال حاضر معاملات این سهم به صورتی روان انجام می شود و مشکل خاصی برای آن وجود ندارد. چنانچه در دوره ای صف فروش که ناشی از هجوم پول از یک صنعت به صنعت دیگر در بازار است. روی سهم تشکیل شود، با توجه به بنیاد قوی و پتانسیل بالای این سهم بازار با شناخت کافی خود از این شرکت از سهام آن حمایت می کند و نیاز به حمایت خاصی از سوی سهامدار عمده برای آن وجود ندارد . اما اگر سهامدار عمده احساس کند سهم به حمایت و اقدام خاصی نیاز دارد ، حتماً وارد عمل می شود .


اشتراک گذاری :
ارسال نظر