بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۳
مدیر بازار فرابورس از برنامه های روز آتی خبر داد:

بازگشایی نماد "کشرق" در بازار دوم فرابورس

با توجه به ذخایر قابل توجه شرکت که بالغ بر 10 میلیون تن است و از آنجا که فرآوری زغال‌سنگ ارزش افزوده زیادی ایجاد می­ کند این شرکت عملیات ساخت یک کارخانه ذغالشویی را در دستور کار قرار داده است.
کد خبر : ۶۸۷۹۶

مدیر بازار فرابورس ایران از بازگشایی نماد شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی با اعلام این خبر افزود: نماد شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود "کشرق" از روز یکشنبه 28 خرداد در بازار دوم فرابورس بازگشایی می­ شود و از این پس معاملات سهام این شرکت در فرابورس انجام می­ شود.

وی افزود: این شرکت 84 میلیارد ریالی در زمینه استخراج و انبار ذغال سنگ سخت فعالیت دارد و کارگزار معرف آن نیز کارگزاری آپادانا است.

مدیر بازار فرابورس ایران تاکید کرد: نماد معاملاتی سهام شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود در بازار عادی گشایش می یابد و قیمت پایانی سهام، میانگین موزون معاملات روزانه سهام در روز گشایش خواهد بود.

هامونی با اشاره به درج این شرکت در بازار دوم فرابورس و محدودیت­ های موجود در اساسنامه صندوق­ های سرمایه­ گذاری مشترک گفت: صندوق­های سرمایه­گذاری مشترک اجازه خرید سهم مذکور را ندارند و آن دسته از صندوق­ های سرمایه­ گذاری مذکور که دارای ایستگاه معاملاتی مجزا هستند، از ایستگاه­ های معاملاتی خود برای ثبت سفارش خرید در این نماد معاملاتی استفاده نکنند.

در ادامه مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود با اشاره به تاریخچه این شرکت گفت: در سال 74 با سرمایه اولیه 160 میلیون تومان تشکیل و از سال 84 از سهامی خاص به عام تبدیل شد و سرمایه شرکت در حال حاضر 8.4 میلیارد تومان است.

مهندس جلالی افزود: عمده فعالیت شرکت در زمینه تولید زغال‌سنگ کک شو متمرکز است و در حال حاضر از مجموعه 3 معدن فعال شرکت سالانه بالغ بر 200 هزار تن زغال‌سنگ تولید و پس از فرآوری در کارخانه زغالشویی متعلق به شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی(دولتی) برای مصرف به کارخانه ذوب آهن اصفهان ارسال می­ شود.

وی تاکید کرد: تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت 750 نفر است که همگی در قالب قرارداد سالانه فعال بوده و در پایان سال با آنها تسویه حساب به عمل می‌ آید.

جلالی با بیان اینکه تعداد سهامداران شرکت بالغ بر 5400 نفر است، افزود: در حال حاضر شرکت شمال شرق سهامدار 14.3 درصد سهام شرکت زغال‌سنگ نگین طبس، 70 درصد سهام شرکت جام امید البرز که در زمینه حفاری اکتشافی فعال است و 4 درصد سهام شرکت فولاد شاهرود است.

وی با اشاره به طرح ­های در دست اجرای شرکت نیز تصریح کرد: کارخانه زغال‌شویی از جمله این طرح ها است.

وی افزود: با توجه به ذخایر قابل توجه شرکت که بالغ بر 10 میلیون تن است و از آنجا که فرآوری زغال‌سنگ ارزش افزوده زیادی ایجاد می­ کند این شرکت عملیات ساخت یک کارخانه ذغالشویی را در دستور کار قرار داده است و با اخذ مجوز­ها، ایجاد زیر ساخت­ ها و خرید ماشین آلات و با توجه به پیشرفت فیزیکی 50 درصد و تسهیلات 6 میلیارد تومانی مصوب این پروژه توسط بانک صنعت و معدن در سال آینده شاهد بهره ­برداری از این کارخانه خواهیم بود.

با بهره ­برداری از این کارخانه سوددهی شرکت به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی طرح تجهیز معدن سوسرا از دیگر طرح­ های شرکت دانسته و گفت: عملیات تجهیز و آماده سازی این معدن از نیمه دوم سال 90 آغاز و بهره برداری از آن از نیمه دوم سال 91 آغاز خواهد شد.

به گفته جلالی طرح توسعه معدن ملچ آرام نیز، دیگر طرح این شرکت است که با اخذ مجوز دو دهانه تونل جدید در این معدن و تجهیز و آماده سازی این تونل­ ها بهره ­برداری از این دو تونل از خرداد ماه آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود افزود : با بهره برداری کامل از این دو طرح ظرفیت تولید شرکت 50 هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی در پایان تاکید کرد : شرکت شمال­ شرق در زمره تولید­کنندگان عمده ذغال سنگ بخش خصوصی در کشور بوده و از این نظر مقام دوم را در سطح کشور در اختیار دارد و تنها شرکت خصوصی است که با ساخت کارخانه ذغالشویی تولیدات خود را رأساً فرآوری خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر