بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر : ۷۶۰۴۱
رییس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی با همتای پاکستانی خود با اشاره به تحولات منطقه و رخدادهای سوریه اظهار داشت: باید گروهی برای ارتباط با طرفین به منظور هدایت مسایل به سوی استقرار آرامش، صلح و تفاهم تشکیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد روز یکشنبه در گفت و گوی تلفنی با ˈآصف علی زرداریˈ رییس جمهوری پاکستان درباره موضوعات گوناگون در زمینه همکاری های منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

احمدی نژاد گفت: جنبش عدم تعهد، جنبشی مستقل بوده و ظرفیت های فراوانی دارد، اما تاکنون نهادها و سازمان های لازم برای پیگیری و اجرای توافقات در آن شکل نگرفته است.

رییس جمهوری اسلامی ایران بر لزوم آماده سازی مقدمات ایجاد ساختارهای لازم برای اجرای مصوبات این جنبش و برگزاری جلسه مشورتی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور اعضای موسس و برخی کشورهای تاثیر گذار در این جنبش نظیر پاکستان تاکید کرد.

احمدی نژاد همچنین در این گفت و گوی تلفنی بار دیگر کشته و زخمی شدن عده کثیری از مردم پاکستان در حوادث آتش سوزی در شهرهای کراچی و لاهور را به رییس جمهوری و ملت این کشور تسلیت گفت.

ˈآصف علی زرداریˈ رییس جمهوری پاکستان نیز با تقدیر از مدیریت موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها از سوی جمهوری اسلامی ایران، خواستار پیگیری ایجاد ساختارهای اجرایی لازم در این جنبش و نیز تشکیل گروهی برای تماس با طرفین درگیری ها در سوریه شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر