بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۷
با حضور مدیران و مسئولان بازار سرمایه برگزار شد:

مراسم افتتاحیه و بازدیداز مرکزداده شرکت رایان هم‌افزا

طی روز گذشته، مراسم افتتاح و بازدید از مرکز داده (Data Center) شرکت رایان هم‌افزا با حضور مدیران ارشد این شرکت و نیز جمعی از مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و دیگر نهادهای وابسته برگزار شد.
کد خبر : ۷۴۶۵۰

طی روز گذشته، مراسم افتتاح و بازدید از مرکز داده (Data Center) شرکت رایان هم‌افزا با حضور مدیران ارشد این شرکت و نیز جمعی از مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و دیگر نهادهای وابسته برگزار شد.


بر اساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، در ابتدای این مراسم حمیدرضا عبداله‌پور، مدیر عامل شرکت رایان هم‌افزا، به بیان اقدامات و برنامه‌های اجراشده برای راه‌اندازی این مرکز داده پرداخت و اظهار داشت: راه‌اندازی این مرکز داده جهت ارتقای سطح کیفیت خدمات کارگزاران به فعالان بازار سرمایه، از مدت‌ها پیش احساس می‌شده است. این حساسیت از سال 1388 با راه‌اندازی معاملات برخط (Online Trading)، که اجازه سپردن مرکز داده به غیر را نمی‌داد، افزایش یافت.

این مقام مسئول راه‌اندازی این مرکز داده اختصاصی با سرمایه‌گذاری بیست‌ میلیارد ریالی طی هشت ماه فعالیت کارشناسی را پاسخی به این حساسیت دانست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سامانه معاملات برخط برای ۲۰,۴۹۵ کاربر فعال و در حال استفاده است و سامانه به صورت روزانه پذیرای پنج هزار کاربر است که به طور میانگین سه هزار نفر به صورت همزمان در این سامانه فعالیت می‌کنند.

با راه‌اندازی این مرکز کلیه سامانه‌های نرم‌افزاری این شرکت قادر خواهند بود با توافق‌نامه سطح خدمات (SLA) در اختیار کارگزاران بورس قرار گیرند. در حال حاضر، این مرکز میزبانی کلیه سامانه‌های نرم‌افزاری مربوط به ۵۶ کارگزاری بورس اوراق بهادار، ۴۳ کارگزاری بورس کالا و ۶۴ صندوق سرمایه‌گذاری مشترک را عهده‌دار است.

عبداله‌پور در خاتمه سخنان خود به سایر امکانات و ظرفیت‌های این مرکز داده اشاره کرد و افزود: واحد پشتیبانی شرکت، با در اختیار داشتن این مرکز داده، از توان کنترل و خدمات‌رسانی بالایی در زمینه پشتیبانی فنی و راهبری برخوردارند که در نهایت به افزایش بازدهی کارگزاران و کاهش هزینه‌های آنان منجر خواهد شد.

طی این جلسه، آقایان دکتر محسنی، دکتر عبداللهی، مهندس احمدی و باقرتبار و خانم فرهادی پرسش‌ها و نقطه نظرات خود را مطرح نموده و در خصوص راهکارهای توسعه معاملات برخط تبادل نظر کردند.


بر اساس این گزارش، در خاتمه این مراسم، آقای دکتر محسنی (معاونت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار) مرکز داده شرکت رایان هم‌افزا را رسماً افتتاح نمودند و سپس حاضران از این مرکز و تجهیزات آن بازدید کردند و همزمان توضیحات فنی و تخصصی نیز توسط کارشناسان فنی رایان هم افزا ارایه شد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر