بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
در گفتگو با یک مقام مسئول بررسی شد:

دلیل سهامداران عمده درافزایش مالکیت سهام"حفاری"

در بازاری که معاملات سهام مدتی با رکود مواجه بود و سهامداران و سرمایه گذاران اقبال چندانی برای حمایت از بورس از خود نشان نمی دادند، سهام "حفاری" مدتی است با افزایش حجم معاملات خود رو به رو شده و حتی در روزهای اخیر تشکیل صف خرید میلیونی را مشاهده می کند.
کد خبر : ۶۷۰۳۲

در بازاری که معاملات سهام مدتی با رکود مواجه بود و سهامداران و سرمایه گذاران اقبال چندانی برای حمایت از بورس از خود نشان نمی دادند، سهام "حفاری" مدتی است با افزایش حجم معاملات خود رو به رو شده و حتی در روزهای اخیر تشکیل صف خرید میلیونی را مشاهده می کند.

براساس گزارش بورس نیوز، این روند مثبت در معاملات شرکت حفاری شمال در حالی در بازار سهام به چشم می خورد که فلش تغییر میزان سهام تحت مالکیت دو سهامدار عمده آن یعنی شرکت مالی و سرمایه گذاری پیشرو ایران از شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با مالکیت حدود 31 درصدی سهام "حفاری" و نیز شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت با در اختیار داشتن نزدیک به دو درصد از سهام این شرکت، در تابلوی معاملات بورس طی روزهای اخیر به رنگ سبز در آمده که حاکی از حضور این دو سهامدار عمده به عنوان خریدار این سهم می باشد.

یک مقام مسئول و آگاه از وضعیت عملکردی شرکت حفاری شمال با تأکید بر اینکه هیچ خبر جدیدی مبنی بر تغییر روند سودآوری بر مبنای بودجه برآوردی سال مالی جاری این شرکت وجود ندارد، به خبرنگار بورس نیوز گفت: این روند مثبت دلیل خاصی از قبیل اعلام تعدیل عایدی هر سهم ندارد، چراکه طبق قانون در صورت احتمال هرگونه ایجاد تغییر در روند درآمدزایی و سودآوری، شرکت ملزم است مراتب را هر چه سریع تر به سازمان بورس و اوراق بهادار اطلاع رسانی کرده و سهامداران را از موضوع با خبر سازد.

وی در بیان دلایل دو سهامدار عمده برای خرید این سهم از بازار طی روزهای اخیر اظهار داشت: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از ماه های پایانی سال 90 تصمیم گرفته روند قیمتی سهم در محدوده ای متناسب و معقول با روند سودآوری آن حرکت کند. از همین رو با تشکیل کارگروهی از جمله شرکت مالی و سرمایه گذاری پیشرو ایران سعی کرده از نوسان بیش از حد قیمت سهام "حفاری" در بورس ممانعت به عمل آورد تا از کاهش قیمت آن به تبعیت از جو کلی حاکم بر بورس و روند نزولی آن طی هفته های اخیر نیز جلوگیری شود.

این مقام آگاه در رابطه با علت جمع آوری سهم توسط دیگر سهامدار عمده یعنی شرکت سرمایه گذای صندوق بازنشستگی نفت طی دو الی سه رو اخیر خاطر نشان کرد: به نظر می رسد این سهامدار عمده "حفاری" درصدد افزایش همکاری های خود با این شرکت در حوزه اجرای پروژه های نفتی برآمده تا در آمدزایی خود را از این محل افزایش دهد.

وی در خاتمه سخنان خود با تأکید بر عدم وجود هر گونه احتمال ارایه تعدیل عایدی هر سهم شرکت به عنوان دلیلی برای روند مثبت حاکم بر قیمت سهم ابراز داشت: این احتمال می رود که تمایل این سهامدار عمده برای حضور در فرآیند عملیاتی پروژه های نفتی و افزایش سهم خود در این صنعت، دلیلی برای خرید سهام "حفاری" در بورس باشد. چراکه شرکت حفاری شمال اجرای پروژه های متعددی در این حوزه را در اختیار داشته که می تواند برای این سهامدار عمده نیز سودآور باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر