بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
مدیر بازار فرابورس خبر داد:

عرضه های بلوکی فرابورس در راه است

مدیر بازارفرابورس از عرضه بلوکی سه شرکت بالاست، پتروشیمی داراب و تولید نیروی برق آبادان از سوی سازمان خصوصي سازي خبرداد و افزود: فرابورس 68.39 درصد از سهام شركت مهندسي ساختمان و تاسيسات راه آهن (بالاست) را دوشنبه 13شهریور به صورت بلوكي عرضه مي كند.
کد خبر : ۷۴۳۱۱
مدیر بازارفرابورس از عرضه بلوکی سه شرکت بالاست، پتروشیمی داراب و تولید نیروی برق آبادان از سوی سازمان خصوصي سازي خبرداد و افزود: فرابورس 68.39 درصد از سهام شركت مهندسي ساختمان و تاسيسات راه آهن (بالاست) دوشنبه 13شهریور به صورت بلوكي عرضه مي كند.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومي فرابورس ايران، امیر هامونی با اعلام اين خبر گفت: تعداد سهام مورد عرضه شرکت مهندسي ساختمان و تاسيسات راه آهن(بالاست)، 25 ميليون و991 هزار و 395 سهم و معادل 68.39 درصد از سهام اين شركت است و مالکیت آن را راه آهن جمهوري اسلامي ايران در اختیار دارد.

وی در ادامه افزود: ارزش پايه هر سهم بالاست معادل قيمت سهم در تابلوي فرابورس در روز قبل ازعرضه بشرط آنكه از مبلغ 13 هزار و 761 ريال كمتر نباشد و ارزش كل آن بر اساس همين قيمت پایه، 357.6 میلیارد ریال تعيين شده است.

هامونی افزود: عرضه به صورت يكجا و در بازار اول فرابورس ايران به صورت نقد و يا نقد و اقساط است. حداقل پيش پرداخت نقدي 30 درصد تعيين شده است و مابقي به صورت اقساط است كه دوره بازپرداخت اقساط آن 4 ساله است.

وی يادآورشد: كارگزاران خريدار در صورتي مجاز به ورود سفارش خريد به سامانه معاملاتي هستند كه 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله كه معادل 10.7 میلیارد ریال است به صورت نقد يا با ارایه ضمانتنامه بانكي بدون قيد و شرط از مشتري دريافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شركت سپرده گذاري مركزي واريز و يا به اين شركت تحويل داده و تاييديه شركت مربوطه را مبني بر اخذ تضامين به شركت فرابورس ارائه كنند.

مدیر بازار فرابورس در خصوص عرضه های بلوکی ادامه داد: همچنین139.3میلیون سهم معادل 19.89درصد از سهام شرکت پتروشیمی داراب به نرخ پایه هر سهم هزار و 583 ریال و به ارزش 220.5 میلیارد ریال سه شنبه 14شهریوربه صورت یکجا و یا نقد و اقساط 30 درصد نقد مابقی اقساط 3 ساله و همچنین 220 میلیون سهم معادل 100درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق آبادان به ارزش 5.8 هزارمیلیارد ریال و به نرخ پایه هر سهم 26 هزار و 727 ریال به طور یکجا و نقد یا نقد و اقساط و با شرایط 20 درصد نقد و مابقی اقساط 6 ساله چهارشنبه 15شهریور عرضه می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر