بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۸
کد خبر : ۷۶۲۶۵
تلویزیون العربیه مدعی گفت و گویی ویژه با سردار قاسم سلیمانی شد. هنوز این گفت و گو از سوی وی تایید یا رد نشده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس تاکید کرد ارتباط بین نیروهای تحت امر خویش و سوریه برای مقابله با تجاوز احتمالی اسرائیلی علیه این کشور و لبنان است.

سلیمانی گفت:" اسرائیل در حال طراحی تجاوز به سوریه و لبنان و همچنین ایران است و آمریکا از این طرح پشتیبانی می کند."

او افزود:" حضور ما برای مشاوره ربطی به حوادث داخلی سوریه ندارد. ما برای مقابله با هر خطری که از طرف آمریکا و اسرائیل ، سوریه را تهدید می کند در این کشور حضور داریم."

وی گفت:"اطلاعات در دسترس بیانگر این است که اسرائیل می خواهد سوریه در درگیری های داخلی خسته شود سپس از طریق لبنان به آن حمله کند و ما ماموریت داریم در حالت آماده باش باشیم."

سلیمانی افزود:" پیش بینی می کنیم این هجوم پس از انتخابات آمریکا به وقوع بپیوندد. بنابر این بر اساس توافقنامه دفاعی با سوریه عمل می کنیم. حضور ما در لبنان و سوریه قدیمی و از دهه هشتاد بوده است. هدف و دلیل آن نیز علنی است. ماوریت آن از زمان شهید صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی تاکنون یکی است."

فرمانده سپاه قدس افزود:" ماموریت ما لوجستیکی است و برای آماده سازی سوریه و لبنان برای این مرحله است. ما از این دو کشور مقاوم دفاع می کنیم. آنها همچنین بر اساس توافقات در صورت تهدید یا حمله به ایران در کنار ما خواهند بود. بنا بر این حضور ما در سوریه و لبنان چیز جدیدی نیست."

سلیمانی افزود:" هر گونه اظهارات غیر از این به هدف تخریب سپاه قدس ارائه می شود ... ما از همه آزادگان و مجاهدان پشتیبانی می کنیم و تاریخ در این زمینه گواه است."

او افزود:" سپاه قدس به هیچ وجه در امور داخلی سوریه دخالت نمی کند. ما در سوریه یا جای دیگر طرف درگیری نیستیم. ما اولین کشور بودیم که برای فلسطین سفارت باز کردیم و برای قدس روز جهانی تعیین کردیم و آن را به مسئله مرکزی تبدیل کردیم و بر اساس این سپاه قدس به نام آن تاسیس شد. هدف از آن آزادی قدس و کمک به همه جنبش هایی است که برای آزادی قدس تلاش کنند."

سلیمانی افزود:" اسرائیل اعلام می کند که سپاه قدس فرقه گرا است و تلاش می کند به جای انقلاب اقدام به تبلیغ مذهبی کند. ما در واقع بدون توجه به مذهب از حماس و جهاد برای مقابله با دشمن همه ما پشتیبانی می کنیم. ما هیچگاه بر اساس مذهب عمل نکردیم ما تلاش می کنیم به کمک مستضعفان جهان بشتابیم."

او تاکید کرد هدف از انتشار این دروغ ها تخریب سپاه قدس است این در حالی است که ما به دنبال منافع کل مردم سوریه از جمله اهل سنت هستیم."

فرمانده سپاه قدس گفت:" همه این دروغ ها یک منبع دارد و آن اسرائیل است. هدف آن نیز یکی است؛ آنها به دنبال ایجاد تفرقه ، قتنه و تخریب سپاه قدس و تبدیل پتانسیل های جهادی به جنگ و درگیری های مذهبی و سرگرم کردن ما مسلمانان هستند. همه باید از این مسئله آگاه باشند. ما با نبرد روانی و اطلاعاتی گسترده ای مواجه هستیم."

فرمانده سپاه قدس گفت:" تاکید می کنم ما در نبرد داخلی در سوریه یا در کشورهای دیگر طرف نیستیم بالعکس ما برای توقف درگیری و خونریزی و برخوردهای مسلحانه تلاش می کنیم تا زمینه برای گفتگو و رسیدن به راه حل مورد قبول همه ایجاد شود. ما در حال همکاری با مصر و ترکیه برای رسیدن به این هدف هستیم."

او گفت:" مهم ترین مسئله این است که همه در برابر خطر صهیونیست ها در آینده نزدیک بایستیم. سپاه قدس با چشمان باز مراقب اوضاع است و در لبنان ، سوریه و ایران آماده است."
اشتراک گذاری :
ارسال نظر