بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر : ۷۶۳۲۱
وزير امور خارجه كشورمان با ابلاغ سلام‌هاي گرم احمدي‌نژاد به رييس‌جمهور مصر از حضور وي در اجلاس سران غير متعهدها در تهران تشكر كرد.



به گزارش ایسنا ، علي‌اكبر صالحي روز سه شنبه در ديدار با محمد مرسي در قاهره بار ديگر پيروزي انقلاب مردم مصر و اسقرار نظام مردمي در اين كشور را تبريك گفت.

وي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران به خواست و اراده مردم مصر جهت حاكميت بر تعيين سرنوشت خود احترام مي‌گذارد و مردم مصر ثابت كردند كه دوران مهندسي منطقه و كنترل آن از سوي نظام سلطه پايان يافته و مردم در صدد تعيين سرنوشت خويش هستند.

وزير امور خارجه با اشاره به راهبرد ثابت ايران نسبت به همسايگان و كشورهاي منطقه بر مبناي احترام متقابل ، صلح ، برادري ، همكاري همه جانبه و حفظ امنيت و ثبات ، از ايده تشكيل نشست چهارجانبه در ايفاي نقش مثبت و سازنده در مسائل منطقه بويژه سوريه و تقويت آن استقبال كرد.

وي بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران در همكاري با دولت مصر از طريق صادرات خدمات فني مهندسي براي توسعه زيرساخت‌هاي صنعتي و عمراني و انتقال دستاوردهاي علمي و فناوري در حوزه هاي گوناگون تاكيد كرد و دو كشور را مكمل يكديگر خواند.

رييس جمهور مصر نيز در اين ديدار متقابلا از صالحي خواست سلام هاي گرم وي و ملت مصر را به مقام معظم رهبري و رييس‌جمهور اسلامي ايران تقديم نمايد.

وي بار ديگر از برنامه‌ريزي و برگزاري موفق اجلاس سران عدم تعهد در تهران تقدير كرد.

مرسي با تاكيد بر اينكه هر دو كشور ايران و مصر بزرگ و داراي تمدن تاريخي و خيرخواه يكديگر هستند تصريح كرد: بين ايران و مصر هيچ مشكلي وجود ندارد.

وي با تاكيد بر اينكه ما ثبات و استقرار ايران را ثبات و استقرار مصر مي دانيم ، نقش جمهوري اسلامي ايران در كمك به حل و فصل مسائل منطقه را مورد توجه قرار داد و بر آمادگي مصر براي انجام هرگونه همكاري منطقه اي تاكيد كرد.

وي با اشاره به مشتركات كشورهاي اسلامي افزود: زمانيكه اهل باطل در مسير باطل خود متحد هستند ، چرا ما بايد در مواجهه با چالش هاي جهان در موضع حق خود متحد نباشيم.

در اين ديدار همچنين پيرامون تحولات مهم منطقه از جمله سوريه تبادل نظر شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر