بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵
مدیر مالی شرکت سیمان فارس و خوزستان در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

بورسی کردن 3 شرکت و دارایی های 180 تومانی

شرکت های سیمانی عمدتاً تقسیم سود مناسبی داشته و تاکنون بازدهی معقولی را برای سهامداران خود محقق کرده اند. بازدهی نقدی سهم نیز یکی از مهمترین دلایلی است که موجب تحلیل مثبت سرمایه گذاران نسبت به وضعیت صنعت سیمان شده است. افزون بر اینکه تفاوت ارزش جایگزینی و ارزش واقعی شرکت های این گروه با ارزش بازاری آنها بسیار زیاد است.
کد خبر : ۶۷۸۳۹

شرکت سیمان فارس و خوزستان که برای سال مالی منتهی به31 اردیبهشت 91 برای هر سهم خود 253 ریال سود پیش بینی کرده، طی روزهای اخیر همچون سایر نمادهای گروه سیمانی با صف خرید و رشد قیمت سهام رو به رو بوده است.

بودجه سال مالی 92 این شرکت نیز در مقایسه با سال مالی گذشته شش درصد رشد یافته و پیش بینی سود هر سهم سال مالی جاری به 268 ریال افزایش یافته است.

مدیر مالی شرکت سیمان فارس و خوزستان در خصوص گزارش عملکردی سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت ماه 92 به خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: بودجه حسابرسی شده سال مالی جاری "سفارس" از طریق سامانه اطلاع رسانی کدال قابل مشاهده است.

عرضه اولیه 10 درصدی سهام سیمان آبیک

وی در خصوص عرضه اولیه 10 درصد از سهام شرکت سیمان آبیک که مقرر بود تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری در بازار دوم بورس انجام شود، گفت: شرکت در پیش بینی بودجه سال مالی 92، عرضه 10 درصدی سهام سیمان آبیک را در نظر گرفته که به دلیل لزوم انجام مراحل قانونی و ارایه گزارش های عملکردی حسابرسی شده شرکت سیمان آبیک، عرضه آن با تأخیر همراه شده است؛ اما این برنامه در سال مالی جاری اجرایی می شود.

وی همچنین در بیان میزان عرضه این سهم در مرحله اول واگذاری اظهار داشت: سهامدار عمده متعهد شده 10 درصد از سهام این شرکت را در بازار دوم بورس عرضه کند. اما میزان دقیق آن به شرایط حاکم بر بورس در زمان عرضه و قیمت کشف شده برای سهم بستگی دارد.

اقدام برای ورود دو زیر مجموعه دیگر به بازار سهام

این مقام مسئول از انجام مقدمات اولیه برای ورود دو زیر مجموعه دیگر "سفارس" به بازار سهام خبر داد و یادآور شد: پیش از این اقدام های اولیه برای ورود سهام دو شرکت سیمان ساوه و سیمان خوزستان انجام شده تا بتوان پس از تکمیل پرونده و با در نظر داشتن وضعیت کلی بورس، نسبت به عرضه این دو سهم نیز اقدام کرد.

تحقق سودپیش بینی شده سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت ماه 91

وی از تحقق سود پیش بینی شده برای عملکرد سال مالی منتهی 31 اردیبهشت ماه 91 سخن گفت و در این رابطه ابراز داشت: علی رغم رشد هزینه های تولید و تحمیل زیان ناشی از تسعیر مانده بدهی ارزی شرکتهایی که طرح توسعه و یا افزایش ظرفیت داشته اند و از طرفی افزایش نامناسب نرخ فروش سیمان از نیمه دوم تیرماه سال قبل و تغییر در زمانبندی بخشی از سهام تحت تملک که به دلیل شرایط بازارسهام درسال مالی گذشته محقق نشد، به گونه ای مدیریت گردید که 253ریال سود پیش بینی شده برای سال مالی منتهی به 31 اردیبهشت ماه 91 همچنان به قوت خود باقی بماند.

اجرای پروژه طرح توسعه فاز2 سیمان آبیک

موسوی با اذعان به اینکه عرضه سهام سیمان آبیک در سال مالی جاری اجرایی می شود، در خصوص پروژه طرح توسعه فاز2 این شرکت و زمان بهره برداری از آن گفت: این پروژه تا پایان اسفند ماه 91 به بهره برداری می رسد، اما آثار بهره برداری تجاری از آن در عملکرد سال 92به بعد منعکس خواهد شد.

معامله سهم براساس 65 درصد NAV

مدیر امور مالی شرکت سیمان فارس و خوزستان قیمت بازاری سهام را در حدود 65 درصد ارزش خالص دارایی های هر سهم (NAV) دانست و عنوان کرد: با احتساب ارزش چهار شرکت سیمانی غیر بورسی تحت مالکیت "سفارس" برمبنای ارزش بازاری هر تن سیمان تولیدی در شرکت های پذیرفته شده در بورس و در کنار ارزش خالص دارایی های پرتفوی بورسی، مبلغ 180 تومان ارزش خالص دارایی های سهام شرکت سیمان فارس و خوزستان است.

وی در خاتمه سخنان خود با اذعان به اینکه پیشنهاد هیأت مدیره تقسیم 200 ریال سود نقدی در مجمع صاحبان سهام است، در خصوص روند مثبت حاکم بر سهام گروه سیمانی خاطر نشان کرد: شرکت های سیمانی عمدتاً تقسیم سود مناسبی داشته و تاکنون بازدهی معقولی را برای سهامداران خود محقق کرده اند. بازدهی نقدی سهم نیز یکی از مهمترین دلایلی است که موجب تحلیل مثبت سرمایه گذاران نسبت به وضعیت صنعت سیمان شده است.

افزون بر اینکه تفاوت ارزش جایگزینی و ارزش واقعی شرکت های این گروه با ارزش بازاری آنها بسیار زیاد است. از همین رو ، سهام سیمانی ها در شرایط فعلی بورس با افزایش اقبال سرمایه گذاران رو به رو شده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر