بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
در بررسی های به عمل آمده از سوی بورس نیوز مشخص شد:

سرمایه گذاری ایرانیان اطلس خریدار بلوک "وتوس"

در شرایط کنونی گروه ساختمانی در وضعیت مطلوبی به سر می برد، کما اینکه NAV هر سهم "وتوس" نیز در حدود 400 تومان است و می تواند جزو صنایع ارزنده محسوب شود.
کد خبر : ۷۵۶۹۹
طی روز گذشته پیغام ناظر بازار 20 درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه توس گستر متعلق به شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس به صورت یکجا و نقد در بورس عرضه شد و این بلوک به قیمت پایه هر سهم 190 تومان و تنها با حضور یک خریدار به فروش رسید.

محمودزاده مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز، در خصوص دلایل این عرضه به محدودیت های قانونی موجود اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاری دانایان پارس یک شرکت سرمایه گذاری و از زیر مجموعه های بانک انصار بوده و طبق الزامات بانک مرکزی بانک ها مجاز نیستند بیش از 20 درصد سهام شرکتی را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در اختیار داشته باشند، از این رو دانایان پارس با محدودیت قانونی مواجه شده و ملزم بر این بود که 20 درصد از سهم شرکت سرمایه گذاری توسعه توس گستر را برای رعایت حد نصاب درصد مالکیت به فروش برساند.

وی درخصوص عملکرد "وتوس" خاطر نشان کرد: شرکت توس گستر شرکت فعالی بوده و به لحاظ عملکردی از جایگاه مطلوبی در بازار برخوردار است. از این رو دانایان پارس راغب به فروش این سهم نبود، اما به لحاظ قانونی شرکت ناچار به عرضه این بلوک شد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس در ارزیابی گروه ساختمانی فعال بورس نیز اظهار داشت: در شرایط کنونی گروه ساختمانی در وضعیت مطلوبی به سر می برد، کما اینکه NAV هر سهم "وتوس" نیز در حدود 400 تومان است و می تواند جزو صنایع ارزنده محسوب شود.

محمودزاده در خاتمه در خصوص صنایع ارزنده در بورس خاطر نشان کرد: بحث تحریم ها و نوسان قیمت ارز بسیاری از صنایع را تحت الشعاع قرار داده و مشکلات فراوانی را برای شرکت ها ایجاد کرده است. این میان شرکت هایی که از قبل مواد اولیه مورد نیاز خود را با نرخ قبلی ارز از منابع خارجی خریداری کرده اند، می توانند پربازده تر از شرکت هایی باشند که با نرخ فعلی دلار مواد اولیه خریداری می کنند. چراکه با این شرایط قیمت تمام شده مواد اولیه این شرکت ها بالاتر خواهد بود.

در پایان گفتنی است با پیگیری های به عمل آمده از سوی خبرنگار ما به نظر می رسد شرکت سرمایه گذاری ایرانیان اطلس این بلوک را خریداری کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر